دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:
کمبود آب شرب در شرق مازندران ۲۵۰ لیتر در ثانیه است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تقریبا ۲۵۰ لیتر کمبود آب وجود دارد به همین خاطر این پروژه اضطراری با افق ۱۴۱۰ تعریف شد تا شهروندان در این زمینه مشکل نداشته باشند.

زهرا شریفیآوای خزر: حیدر داودیان روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اضطرار آبرسانی به شرق مازندران، به طرح جامع شرکت آب منطقه‌ای مصوبه ۱۳۹۴ شرکت مهندسی آب ‌‌و فاضلاب کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح  مقرر شد حدود ۱۶ متر مکعب در ثانیه آب تصفیه و ۵۵۰ هزار متر مکعب مخزن با طول ۱۰۰۰ متر خط انتقال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این طرح به ۹ مجتمع تقسیم می‌شود، افزود: مجتمع شماره یک در غرب استان  شامل شهرهای رامسر، تنکابن و عباس‌آباد است که حدود ۲ هزار لیتر آب بر ثانیه را تصفیه می‌کند و منابع تأمین آب نیز از منابع سطحی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: به دلیل اینکه آب‌های زیر زمینی دچار آسیب شد سیاست وزارت نیرو بر این است که تامین آب شرب هم استانی‌ها از آب شرب سطحی تامین شود.

داودیان افزود: آب مجتمع شماره یک حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه از سد میجران تامین می‌شود و قرار است ۱۵۰۰ لیتر دیگر از سد دوهزار و سه هزار که در دست مطالعه است تامین شود.

وی افزود: شهرهای نوشهر، چالوس در حوزه مجتمع شماره دو قراردارند که منابع آبی این شهرها از رودخانه چالوس تامین می‌شود و ۱۵۰۰ لیتر باید برای این شهرها و مرزن‌آباد تهیه شود که هفت کیلومتر عملیات اجرایی انجام و مابقی در دست اقدام است.

داودیان در تشریح مجتمع آبرسانی شماره سه گفت: این مجتمع شهرهای آمل، نور، محمود آباد و شهرهای مسیر را شامل می‌شود که آب شرب شهرها نیز باید از سد هراز - که هم‌اکنون از پیشرفت ۵۵ درصدی برخوردار است - تامین شود.

وی آبرسانی به شهرهای بابل، بابلسر و فریدونکنار را از مجتمع شماره چهار عنوان کرد و افزود: در سال گذشته تا بابلسر آب‌رسانی شد اکنون شهرهای بابل، امیرکلا و هادی‌شهر و بابلسر می‌توانند از آب شرب این مجتمع  که از سد آیت‌الله صالحی تزریق می‌شود؛ بهره‌مند شوند .

داودیان افزود: شهروندان سوادکوه، سوادکوه شمالی و‌شیرگاه از مجتمع آبرسانی شماره پنج بهره‌مند می‌شوند و عملیات اجرایی این پروژه در دست اجرا است.

وی گفت: مجتمع شماره 6 شهرهای قائمشهر، جویبار، سیمرغ و بهنمیررا شامل می‌شود که مقرر شد از سد کسلیان عملیات آب‌رسانی انجام شود. البته در سد کسلیان با محیط زیست مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم به زودی حل شود.

داودیان ادامه داد: مجتمع شماره هفت شهرهای ساری و میاندورود را شامل می‌شود که از ۳هزار لیتر ۱۵۰۰ لیتر در مدار بهره‌برداری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در مجتمع شماره هشت شهرهای نکا، بهشهر، رستمکلا، گلوگاه و روستاهای مسیر قرار دارند.

داودیان ادامه داد: در سال‌های گذشته به شدت در تامین آب شرب دچار مشکل می‌شدیم نیاز آب این شهرها ۴۵۰ لیتر در ثانیه است، ۱۸ حلقه چاه در این منطقه وجود دارد اما حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب تامین می‌شود.

وی بیان کرد: تقریبا ۲۵۰ لیتر کمبود آب وجود دارد به همین خاطر این پروژه اضطراری با افق ۱۴۱۰ تعریف شد تا شهروندان در این زمینه مشکل نداشته باشند.

وی افزود: قرار است در طرح نهایی ۱۵۰۰ لیتر آب از سد گلورد تامین شود و ۳۰۷ میلیارد تومان نیز با پیمانکار مورد نظر قرارداد منعقد شد.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها