دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
با حضور مدیرکل محیط زیست مازندران
زنگ «زمین پاک» در بهشهر نواخته شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، زنگ روز زمین پاک را به صورت نمادین در یکی از مدارس بهشهر، نواخت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دوم تا هشتم اردیبهشت‌ماه امسال به نام روز زمین پاک نامیده شده است، در این روز توجه به زمین و آنچه برای حیات زیست‌مندان مهم محسوب می‌شود بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد، با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از وضعیت نابسامان امروز زمین حاصل دست‌اندازی‌های بشر است، به همین دلیل، اقدامات انسان نیز محل سوال و تامل قرار می‌گیرد.

به مناسبت این رویداد محیط زیستی، عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، امروز ۶ اردیبهشت ماه سفری به شهرستان بهشهر داشت و در جمع دانش‌آموزان پسر - مدرسه متوسط اول مرکز استعداد‌های درخشان حضور یافت.

او با اشاره به شعار امسال روز زمین پاک یعنی؛ «سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز»، این واقعیت را مورد توجه قرار داد که ما تنها یک زمین داریم و همه باید برای حفاظت از این سیاره تلاش کنیم.

کاویان تصریح کرد: اینطور نیست که در کشورمان مسائل زیست‌محیطی را رعایت کنیم و بگوییم زمین حفاظت شده است، واقعیت این است که اهمیت به این مسئله باید در تمام کشور‌های جهان و مورد دغدغه تمامی ساکنان زمین باشد.

او در ادامه به موضوع "توسعه بازیافت" اشاره و اظهار کرد که از دل زندگی ماشینی در جوامع امروز، لوازم بازیافتی زیادی بیرون می‌آید که اگر تلاش شود تا بار دیگر و با رعایت استاندارد‌ها به چرخه مصرف بازگردد، کمک بزرگی به طبیعت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همین زمینه از چند طرح زیست‌فناورانه در استان گفت که به عنوان نمونه در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، و به زودی نیز در نیروگاه زباله‌سوز ساری و همچنین مرکز تفکیک و پردازش زباله در بهشهر، به تولید انرژی برق و گاز و کمپوست می‌انجامد.

کاویان در خصوص بهره‌وری سبز نیز به این نکته اشاره داشت که نمی‌توانیم به بهانه مسائل اقتصادی، هر نوع بهره‌وری را قبول کنیم بلکه طرح‌هایی دارای استاندارد و مجوز کامل هستند که پیوست محیط زیستی داشته باشند.

او بهشهر را یکی از شهرستان‌های خوب در برنامه‌های دوستدار طبیعت معرفی کرد به طوری که خانه محیط زیست در یک مکان خوب، با حضور سمن‌های محیطزیستی فعال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اشاره‌ای هم بازدید‌های چندباره خود از بهشهر در سال گذشته داشت و گفت: این شهرستان از ارتفاعات مناطق هزارجریب در جنوب تا میانکاله در شمال، غنی از تنوع گیاهی و جانوری است.
 
زنگ «زمین پاک» در بهشهر نواخته شد
کاویان البته به مشکلات محیط زیستی مانند شکار و صید غیرقانونی و خشکیدگی ضلع غربی تالاب میانکاله اشاره کرد که بخشی از آن‌ها حاصل دست‌اندازی به طبیعت به بهانه‌های مختلف است.

او در پاسخ به درخواست دانش‌آموز "علی شاعری" که مقاله‌ای به مناسبت روز زمین پاک را قرائت کرده بود، اظهار داشت: علاوه بر اینکه آموزش محیط زیستی و هماهنگی برای انجام فعالیت‌های محیط زیستی را برای این مدرسه (مرکز استعداد‌های درخشان) خواهیم داشت، نسبت به تامین سطل‌های تفکیک زباله خشک و‌تر هماهنگی می‌کنیم.

دخالت انسان در طبیعت، آلودگی و تخریب زمین، برداشت بی‌رویه از منابع آبی، و تاثیرات گاز‌های گلخانه‌ای بر حیات زیست‌کره ازجمله مسائلی بود که در مقاله دانش‌آموز علی شاکری آمده بود.

مراسم زنگ زمین پاک در بهشهر، با حضور بخشدار مرکزی و رئیس ادارات آموزش و پرورش و محیط زیست این شهرستان نیز همراه بود.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار