دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
رامسر – روز جهانی تالاب‌ها/۳
افتتاح سومین خانه محیط زیست مازندران در رامسر + تصاویر
سومین خانه محیط زیست استان مازندران، امروز سیزدهم بهمن‌ماه در رامسر و در ساختمان مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و هیات همراه، افتتاح شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: در دومین روز از دهه فجر و در پنجاه و دومین سالگرد انعقاد کنوانسیون رامسر به عنوان مهمترین رویداد محیط زیستی جهان، سومین خانه محیط زیست استان مازندران در رامسر عروس شهر‌های ایران افتتاح شد.

خانه محیط زیست، در ساختمان مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر قرار دارد.

عطا الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این مراسم اظهار داشت که در برخی استان‌ها به یکباره صد خانه محیط زیست راه‌اندازی می‌شود، اما راه‌اندازی نمادین کاری از پیش نمی‌برد.

او معتقد است؛ در شهر‌هایی که بستر ارتباط لازم بین مدیریت شهری و محیط زیست برقرار است، خانه محیط زیست ایجاد می‌شود تا مسائل و مشکلات محیط زیستی بیان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه مشارکت مردم در مدیریت محیط زیست مهم است، اظهار داشت که در جلسات این خانه، نماینده‌ای از سمن‌ها (مردم) و شورای اسلامی شهر نیز حضور داشته باشند و فعالیت‌های در قالب شیوه‌نامه باشد.

محمدرضا نیاستی رییس اداره حفاظت محیط زیست رامسر نیز با بیان اینکه ارتباط معناداری بین بخش دولتی و تشکل‌های محیط زیست از طریق خانه‌های محیط زیست ایجاد می‌شود، بیان کرد که این مجموعه می‌تواند در هر محله، و شهر یا روستا باشد تا میزان مشارکت مردم در مسائل محیط زیستی افزایش یابد.

او اعلام کرد: از ظرفیت همه دستگاه‌ها می‌توان در این زمینه استفاده کرد؛ چون محیط زیست یک موضوع همگانی است.
 
شهرداری رامسر نیز یکی از مجموعه‌های موفق در حوزه محیط زیست است که در تیرماه امسال نیز نشان "وجدان محیط زیست" را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، نخستین خانه محیط زیست استان مازندران در شهرستان بهشهر، دومین خانه در ایزدشهر و سومین خانه محیط زیست نیز در رامسر افتتاح شده است.

برنامه سازمان حفاظت محیط زیست این است تا برای مشارکت جوامع محلی در مسائل محیط زیستی و احساس مسوولیت نسبت به موضوعات مربوط به این حوزه، همه شهر‌ها و حتی روستاها دارای خانه محیط زیست باشند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها