دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
فرماندار بابلسر:
فعالیت‌های محیط زیستی همراه با عشق و اعتقاد است
نماینده عالی دولت در بابلسر می‌گوید: افرادی که در عرصه محیط زیست فعالیت دارند زمانی موفق خواهند بود که کارشان با عشق، اعتقاد و مسوولیت پذیری همراه باشد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: چهارمین خانه محیط زیست مازندران به عنوان یکی از ۱۲ پروژه افتتاحی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان امروز ۱۷ بهمن‌ماه در ششمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در بابلسر با حضور نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی و سید ابوالقاسم موسوی مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط در کانون تربیتی فرهنگی فجر، افتتاح شد.

در این مراسم فرماندار بابلسر اظهار داشت: محیط زیست جایی است که بعضا از سوی مردم یا افراد ذی‌نفوذ مقاومت‌هایی در برابر آن صورت می‌گیرد، بنابراین کسانی که وارد فعالیت‌های محیط زیستی می‌شوند، کارشان از روی عشق، اعتقاد، مسوولیت‌گرایی و آرمان‌گرایی است.

مجتبی قلی‌پور باقری ادامه داد: ورود در این عرصه هزینه زیادی برای فعالان محیط زیست دارد و اگر این شاخصه‌ها نباشد، نمی‌توانند به پیمودن مسیر امیدوار باشند.

او گفت که مسائل محیط زیستی همگام با صنعت مازندران باشد، به طوری که از هر دو طرف بام نیفتیم.
 
فرماندار بابلسر با اشاره به وجود یک سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی ثبت‌شده، و پنج سازمان مردم‌نهادمحیط زیستی ثبت نشده، اما فعال در بابلسر، اظهار داشت که محیط زیست از اولویت‌های نخست مازندران است و اقدامات این سازمان‌ها دارای اهمیت است.
 
فعالیت‌های محیط زیستی همراه با عشق و اعتقاد است
قلی‌پور باقری بیان کرد که در حوزه محیط زیست با نگاه جزیره‌ای نمی‌توان کار کرد؛ بلکه باید ضمن توجه به ملاحظات کشاورزی، ملاحظات منابع طبیعی و محیط زیستی را هم ببینیم و به دنبال آن عرصه اشتغال را هم در نظر بگیریم.

او در پایان گفت که طرح‌های ما در صورتی ماندگار خواهد بود که همه جنبه‌های آن در کنار هم دیده شود؛ چه اینکه اکنون می‌بینیم در خیلی از مناطق مطالعات جامعی برای استقرار جمعیت و اکوسیستم منطقه دیده نمی‌شود و در نتیجه، مشکلات محیط زیستی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ما، چهارمین خانه محیط زیست مازندران امروز در کانون تربیتی - فرهنگی فجر شهرستان بابلسر افتتاح شد. پیش از این نیز خانه محیط زیست در شهر‌های بهشهر، ایزدشهر و رامسر افتتاح شده بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها