دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران:
منتخبان جشنواره ابوذر از سراسر مازندران هستند
دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران عنوان کرد که آثار ارائه شده به این رویداد بدون نگاه منطقه‌ای داوری شده است و از سراسر مازندران برنده دارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: چهارمین جشنواره رسانه‌ای مازندران روز چهارشنبه سوم اسفندماه در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

در این زمینه، امروز نشست خبری با حضور حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن کنفرانس اداره‌کل برگزار شد.

حسین احمدی که برای دومین بار متوالی دبیری جشنواره ابوذر در مازندران را برعهده دارد، هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل از نخبگان رسانه‌ای عنوان کرد.

این فعال رسانه‌ای، از نوشته‌هایی سخن به میان آورد که مطالبه‌گری در رأس آن‌ها قرار گرفته بود و بدین جهت از تولیدکنندگان این آثار قدردانی کرد.

او از رشد ۲۰ درصدی آثار ارسالی به جشنواره گفت و یادآور شد که سال گذشته، ۵۵۸ اثر به جشنواره ارسال شد و در نهایت، ۲۲ برگزیده داشتیم.

احمدی این را هم اضافه کرد که امسال ۶۵۵ اثر به جشنواره ارسال و در نهایت ۳۵ نفر برگزیده شدند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران با اشاره به اینکه جشنواره در ۱۱ بخش بوده است، از حذف بخش خبر به دلیل ضعف در آثار گفت و اینکه برای سال آینده این بخش در جشنواره گنجانده شود.

او همچنین اشاره‌ای به حضور پررنگ بانوان در جشنواره داشت و اینکه ۱۳ برگزیده از بانوان رسانه‌ای استان هستند.

انتخاب نادرست قالب خبری، رعایت نکردن بازه زمانی، ضعف عدیده در بخش خبر، و غلط‌های املایی ازجمله مهمترین چالش‌هایی بود که به گفته حسین احمدی، داوران جشنواره ابوذر با آن مواجه بودند.
 
منتخبان جشنواره ابوذر از سراسر مازندران هستند
او با بیان اینکه "همه انتظار دارند اثر آن‌ها در جشنواره رتبه بیاورد"، افزود: در هر صورت تابع نظرات و تصمیمات داوران هستیم و نگاه منطقه‌ای نداشتیم، اما از سراسر مازندران و در بخش‌های مختلف، برنده داشتیم.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران درباره داوران این رویداد فرهنگی اعلام کرد: علی اکبر قاضی‌زاده هاشمی در بخش یادداشت، فریدون صدیقی در بخش تیتر، بهروز فرهمند در بخش مصاحبه، علی اکبر کریمی در بخش گزارش خبری، علیرضا کتابدار در بخش گزارش تحلیلی و تحقیقی، محمود مختاریان در بخش اینفوگرافی و موش‌گرافی، و نهایتاً در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و عکس نیز محمد رضایی و حسین بهرامی، داوران جشنواره بودند.

احمدی این را هم گفت که کتاب جشنواره در ۱۸۵ صفحه و توسط انتشارات هاوژین در ۱۰۰ جلد منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ما، از بین هفت داور جشنواره، تنها محمد رضایی و حسین بهرامی از مازندران هستند. محمود مختاریان، فریدون صدیقی، علی اکبر قاضی‌زاده و علیرضا کتابدار داورانی بودند که سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر را نیز داوری کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار