دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
مسوول اردوگاه شهید بلباسی اعلام‌کرد؛
حضور چشمگیر زائران نوجوان در راهیان نور/ پیش‌بینی بازدید ۱۵ هزار زائر مازندرانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس
مسوول اردوگاه شهید بلباسی از حضور چشمگیر نوجوانان در اردوی راهیان نور خبرداد و اعلام کرد؛ پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۵ هزار زائر مازندرانی به ویژه قشر جوان و نوجوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.

زهرا شریفی - آوای خزر، عبدالله گرزین مسوول اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر در گفتگو با خبرنگاران به آغاز اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد در مجموعه اردویی راهیان نور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، حضور خانواده‌ها در این مناطق چشمگیر بوده است.

وی افزود: حضور خانواده‌ها در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس سال گذشته نیز خوب بوده است اما امسال ورود گسترده خانواده‌ها به این مناطق نشان از علاقه‌مندی افزون‌تر آنها به این یادمان‌ها است.

گرزین با بیان اینکه اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر از ۹ اسفند تا ۲ فروردین میزبان زائران راهیان نور است، گفت: تنوع زائر در اردوگاه بسیار زیاد بوده که شامل زائر دانش‌آموز، دانشجو و پیشکسوت هستند که به همراه خانواده‌های خود به این منطقه عزیمت کردند.

مسوول اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر افزود: این اردوگاه از ۹ اسفند تاکنون پذیرای ۴ هزار و ۵۰۰ زائر شهدای این منطقه عملیاتی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته ستاد راهیان نور، اردوگاه شهید بلباسی تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۱۵ هزار زائر مازندرانی خواهد بود.

گرزین افزود: این اردوگاه قبل از آغاز سفر تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران را اتخاذ کرد تا بتواند به نحو شایسته از آنان پذیرایی کنند.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی، فرهنگی و رسانه‌ای، تغذیه و ایاب و ذهاب در شهرستان خرمشهر فراهم است و زائران می‌توانند در این فرصت بهترین استفاده را در یادمان‌ها داشته باشند.

گرزین گفت: با توجه به اعیاد ماه شعبان جشن‌های مختلفی در این اردوگاه برگزار شد برای شب نیمه شعبان نیز قرار است میزبان بیش از ۱۰۰۰ زائر راهیان نور همراه با جشن میلاد در محوطه اردوگاه باشیم.

وی حضور نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی را از شگفتی‌های راهیان نور امسال اعلام کرد و افزود: زائران راهیان نور در سال‌های قبل از سنین مختلف بوده اما امسال حضور زائران نوجوان در قالب کاروان راهیان نور از استان مازندران بسیار چشمگیر است.

گرزین افزود: دشمن علرغم هزینه‌هایی که برای جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و فرهنگی در جهت دور کردن نوجوانان از ارزش‌های انقلاب و شهدا کرده است اما نتیجه معکوس شده و این نوجوانان از سفر معنوی راهیان نور استقبال گسترده‌تری داشتند.

مسوول اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر گفت: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی همانطور که به بحث گردشگری در مناطق سیاحتی در کشور توجه ویژه دارند به اردوگاه‌های راهیان نور نیز توجه داشته باشند.

وی به تنوع یادمان در خوزستان اشاره کرد و از مسئولان این حوزه خواست تا زمینه حضور حداکثری زائران شهدا را در این مناطق فراهم کنند که حماسه‌ها، جان‌فشانی و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای مردم به ویژه نوجوانان تبیین شود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها