دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
فجر ۴۴/ فرماندار نکا:
دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم صادقانه وارد میدان شد
فرماندار نکا گفت: دولت سیزدهم یک دولت برآمده از مردم و انقلاب اسلامی است و با تمام تلاش برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم وارد میدان شد.
آوای خزرزهرا شریفی: مردم شهرستان نکا همصدا و همگام با سراسر استان مازندران و ایران، در چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند.

مسیر راهپیمایی در این شهر از مقابل توپخانه سابق/ سپاه تا میدان جانبازان، و سخنران مراسم نیز عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا بوده است.

وی، حضور مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را تجدید میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: دشمنان اسلام چشم‌های کور خود را باز کنند و این رفراندوم مردم ایران اسلامی را ببینند.

فرماندار نکا افزود: امروز مردم ما با حضور پر شور خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب و معمار کبیر آن و تبعیت از رهبری نظام اسلامی اعلام کردند.

بابایی گفت: امام راحل فرمودند: «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» این تقابل جبهه حق و باطل تا انتهای تاریخ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما هرگز در مقابل استکبار جهانی به مسامحه و سازش نخواهیم رسید، چرا که حق و باطل دو مسیر متفاوت است؛ ما زمانی به سازش خواهیم رسید یا ما دست از اسلام و انقلاب اسلامی بکشیم یا دشمن از خوی استکباری خود دست بکشد.

فرماندار نکا بیان کرد: ملت ما نیز هرگز از اسلام و انقلاب و آرمان‌های آن دست نخواهند کشید و این تقابل تا انتهای تاریخ ادامه خواهد داشت.

بابایی به حضور پرشور مردم انقلابی شهرستان نکا در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و این شور انقلابی را خط بطلانی بر همه نقشه‌های دشمن اعلام کرد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام بزرگوار به پشتوانه همین مردم بساط سلطه را جمع کرد و ایران عزیز ما یک هویت جدید در جهان اسلام پیدا کرد و این خود دشمنی‌هایی را به همراه دارد، چون منافع آمریکایی‌ها در منطقه از دست رفت.

فرماندار نکا گفت: روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت از این مملکت خارج و ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در عرصه‌های مختلف عرض اندام می‌کردند.

بابایی گفت: هر کسی که فکر می‌کند دشمنی آمریکا با ما توطئه است او یک خائن است. توهّم توطئه در کشور خیانتی بزرگ به انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: دشمنی استکبار جهانی با ما دشمنی تاریخی است و با توطئه‌های مختلف برای براندازی این نظام تلاش کردند، اما هنر ملت ایران این بود که از دل بحران‌ها فرصت خلق کرد.

فرماندار نکا به دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ایران در حوزه‌های علمی، پزشکی، مهندسی، فن‌آوری‌های نوین و نظامی جزء کشور‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

بابایی گفت: امروز ابرقدرت‌های پوشالی شرق و غرب از این قدرت و استحکام نظامی ما به هراس افتادند.

وی یکی از دلایل دست‌وپا زدن‌های دشمن در روز‌ها و ماه‌های اخیر  را سرعت اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: هر وقت دولت مستقر در نظام اسلامی قطار پیشرفت را با سرعت بسیار زیاد به حرکت درآورد دشمنی دشمنان افزون‌تر شد.

فرماندار نکا به فتنه دشمنان طی برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند تا مرز‌های ذهنی ما را درگیر کرده و ذهن جوانان ما را تسخیر کند.

بابایی ادامه داد: حضور پرشور جوانان در راهپیمایی و در دفاع از انقلاب نشان داد نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

وی، شکستن پایه‌های نظام اسلامی را از نقشه‌های شوم دشمنان عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین رکن و پایه نظام اسلامی ولایت فقیه است و ولایت فقیه ادامه ولایت انبیای الهی و ائمه بزرگوار است.

نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه است، ادامه داد: در اتفاقات اخیر نیز تمام تلاش دشمن نشانه گرفتن جایگاه ولایت فقیه بود.

بابایی اظهار داشت: دشمن تلاش کرد تا بین ولایت و مردم فاصله بیندازد، اما ملت ایران در طول این ۴۴ سال هرگز سر سوزنی با ولایت فاصله نگرفتند و نخواهند گرفت.

وی فاصله انداختن بین مردم و مسئولان را از دیگر اهداف دشمنان برشمرد و گفت: گلایه‌هایی از مسئولان وجود دارد که برخی از نقد‌ها قابل پذیرش است و باید اصلاح شود، اما دولت سیزدهم یک دولت برآمده از مردم و انقلاب اسلامی است و با تمام تلاش برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم وارد میدان شد.

فرماندار نکا ادامه داد: رئیس جمهور و همه مسئولان این دولت شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را مرتفع کنند.

بابایی گفت: دشمن به دنبال تفرقه بین مردم و ایجاد شکاف و دوقطبی سازی‌های کاذب بین مردم است باید حواسمان جمع باشد تا این نقشه دشمن، ما را درگیر خودش نکند.

رییس شورای اداری نکا وحدت و انسجام ملت ایران را مهم‌ترین توفیق و شکست دشمن دانست و افزود: تضعیف نقش نهاد‌های امنیتی و نظامی  و انتظامی از دیگر نقشه‌های شوم دشمنان است.

بابایی به قدرت و صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: سپاه که در سیل، زلزله و دفاع مقدس در کنار مردم بود در لیست تروریست‌ها قرار گرفت، اما دشمنان بدانند مردم عزیز ما سپاه را در دل خود جای دادند.

وی در پایان تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان، سپاه انقلاب اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و عصر ظهور، در جبهه مقاومت نقش‌آفرین اصلی خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها