دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
شاخص کل بورس تهران در روز پایانی هفته گذشته در رشدی خیره کننده بیش از چهار درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش آوای خزر، بورس تهران در روز پایانی هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش انفجاری قدرت تقاضا در جریان معاملات سهام بود. در ادامه و تا پایان ساعات معاملات این رشد تقاضا با شیب نسبتا آرام‌تری افزایش یافت.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با رشد بیش از 4.47 درصدی، موفق شد 70 هزار و 529 واحد افزایش یابد. سرانجام در روز سرتاسر سبز تالار شیشه‌ای شاخص کل با گذر از محدوده مقاومتی مهم بر فراز ارتفاع یک میلیون و 647 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با همتای خود در سمت سبز دامنه نوسان اما با شیب کمتری نسبت به نماگر اصلی گام برداشت. در پایان جریان دادوستدهای روز چهارشنبه شاخص کل هم‌وزن موفق به ثبت رشد 2.92 درصدی شد. این رشد موجب افزایش 13 هزار و 626 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 480 هزار واحدی قرار داد.

 

رکورد شکنی آمار و ارقام بازار سرمایه

همزمان با ساز کوک معاملات بازار سرمایه اعداد و ارقام اطراف بازار نیز در حال رکوردشکنی هستند. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری با ثبت رقم 10 هزار و 125 هزار میلیاردی در بالاترین سطح خود در سال جاری قرار گرفت.

حجم معاملات نیز که همواره از اهمیت بالایی برای فعالان بازار سرمایه برخوردار است، در سطح 20 میلیارد و 860 میلیون برگه سهم در روز جاری قرار گرفت تا مانند ارزش معاملات رکورد جدید در روزهای معاملاتی سال 1401 ثبت کند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.

شروع به کار رئیس جدید در بانک مرکزی با وعده بزرگ

فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی، اعلام کرد : حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

 

نرخ اعلام شده برای دلار نیما گپ بیش از ۴۰ درصدی با نرخ دلار آزاد موجود در بازار دارد و تثبیت دلار نیما در این قیمت خبر خوبی برای بازار سرمایه نخواهد بود. چرا که سهامداران همواره به پوشش تدریجی فاصله میان دلار نیما و دلار آزاد امید داشتند.

جزئیات مهم از لایحه بودجه ۱۴۰۲

براساس پیگیری‌های انجام‌شده کل بودجه سال ۱۴۰۲ در مجموع به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و درآمدهای مالیاتی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمدهای حاصل از عوارض گمرکی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتشار جزئیات لایحه بودجه برای بازار سرمایه اتفاق بسیار مهمی تلقی می‌شود چرا که پیش بینی بورس سال آینده تاثیر بسیار زیادی از مولفه‌های تعریف شده در لایحه بودجه می‌گیرد.

واردات خودرو سال آینده ۲ برابر می‌شود / پیشنهاد اعتبار ۲ میلیارد دلاری در بودجه

دولت ظرفیت ارزی واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۲ را به دو برابر افزایش داده است. پیشنهاد اعتبار دو میلیارد دلاری در بودجه در این خصوص موجود است. این در حالی است که در سال جاری این رقم حدود یک میلیارد دلار بود.

افزایش واردات خودرو یک فاکتور اثر گذار بر قیمت خودرو‌های داخلی است چرا که با افزایش واردات خودرو، قیمت‌های این بازار به تعادل خواهد رسید. البته نباید از این نکته غافل شد که تعادل قیمت‌ها در گرو همسان شدن عرضه و تقاضاست که در بازار خودرو خارجی فعلا راه زیادی تا این اتفاق مانده است./تجارت نیوز

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار