دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:
اسراییل در خانه‌ی خود امنیت ندارد/ شعله‌ی انقلاب اسلامی دنیا را فرامی‌گیرد
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به اینکه رژیم کودک کش صهیونیستی در چهاردیواری خود امنیت ندارد، تاکید کرد: به دنیای استکبار اطمینان خواهیم داد که شعله انقلاب اسلامی تمام منطقه و دنیا را فرا می‌گیرد و رژیم غاصب صهیونیستی ریشه‌کن می‌شود.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری هم‌زمان با روز جهانی قدس، بیان کرد: "قدس" عضوی از پیکر اسلام است و این پیکر باید به مسلمانان و عدالتخواهان جهان بازگردانده شود.

وی به پیشرفت‌ها و قوت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا از قوت‌های ما سیاه‌نمایی داشته باشند و از سوی دیگر جنایت‌های استعمارگران را محو می‌کنند.

آیت الله لائینی با بیان اینکه اسرائیل غاصب در درون چهاردیواری کشور خود امنیت ندارد و طی چهار سال چند دولت عوض شده است، تاکید کرد که به دنیای استکبار اطمینان خواهیم داد که شعله انقلاب اسلامی تمام منطقه و دنیا را فرا می‌گیرد و رژیم غاصب صهیونیستی ریشه‌کن می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه "نمی‌توان از مسئله قدس گذشت و بر سر آن معامله کرد"، گفت: این رژیم غاصب در تلاش است با برخی از کشور‌ها ارتباط عادی برقرار کند و مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید در این زمینه هوشیار باشد.

آیت‌الله لائینی تاکید کرد: قطعا قدس به امت اسلام بازگردانده خواهد شد و رژیم غاصب صهیونسیتی قطعا ریشه‌کن خواهد شد و جهان آماده پذیرش حکومت عدل مهدوی خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه قدس یک مسئله جهانی و اسلامی و محور وحدت است و مختص مردم فلسطین نیست، ادامه داد:  تمام مسلمانان درباره قدس باید وحدت نظر داشته باشند تا به یک جمع‌بندی واحدی برسند.

وی افزود: مسئولان باید این کشور را برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی آماده کنند و این ملت را شاد و پر نشاط نگه دارند و در راستای مهار تورم، حل مشکلات و رشد تولید بکوشند؛ اگر به این مملکت نرسند به امیرالمومنین علیه السلام خیانت کردند.

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: تقوا بهترین زاد و توشه و لیالی قدر بهترین فرصت برای کسب تقوا است.

وی به ۲۹ فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی در حوزه امنیت و دفاع بی‌بدیل است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر رعایت مسئله حجاب، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حجاب یک واجب شرعی و قانونی و بی‌حجابی حرام شرعی و سیاسی است و همه با ما باید حول فرمایش مقام معظم رهبری جمع شویم و برای عملیاتی کردن فرمایش ایشان وحدت نظر داشته باشیم.

آیت‌الله لائینی افزود: همه ما باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای ارزش‌های انقلاب اسلامی و عفاف و حجاب راهکار‌های فرهنگی و قانونی را در نظر بگیریم.

وی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در راستای حفظ ارزش‌ها و دفاع از امنیت اخلاقی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران از حضور پرشور مردم ولایتمدار مازندران در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها