دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از حضور گردشگران؛
سامانه
به مناسبت دهه فجر، با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از حضور گردشگر در مناطق تحت حفاظت محیط زیست مازندران، سامانه تور/گردش مجازی در استان راه‌اندازی شده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه و ششمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، از سامانه گردش مجازی در موزه و پناهگاه‌های حیات وحش استان مازندران رونمایی شد.

نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: باید از همه تکنولوژی‌های روز در مسائل و امورات محیط زیستی استفاده کنیم.

او اظهار داشت که انسان معاصر دارای دو ساحت است؛ یکی ساحتی که دور هم هستیم و یکی ساحتی که بخشی از زیست انسان معاصر در ساعات و لحظات مجازی سیر می‌شود.
 
سامانه
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این کمترین انتظاری بود که برای روزآمد کردن موضوعات محیط زیستی می‌توان از آن بهره برد، پیشرو بودن مازندران را مایه مسرت دانست.

مرادی اظهار امیدواری کرد که اثرگذاری و پیشرو بودن مازندران استمرار داشته باشد.
 
سامانه
راه‌اندازی تور مجازی گردشگری با کمک دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز هدف از این تور مجازی را امکان بازدید برای همه افراد علاقمند به مسائل محیط زیست عنوان و اظهار کرد: ضرورت احداث و راه‌اندازی این تور مجازی را احساس کردیم و از اعتبارات ۵۴۰ میلیون تومانی در بخش آموزشی اداره‌کل، این سامانه را با هزینه ۷۰ میلیون تومان و با تامین امکانات اصلی راه‌اندازی کردیم.

او ادامه داد: امروزه حجم زیادی از علاقمندان و مخاطبان خاص تنوع زیستی، پارک‌های ملی، اثر طبیعی ملی و پناهگاه‌های حیات وحش خواستار حضور در این مناطق هستند، اما امکان این حجم بالا وجود ندارد.
 
سامانه
کاویان بیان کرد: برای اینکه آسیب‌های حضوری گردشگران را به حداقل برسانیم تور بازدید مجازی از موزه اداره‌کل، موزه تنوع زیستی بابلسر، و پناهگاه‌های تحت مدیریت از جمله در دشت ناز که با تراکتور طی می‌شود، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه در سامانه تور مجازی امکان گردش ۳۶۰ درجه در برخی نقاط وجود دارد، اضافه کرد که امکان تکمیل و به روز رسانی سامانه وجود دارد.
 
سامانه
او اعلام کرد: نزدیک به تمامی طرح‌های محیط زیستی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است که طراحی سامانه گردش مجازی در موزه و پناهگاه‌های حیات وحش استان مازندران یکی از آنهاست.

به گزارش خبرنگار ما، علاوه بر این پروژه، مسوولان چهارمین خانه محیط زیست مازندران در بابلسر را افتتاح و پس از آن نیز از موزه تنوع زیستی شهر بابلسر بازدید کردند. این موزه از مکان‌هایی است که در تور مجازی قابل دریافت است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار