دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

استخدام فامیلی ۷۰ نفر در وزارت صمت بدون یک ساعت کار اداری
صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عدم توجه به شایسته سالاری در این وزارتخانه و ورود بیش از ۷۰ نفر از افرادی که حتی یک ساعت نیز تجربه کاری نداشته و به صورت فامیلی و هدایت شده در این وزارتخانه حضور یافته‌اند قابل قبول نیست.

ادعای رئیس‌جمهور اوکراین: روسیه ۱۵۰۰ پهپاد ایرانی در اختیار دارد
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه ۴۰۰ حمله با پهپاد‌های ایرانی به ما انجام شده مدعی شد که استفاده اخیر روسیه از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین می‌تواند فشار مورد نیاز به رژیم صهیونیستی را فراهم آورد. وی در این خصوص گفت: «ما در حال نبرد علیه یک اتحاد بزرگ جدید یعنی روسیه و ایران هستیم و هم‌اکنون امیدوارم که اسرائیل به ما کمک کند و ما با قدرت به این اتحاد واکنش نشان دهیم» و مدعی شد که سازمان‌های اطلاعاتی اوکرین و کشور‌های دیگر می‌گویند که روسیه حدود یکهزار و ۵۰۰ پهپاد تهاجمی ایرانی در اختیار دارد.

تکذیب پرواز اختصاصی از فرودگاه امام برای خروج عده‌ای خاص
سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره انتشار اخباری مبنی بر انجام پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ پرواز اختصاصی از فرودگاه امام انجام نشده و تمام پروازها برنامه‌ای بوده که اطلاعات آن از طریق تابلو پروازی در انتشار عمومی می‌شود و پروازهای کارگو هم طبق روال انجام می‌شود.

وزارت ارشاد: تاکنون ۸ روزنامه‌نگار بازداشتی آزاد شده‌اند
ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره خبرنگاران بازداشتی حوادث اخیر گفت: از روز سی‌ام شهریورماه که متوجه دستگیری‌ها شدیم، پیگیری‌ها با نهادهای امنیتی برای مشخص شدن وضعیت آن‌ها انجام شد و همچنان ادامه دارد و تاکنون هشت نفر آزاد شده‌اند.

احتمال تغییر نام شهرک «اکباتان» به شهرک «آرمان»
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در مورد انتشار اخباری مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان، گفت: پس از شهادت "آرمان علی وردی" هزارن تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.

فرمانده سپاه ایلام: برای آشوب‌های اخیر در ایران ۵۳ میلیون دلار اعتبار برای CIA و ۱۳۱ میلیون دلار برای رسانه‌های ماهواره‌ای در نظر گرفته شده بود
سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: برای تقویت رسانه ای در حوادث اخیر بودجه های کلانی در نظر گرفته شده بود، دشمن از روش های مختلف و رسانه ها به دنبال عملیات روانی است و در همین ارتباط میلیاردها تومان اعتبار گذاشته است. وی اضافه کرد: به منظور مدیریت اغتشاشات اخیر ۵۳ میلیون دلار اعتبار برای سازمان CIA و آژانس ها و رسانه های ماهواره ای ۱۳۱ میلیون دلار پول ویژه آشوب های اخیر در نظر گرفته شد.

گوگل دیسکاور فیلتر شد
گوگل دیسکاور روی اینترنت موبایل در دسترس نیست و فیلتر شده است. دیسکاور، یک فید خبری است که گوگل توسط آن، اخبار و مقالات در دسته‌بندی‌های منتخب افراد را روی موبایل به دست آن‌ها می‌رساند.

توضیح دادگستری درباره مرگ فرشته احمدی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان مهاباد اظهار کرد: برای بررسی علت فوت خانم احمدی پرونده کیفری تشکیل شده است. عتباتی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تایید کرده اند. حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است.

افت شدید  فروش آنلاین و فروشگاهی پوشاک
مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی در پی اختلال در اینترنت و ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

ادعای حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در عربستان
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی مدعی شد عربستان سعودی اطلاعاتی درباره یک حمله قریب الوقوع از جانب ایران به اهدافی در خاک عربستان را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

ادعای ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه
سی ان ان نوشت: چند مقام یک کشور غربی که برنامه تسلیحاتی ایران را از نزدیک رصد می کند گفتند ایران در حال آماده شدن برای ارسال حدود ۱۰۰۰ عدد سلاح از جمله موشک های بالستیک کوتاه برد زمین به سطح و هواپیماهای بدون سرنشین، به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها