دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
با هدف نکوداشت روز نکا/
اعضای ستاد یادواره شهدای نکا با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند
هفدهمین یادواره شهدای شهرستان نکا با محوریت سرلشکر شهید قاسمی طوسی چند روز دیگر برگزار می‌شود و در همین راستا، اعضای ستاد برگزاری این رویداد فرهنگی، با نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار و کسب تکلیف کردند.
آوای خزرزهرا شریفی: یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سرلشکر شهید محمد حسن قاسمی طوسی عصر روز ۱۹ فروردین در مصلای شهر برگزار می‌شود. شهید طوسی قائم مقام لشکر ظفرمند و خط‌شکن ۲۵ کربلا بود که در شب عملیات ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش خمپاره شصت در حالی که هنوز ۳۰ سالش نشده بود، به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار در روستای طوسکلا متولد شد و در گلزار شهدای زادگاهش نیز آرام گرفت.

روز ۱۹ فروردین به یاد فداکاری‌های این سردار رشید انقلاب، به نام روز نکا نامگذاری شده و مراسمی در یادبود شهدای وطن با محوریت شهید قاسمی طوسی برگزار می‌شود.

روز سه شنبه و در همین راستا، اعضای ستاد گرامیداشت یادواره شهدای شهرستان نما، دیداری را در ساری با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران داشتند.

ایشان در سخنانی، احیای نام و یاد شهیدان را لازمه جامعه دانست و گفت: معابر و خیابان‌ها باید به نام شهدا مزین شود.

آیت الله محمدی برگزاری یادواره شهدا را فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانستند و گفت: هر اقدامی برای شهدا انجام شود برای خودمان و شهرمان است.
 
اعضای ستاد یادواره شهدای نکا با نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار کردند
نماینده، ولی فقیه در مازندران از برگزاری کنگره سرداران و شهیدان مازندران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این مراسم در شهرستان نکا نیز باید برگزار شود.

آیت‌الله محمدی لائینی عملیات و تخریب را دو بازوی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا عنوان و اظهار کرد: سردار «قاسمی طوسی» و سردار «بردبار» از فرماندهان این لشکر بودند و باید برای این دو شهید بزرگوار و دیگر شهیدان شهرستان نکا برنامه‌های خوبی برگزار شود.

ایشان در پایان بیان داشت: شهرستان نکا همچنین یک شهیده و ۶ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و باید برای پاسداشت نام و یاد خاطره  این شهیدان نیز برنامه ریزی شود.

فرماندار نکا: جای خالی تندیس شهید طوسی در نکا

در این نشست، دکتر عبدالرضا بابایی فرماندار نکا نیز از آمادگی برای برگزاری هفدهمین یادواره شهدای نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید «طوسی» گفت که روز شنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۵ در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم نورانی با سخنرانی سردار «آیت‌الله سلیمانی» و مدیحه‌سرایی «امیر عارف» از مداحان شاخص آستان قدس رضوی و هاشم زاده مداح این شهرستان همراه است.
 
اعضای ستاد یادواره شهدای نکا با نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار کردند
فرماندار شهرستان نکا به پیشتازی و حضور رزمندگان شهرستان نکا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شهرستان به نسبت جمعیت از شهدای زیادی در دفاع مقدس و مدافعان حرم برخوردار است و جزء شهرستان‌های شاخص استان مازندران محسوب می‌شود.

بابایی گفت: جای المان و تندیس شهدا در شهر نکا خالی بود لذا با هماهنگی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران (فرزند سردار شهید طوسی) مقرر شد تا تندیس این شهید والامقام در نکا جانمایی شود.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: راه شهدا باید ادامه پیدا کند و یکی از اسباب این مهم، برگزاری همین یادواره‌های شهدا و بازخوانی فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنهاست.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار