دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد
هشدار برای فعالیت‌های دریایی و آبگرفتگی معابر در روز‌های آینده
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی برای فعالیت‌های دریایی از فردا، از هشدار سطح زرد برای مناطق کوهستانی و دشت به ویژه در مناطق غربی با شکل‌گیری جریانات شمالی در استان خبرداد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: اداره‌کل هواشناسی مازندران برای اواسط فردا تا روز دوشنبه هشدار جوی سطح زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز، با احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای صادر کرده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان به خبرنگار ما می‌گوید: برای امروز شنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

احمد اسدی گفت: برای فردا نیز آسمانی نیمه‌ابری به‌تدریج ابری از اواسط روز با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: برای روز دوشنبه هوای استان با کاهش محسوس دما روبرو خواهد بود، بارندگی و وزش باد در نیمه غربی بیشتر و ارتفاعات با مه همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران درباره هشدار جوی سطح زرد هواشناسی استان در همین مدت نیز تصریح کرد: این سامانه با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور موج تراز میانی جو خواهد بود که از اواسط فردا یکشنبه تا دوشنبه‌شب (پس فردا) ادامه خواهد داشت.

اسدی اعلام کرد: برای این مدت، بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید موقتی و پدیده مه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که به طور ویژه مناطق غربی را در برمی‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به  آبگرفتگی، جاری‌شدن روان‌آب محلی و کاهش دید در محور‌های کوهستانی ناشی از این وضعیت جوی، توصیه می‌شود که نسبت به پاکسازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها، احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مقاوم‌سازی سازه‌های سست‌بنیان اقدام شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، از پیش‌بینی هشدار سطح نارنجی در دریا به معنای اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو خبرداد.

این کارشناس مسوول هواشناسی می‌گوید: زمان شروع این مخاطره که با وزش باد نسبتا شدید تا شدید شمالی و شمال غربی همراه با مواج شدن دریا خواهد بود؛ بیشینه وزش باد را تا نزدیک ساحل ۱۴ متر بر ثانیه و دور از ساحل تا ۱۷ متر بر ثانیه افزایش می‌دهد.

اسدی ادامه داد: ارتفاع موج نیز در نزدیک ساحل تا ۳ متر و دور از ساحل به ۴ متر می‌رسد.

او با بیان اینکه غرق‌شدن شناور‌های سبک، متوسط و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری، آسیب دیدن مزارع پرورش ماهی در دریا دور از انتظار نیست، به فعالان دریا توصیه کرد که از هرگونه اقدام دریایی پرهیز کنند و دارندگان سازه‌ها و مزارع دریایی نیز برای مواجهه با این شرایط آماده باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار