دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد؛
خانه‌ی محیط زیست؛ جایی برای مطالبه‌گری مردم و پاسخ‌گویی مسوولان
مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت:خانه محیط زیست جایی برای حضور دغدغه‌مندان محیط زیست، تشکل‌های مردم‌نهاد، مسوولان است تا مردم مطالبه‌گری کنند و مسوولان پاسخ بدهند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه و ششمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، چهارمین خانه محیط زیست مازندران به عنوان یکی از ۱۲ پروژه افتتاحی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در بابلسر افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: ما از طرفی محیط زیست بسیار خوب و ارزشمند داریم و از سویی حساسیت‌های زیادی در راه توسعه وجود دارد.

سید ابوالقاسم موسوی با بیان اینکه محیط زیست ایران یکی از بهترین فضا‌های زیستی دنیا را دارد، افزود: باید در مسیر توسعه توجه‌مان بیشتر به این موضوع باشد و این توجه هم از سوی مردم و هم مسوولان، ضرورت دارد.

او با اعلام اینکه خانه محیط زیست قرار است در تمام محلات شهری و در روستا‌ها افتتاح شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم بر "مردمی‌سازی" فعالیت‌ها تاکید دارد تا هر آنچه در حوزه دولتی است به کمک مردم و برای مردم استفاده شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سازمانی باید موضوعات و وظایفی را که در ۴۰ حوزه تخصصی وجود دارد با کمک مردم در جایی به نام خانه محیط زیست یعنی مکانی که بستر مردمی‌سازی فراهم شده است، دنبال کنیم.
 
خانه‌ی محیط زیست؛ جایی برای مطالبه‌گری مردم و پاسخ‌گویی مسوولان
 
موسوی با بیان اینکه حتما نیاز داریم تا نسل محیط زیستی تربیت کنیم، اشاره‌ای به مشارکت اداره آموزش و پرورش بابلسر در برنامه امروز افتتاح خانه محیط زیست در این شهرستان داشت.

او از دانش‌آموزان خواست تا از این جهت که با بخشی از چالش‌های محیط زیستی از طریق فضای مجازی آشنا هستند، لذا با حضور در خانه محیط زیست درباره این مسائل در کنار بزرگتر‌ها و افراد متخصص به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار بنشینند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: خانه محیط زیست جایی برای خودمطالبه‌گری مردم و پاسخ‌گویی مسوولان است.

موسوی اعلام کرد: دغدغه‌مندان محیط زیست، تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه محیط زیست نیز می‌توانند از این خانه استفاده کنند تا دانش و تجربه خود را برای مردم ارائه کنند.

او با اشاره به روال موجود در حوزه صنعت و وسعت تخریبی بالایی که وجود دارد، گفت: گاهی در جمع صنعتگران نیز عنوان می‌کنیم که با ادامه این روند، شاید روزی مجبور شویم صنعت را تعطیل کنیم!

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در هر محله و منطقه چالش‌ها و مسائل متفاوت است بنابراین در خانه محیط زیست آنچه باید و شاید، باید بحث شود.
 
خانه‌ی محیط زیست؛ جایی برای مطالبه‌گری مردم و پاسخ‌گویی مسوولان
موسوی گفت که هر استانی روی یک موضوعی می‌تواند متمرکز شود تا در توزیع منابع نیز بر همین اساس اقدام شود، خانه‌های محیط زیست علاوه بر موضوعات مشترک، می‌توانند یک موضوع مشخص را نیز دنبال کنند و هر کدام یک قطب آموزشی فرهنگی باشد.

او در پایان با اعلام اینکه تا امروز ۱۷ بهمن‌ماه ۶۲۰ خانه محیط زیست در کشور افتتاح شده است، افزود: در نظر داریم تا در تمام ۳۷ هزار روستای مازندران و در تمامی محلات کشور نیز خانه محیط زیست راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها