دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران در گفتگو با آوای خزر اعلام کرد
افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال ۱۴۰۱ /صادرات ۹۰۱ هزار و ۷۱۱ تن کالا از مازندران به روسیه طی ۸ ماه
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه در سالجاری خبرداد و گفت: طی ۸ ماه امسال، ۹۰۱ هزار و ۷۱۱ تن کالا از مازندران به روسیه صادر شده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست همکاری‌های اقتصادی بین شرکت‌های بازرگانی مازندران و روسیه امروز در مجتمع رفاهی "اکسین" شهرستان آمل با حضور استاندار به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و خانم «تاتیانا بالابانُف» مدیرکل اتحادیه همکاری‌های بین‌الملل و نماینده دولت روسیه در این مذاکرات، برگزار شد.

۲۱ شرکت دانش‌بنیان اغلب در حوزه‌های نفت و انرژی، اتوماسیون، و طراحی از روسیه حضور داشتند و گفتگو‌هایی را با شرکت‌های مازندران در بخش‌های ساخت و ساز، پزشکی، صنایع غذایی و IT، انجام دادند.

نماینده بخش خصوصی در شهرستان آمل در حاشیه این رویداد اقتصادی و تجاری، به خبرنگار آوای خزر گفت: شهرستان آمل به دلیل حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مرکز صنعت و علم و فناوری استان مازندران است.

امیر میران آملی با اشاره به افزایش مبادلات تجاری بین روسیه و مازندران در سالجاری، اعلام کرد: در هشت ماهه امسال نزدیک به ۹۰۱ هزار و ۷۱۱ تن کالا به ارزش ۴۶۶ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۰۹ دلار از مازندران به مقصد روسیه صادر شده است.

او ادامه داد: از سوی دیگر، در همین مدت نیز ۱ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۵۳۳ تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار از روسیه به مازندران وارد شده است.

میران آملی درباره حجم صادرات و واردات بین مازندران و روسیه در سال ۱۴۰۰ نیز به خبرنگار ما اعلام کرد: در سال گذشته، ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۹ تن کالا به ارزش ۵۷۸ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۹۰ دلار از مازندران به روسیه صادر شده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: حجم واردات از روسیه به مازندران در سال گذشته نیز ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۷۰ تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۲۲ دلار بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بیان کرد: بیشترین حجم صادرات در بخش‌های کشاورزی و ساختمانی است.

این مسوول ادامه داد: به دلیل شرایط تحریمی که برای روسیه پیش آمده است، در ۴ ماهه پایان سال می‌توانیم بیشتر در صادرات بخش کشاورزی فعالیت کنیم، چون آن‌ها به مواد غذایی و کشاورزی نیاز دارند و مازندران نیز زیرساخت تولید را دارد.

نماینده اتاق مازندران در شهرستان آمل، اما مشکل مهمی به نام حمل و نقل را سدی در راه صادرات بدون دغدغه‌ی صادرکنندگان به روسیه عنوان و اظهار کرد: کشتی‌های کانتینری فعلی استاندارد لازم برای حمل و نقل کالا‌های صادراتی را ندارند و این‌ها سبب می‌شد که صادرات ما به روسیه کمتر از آنچه باید باشد، اتفاق بیفتد.

میران آملی ادامه داد:، اما با تمهیداتی که استاندار مازندران در بخش حمل و نقل هوایی اندیشیده‌اند و یارانه سوخت هواپیما نیز در حال نهایی شدن است، این برنامه‌ریزی می‌تواند به افزایش صادرات به روسیه و کشور‌های حاشیه خزر کمک کند.

او در پایان گفت: شرایط اقلیمی روسیه، فرصت صادرات بخش کشاورزی را به مازندران داده است، اما باید زیرساخت‌های لازم حمل و نقل برای این مهم، شکل بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: