دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان این که آزادراه غرب مازندران تصویب شد، گفت: این آزادراه دارای ردیف بودجه شده است.

به گزارش آوای خزر، سید شمس الدین حسینی در نشست خبری با خبرنگاران غرب مازندران ضمن گلایه از شیوه مدیریت، مدیران ارشد مازندران در استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی در مناصب ادارات کل و استانداری، بیان کرد: افق دید مدیران ارشد استان بسیار کم و قامتشان کوتاه است.

وی با تاکید براین که اعتقاد به یکپارچگی مازندران تا زمانی است که مبتنی بر عدالت باشد، خاطرنشان کرد: اگر قرار نیست عدالتی باسد، یکپارچگی مازندران موضوعیت ندارد.

وی به تبیین بخش‌هایی از عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی و حوزه انتخابیه پرداخت و افزود: از زمانی که مورد انتخاب مردم شریف سه شهرستان غرب مازندران قرار گرفتم و پیش از تفویض حکم نمایندگی در زمان پیک کرونا توانستیم با جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار، تجهیزات مورد نیاز درمانی را وارد حوزه انتخابیه کنیم.

حسینی ادامه داد: در همان زمان با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز در حوزه انتخابیه تنکابن را سه برابر نمائیم.

نماینده مردم منطقه در خانه ملت با بیان اینکه به زودی مرکز دیالیز بیمارستان عباس آباد با رایزنی‌های انجام شده تکمیل می‌شود، تصریح کرد: دانشکده پرستاری رامسر بیش از ۵۰ سال اجاره نشین بود و سال گذشته توانستیم مجوز ماده ۲۲ را اخذ کرده و ۱۲ میلیارد تومان برای احداث ساختمان آن بودجه گرفته و فاز نخست ان هم در حال تکمیل شدن است.

رئیس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر سیاستهای اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی قلب باز تنکابن یاد آور شد: سنگ بنای این بیمارستان در زمان وزارت اقتصاد توسط اینجانب نهاده شد و پس از نمایندگی مجلس هم با پیگیری‌های مکرر، این پروژه را که به خواب رفته بود، فعال کرده و در حال حاضر ۲۲ هزار متر مربع بنای بیمارستانی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فرآیند پایانی ساخت را می‌گذراند و قرار است در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

حسینی با اشاره به اخذ مجوز تأسیس دانشکده علوم‌پزشکی در غرب مازندران به مرکزیت تنکابن، خاطرنشان کرد: یک عمر از تأسیس یک دانشکده علوم پزشکی در منطقه حرف زده شد اما هیچ حرکتی انجام نشد، اما در این دوره، از نخستین روزهای ورود به مجلس به همراه دکتر محسنی بند پی سعی کردیم، برای تأسیس دانشکده علوم پزشکی، پیگیری‌های مستمر داشته باشیم که سرانجام امسال طی دو مصوبه شورای عالی گسترش، توانستیم این امتیاز بزرگ و تأثیر گذار را برای غرب مازندران اخذ کنیم.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احداث دانشکده علوم‌پزشکی و خدمات درمانی در غرب مازندران، علاوه بر ساخت دانشکده پرستاری، پردیس خودگردان پزشکی رامسر که در حال حاضر زیر مجموعه ساری است، به دانشکده دولتی پزشکی تبدیل می‌شود.

حسینی با اشاره به برخی فرافکنی‌ها از سوی بعضی افراد در رامسر، که چرا مرکز تأسیس دانشکده در تنکابن باید باشد، اظهار داشت: تنکابن به دلیل دارابودن شاخصه‌های مورد نظر نظیر جمعیت، وسعت و فرمانداری ویژه و غیره مورد وثوق شورای عالی گسترش کشور قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه هیچ وزیری نمی‌تواند بدون مجوز شورای عالی گسترش، نامه بزند که فلان جا دانشکده تأسیس شود، افزود: برخی با فرافکنی‌ها و ایجاد پروپگاندای رسانه‌ای می‌خواهند با ایجاد نفاق و شکاف اذهان را مشوش کنند و این مسئله به نفع منطقه نیست.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود به تصویب. آزاد راه چالوس تا رامسر پرداخت و گفت: توسعه زیر ساخت‌ها از جمله توسعه راه‌ها از مهمترین نیازهای منطقه بوده و در همین زمینه با تلاش‌های چندین ماهه، توانستیم این آزاد راه به تصویب رسانده و در ردیف بودجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: زمانی برای طرح مطالعاتی راه هچیرود تا رامسر نتوانستند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب کنند، اما در حال حاضر این طرح به آزاد راه تبدیل شده و مورد تصویب هم قرار گرفت.

عضو کمیسیون شورای پول و اعتبار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌ی ملی تنکابن به الموت، مدتها با رکود مواجه شده بود، با رایزنی و پیگیری بسیار و با اخذ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر فعال شده و عملیات ساخت آن جریان دارد و همین اتفاق هم برای پروژه‌ی رینگ شهری نشتارود افتاد.

وی با اشاره به پروژه‌ی گسترده گازرسانی به مناطق بالادست سه شهریتان غرب مازندران، اضافه کرد: شهرستان عباس اباد در حال حاضر سبز بوده و تمام روستاهای آن گازدار شدند و با اخذ اعتبار به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به ییلاقات جواهرده و جنت رودبار رامسر، عملیات گازرسانی به این ییلاقات هم در حال اجراست./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار