دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:
تکمیل طرح‌های ناتمام در اولویت اقدامات مسوولان باشد
نماینده ولی فقیه در مازندران، تکمیل طرح‌های عقب‌مانده در استان را از اولویت‌هایی عنوان کرد که باید در برنامه‌های مدیران استان باشد.

زهرا شریفی - آوای خزر، آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی عصر شنبه در نخستین نشست شورای اداری مازندران در سال 1402، به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت و مسئولان سال جدید در ساماندهی و رشد اقتصاد گام‌های موثر بردارند.

وی به موضوع جلسه شورای اداری با عنوان اولین نقشه راه و الگوی مدیریتی استان اشاره کرد و افزود: بهتر است مدیران، حضرت علی علیه السلام را الگوی مدیریتی خود قرار دهند و محبت مردم را به واقع در دل خود جای دهند و تکریم ارباب رجوع را مهم بشمارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عدالت، رأفت و مودت را بهترین الگوی مدیریتی دانست و گفت: دولت انقلابی سیزدهم نیز برای خدمت‌رسانی شبانه‌روز نمی‌شناسد البته عقب‌ماندگی‌ها از قبل وجود داشت و این دولت وارث عقب‌ماندگی‌های قبلی است‌.

وی بر همدلی و همکاری دستگاه‌ها و قوای سه گانه تاکید کرد و پیگیری جدی مطالبات، و مشارکت دادن مردم‌ در رفع مشکلات را از ویژگی‌هایی عنوان کرد که مدیران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نهضت مسکن را جدی بگیرند، افزود: طرح‌های عقب مانده در استان نیز در اولویت برنامه‌های مدیران قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین ساماندهی سواحل، نظارت بر اماکن، مبارزه با فساد، رشد بهره‌وری، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادها، توجه به نماز جماعت و حل مشکلات مردم را از دیگر ویژگی‌هایی عنوان کرد که مدیران باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

 وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات، مدیران زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را به خوبی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران از حضور باشکوه مردم روزه دار و همیشه در صحنه دیار علویان در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/ 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار