دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی در میان ۵ قدرت برتر جهان قرار دارد و کشور ما این سال‌ها پیشرفت زیادی را در این صنعت تجربه کرده است.

آوای خزر/ ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این می گفتند که این‌ها فتوشاپ است! وقتی که عکسهایش منتشر میشد، می گفتند این فتوشاپ است؛ حالا میگویند که پهپاد‌های ایرانی خیلی خطرناک هستند! چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. خب، این‌ها کار‌هایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده؛ این‌ها برای کشور آبرو است.

این صحبت‌های کوتاه، سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی کشور است. رهبر انقلاب در این سخنرانی ضمن سخن گفتن از پیشرفت‌های کشور در صنایع مهم مانند صنایع دفاعی و همچنین ساخت پهپاد‌ها از لزوم ادامه این راه سخن گفتند.

اما غربی‌ها که در ابتدا چندان نمی‌خواستند به قدرت دفاعی ایران خصوصا توانایی‌های ارتش و سپاه ایران اعتراف کنند، از دروغین بودن این توانایی گفتند، اما توانایی‌های کشورمان در این سال‌ها به حدی پیشرفت کرده است که غربی‌ها در راس آن‌ها مقامات آمریکایی، اکنون و در این زمان که از هیچ تحریمی علیه ملت ایران کم نگذاشته اند صحبت از دست رفتن برتری خود در منطقه می‌کنند.

ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در جلسه استماع کمیته خدمات نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به از دست رفتن برتری هوایی ارتش آمریکا در برابر ایران اعتراف کرد.

ژنرال مکنزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا برتری هوایی خود را در خاورمیانه از دست داده است، گفت: استفاده گسترده ایران از پهپاد‌های کوچک و متوسط برای عملیات‌های شناسایی و هجومی بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌جزیره کره [اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی]ما بدون برتری کامل هوایی، عملیات انجام می‌دهیم.

پهپاد‌ ایرانی

همچنین ژنرال «مایکل کرویلا» فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا درباره توان پهپادی ایران گفت:ایران زرادخانه‌ای از سامانه‌های پهپاد شامل انواع پهپاد‌های اطلاعاتی و شناسایی از نوع سبک و کوتاه‌برد تا انواع پیشرفته دارد و در حال ساخت پهپاد‌های بزرگ‌تر است.

علاوه بر فرماندهان آمریکایی رسانه‌های غربی نیز اکنون چاره‌ای جز اعتراف به توانای های ایران‌در صنعت پهپادی ندارند.

نشریه نشنال اینترست اخیرا با انتشار خبری صریحا از مقام‌های آمریکایی درخواست کرده تا با توجه به افزایش "قدرت ایران" در ارتباط با صنایع هوایی به خصوص ساخت پهپاد و شکست تحریم‌های اقتصادی، راهبرد تحریمی خود را در قبال تهران تغییر دهد.

این نشریه تاکید کرده که، پهپاد‌های ایرانی ارزان‌تر از انواع خارجی یکی از ستون‌های اصلی "قدرت نظامی ایران" را در منطقه غرب آسیا و خارج از آن را تشکیل داده است.

نشناال اینترست می‌افزاید، با توجه به دشواری‌های آمریکا در برخورد با مسئله پهپاد‌های ایرانی و صادرات آن‌ها به برخی کشور‌ها بهتر است آمریکا به جای تحریم‌های اقتصادی استراتژی جدیدی در قبال ایران اتخاذ کند.

این نشریه اعتراف کرده، تحریم‌های غرب نتوانسته از تبدیل شدن ایران به یک بازیگر برجسته در بازار هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی و به اشتراک گذاشتن فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین با شرکا و نمایندگی‌های خود در داخل و خارج از خاورمیانه جلوگیری کند.

نشنال اینترست همچنین تصریح کرده که، پهپاد‌های ایرانی ارزان‌تر از پهپاد‌های غربی هستند و ثابت کرده‌اند که در میدان‌های مختلف نبرد منطقه‌ای موثر می‌باشند.

امروز می‌توان به جرات گفت جمهوری اسلامی ایران یکی از گسترده‌ترین و متنوع‌ترین ناوگان‌های پهپادی منطقه را دارا است؛ ناوگانی متشکل از پهپاد‌هایی با طرح‌های صد درصد بومی تا پهپاد‌هایی مهندسی معکوس شده که طی سال‌های اخیر به راه‌های مختلف در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گرفته است. این مسئله جمهوری اسلامی ایران را از نظر تنوع و گستردگی کاربری پهپاد‌ها در کنار قدرت‌های پهپادی نظیر اسراییل و ایالات متحده و بریتانیا قرار داده است.

پهپاد‌ ایرانی

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با توانایی ایران در صنایع پهبادی گفت: نیرو‌های مسلح در تمامی حوزه‌ها خصوصا در موضوع استفاده و ساخت پهپاد‌ها وضعیت خوبی دارند و البته این را دشمنان ما به خوبی اعتراف کرده اند که در این امر پیشرفت‌های بسیار مهمی را داشته ایم و به امید خدا این را استمرار خواهیم داد.

او گفت: ما به دلیل آن که صاحب فناوری هستیم سایر کشور‌ها نیازمندی‌های خود را به ما اعلام می‌کنند و این نیازمندی‌ها با توجه به نتوانایی‌هایی که داریم در مناسبات ما با سایر کشور‌ها ما با سایر کشور‌ها مد نظر و مورد توجه قرار می‌گیرد.

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در صنایع دفاعی و ساخت پهپاد تصریح کرده دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد با برنامه پهپادی ایران مقابله کند، اما در این مسیر با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شده است.

نشریه نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از مقام‌های اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی آمریکا نوشته دولت بایدن در حال تدوین برنامه است که هدف آن از بین بردن توانایی ایران در ساخت پهپاد و تحویل آن به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

نیویورک‌تایمز نوشته این تلاش‌ها در هفته‌های اخیر واضح‌تر و گسترده‌تر شده‌اند و دولت ایالات متحده اقدامات خودش را برای جلوگیری از دستیابی ایران به قطعات غربی مورد نیاز ایران برای ساخت پهپاد تسریع کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه تصریح کرده این برنامه با «چالش‌های عمیقی روبرو شده و تلاش برای جلوگیری از رسیدن قطعات حیاتی پهپاد‌ها به ایران، به همان اندازه تلاش‌های چند دهه گذشته برای جلوگیری از دستیابی ایران به اجزای مورد نیاز برای ساخت سانتریفیوژ‌های ظریف برای غنی‌سازی دشوار است.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این واقعیت که ایران در میان پنج قدرت پهپادی قرار دارد گفت: حضور ایران در جمع ۵ کشور برتر در حوزه قدرت پهبادی جهان حاصل ۳۷ سال تجربه بهره‌گیری پهپاد‌ها از اوایل دفاع مقدس تا امروز است.

وی گفت: پهپاد‌های ما از جهت بُرد و عملکرد در بیش از ۱۵ رشته عملکردی و از جهت دقت، ماندگاری و مأموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند و جوسازی‌هایی که امروز درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی می‌شود، فارغ از اینکه بسیاری از آن‌ها ممکن است دروغ باشد، اما نشان از تأثیرگذاری، اهمیت و رتبه بالای پهپاد در جمهوری اسلامی ایران دارد.

پهپاد‌ ایرانی

وی افزود: فرمانده سابق سنتکام تروریست امریکایی در منطقه گفته بود که «برای اولین بار در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، برتری هوایی امریکا برهم خورده و نمی‌توانیم در صحنه‌ای که ایرانی‌ها با پهپاد حضور دارند، برتری هوایی داشته باشیم»؛ این اعتراف بزرگ و تحقیرآوری برای امریکایی‌ها است و واقعیت دارد که آن‌ها برتری هوایی خود در منطقه را از دست داده‌اند.

سردار باقری در ادامه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را در آمادگی و اقتدار کامل توصیف کرد، و در واکنش به تلاش این روز‌های امریکا برای مواجهه با قدرت گرفتن ایران در حوزه پهپادی، گفت: ما به رشد پهپادی ادامه می‌دهیم و در هر موردی که مطابق مصالح و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی باشد، با سایر کشور‌ها به همکاری در زمینه پهپادی می‌پردازیم.

پهپاد‌ها در حال حاضر از مهمترین ابزار‌های نظامی هستند و ایران از پیشروان این حوزه در جهان محسوب می‌شود..

دانش ساخت و استفاده از پهپاد‌ها طی سالیان اخیر در ایران به حد زیادی رشد کرده و به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شود.

با وجود تحریم‌ها و شرایطی که کشور ما دارد، ایران همواره و طی سالیان اخیر از پیشتازان عرصه تولید هواپیما‌های بدون سرنشین یا پهپاد‌ها بوده است و همواره شاهد طراحی و ساخت پهپاد‌های مختلفی بوده‌ایم.

در پایان این گزارش بعضی از پهپاد‌های ایرانی را به صورت اجمالی معرفی خواهیم کرد.

ابابیل ۳

از پهپاد‌های مهم ارتش ایران و از بهترین پهپاد‌های ایران است که شهرت آن بیشتر به دلیل پرواز بر فراز ناو وینسنس می‌باشد. ابابیل مانند مهاجر از نسل‌ها موفق پهپاد‌های ایرانی است که مدل‌های نسبتا متنوعی دارد. برای مثال ابابیل‌های اولیه پهپاد‌هایی یکبار مصرف بود و ابابیل ۲ برد عملیاتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتری و مداومت پروازی ۷۵ تا ۱۲۰ دقیقه داشت.

ابابیل


مهاجر ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶

مهاجر یا مرصاد نام دسته و مجموعه‌ای از پهپادهاست که در ایران تولید شده و در چندین نسل و رده گوناگون به استفاده می‌رسد. بنابر اطلاعات رسمی موجود، علاوه بر جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان نیز از این پهپاد استفاده می‌کند.مهاجر حداکثر ۸۵ کیلوگرم وزن دارد و سرعت آن به حداکثر ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مهاجر

صاعقه

صاعقه به عنوان یکی از بهترین پهپاد‌های ایران از خانواده پهپاد سیمرغ و از انواع پهپاد‌های رزمی دوربرد ایران است که با استفاده از فناوری پهپاد آمریکایی آر کی ۱۷۰ و با روش مهندسی معکوس توسط سازمان صنایع هواپیمایی شاهد ساخته شده است. این پهپاد همچنین توانایی حمل ۴ بمب هدایت شونده هوشمند و نقطه زن سدید را دارد. لازم به ذکر است که آر کیو ۱۷۰ از جمله مهمترین پهپاد‌های نظامی در دنیاست و کنترل و به زمین نشاندن آن کار بسیار با اهمیتی تلقی می شود.

صاعقه

شاهد ۱۲۹

از جمله مشخصات شاهد ۱۲۹ باید به طول ۸ متری آن اشاره کرد. فاصله دو سر بال این پهپاد ۱۶ متر و قطر بدنه ۶۵ الی ۷۵ سانتی متر می‌باشد. این پهپاد برای انواع ماموریت‌های شناسایی و تهاجمی کابرد دارد و قابلیت حمل ۴ موشک هوشمند سدید با وزنی در مجموع ۴۰ کیلوگرم را دارد. دقت خوب در هدف گیری، شعاع عملیاتی ۱۷۰۰ کیلومتری و سقف پروازی ۷۶۲۰ متری از دیگر مشخصات مهم این پهپاد است.

شاهد

فطرس

این هواپیمای بدون سرنشین به عنوان بزرگترین نوع در بین بهترین پهپاد‌های ایران، با قابلیت پرواز برای محدوده عملیاتی ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر (بسته به تعداد موشک هوا به زمین و پیچیدگی مسیر پرواز) و همچنین مداومت پرواز ۱۶ تا ۳۰ ساعت است که ۶ ساعت بیشتر از شاهد ۱۲۹ است.

فطرس

کرار

کرار اولین پهپاد ایرانی با موتور توربوجت و از بهترین پهپاد‌های ایران است که قادر به حمل انواع بمب و موشک می‌باشد. این پهپاد قادر به پرواز در مسافت‌های دور با سرعتی نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر در ساعت است.

کرار ۴ متر طول دارد و قابلیت حمل ۴ موشک کروز را داراست. برد این هواپیمای بدون سرنشین هزار کیلومتر است و می‌تواند دو بمب ۲۵۰ کیلوگرمی یا یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند که آنرا به پهپادی با توان حمل و رهاسازی بمب‌هایی در کلاس هواپیما‌های با سرنشین بدل کرده است.

کرار

باشگاه خبرنگار
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار