دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به هیچ وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. امروز ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و افزایش دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی نیز به دلیل افزایش قدرت ایران است.

به گزارش آوای خزر، رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن توافقات حاصل شده میان ایران و بلاروس اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشترک اقتصادی یکی از نشانه‌های عزم و اراده دو کشور برای توسعه روابط خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور این کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند و توافقات صورت گرفته، تلاش برای تسریع در عملیاتی شدن این توافقات را ضروری دانست.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با بلاروس از جمله در حوزه انرژی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک اقتصادی یکی از نشانه‌های عزم و اراده دو کشور برای توسعه روابط خواهد بود.

رئیسی یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به هیچ وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. امروز ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و افزایش دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی نیز به دلیل افزایش قدرت ایران است.

«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار از اراده دولت بلاروس برای اجرایی کردن توافقات خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: نقشه راه توسعه تعاملات میان دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بلاروس تدوین و نهایی شده است و اجرای آن موجب رشد با ثبات همکاری‌های دو کشور خواهد شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار