دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
نگاهی به شصت و پنجمین نشست شورای شهر مرکز مازندران/
تشویق و تهدید همزمان شهردار ساری توسط اعضای شورا
شصت و پنجمین نشست شورای شهر ساری با حضور شهردار در خصوص مهمترین طرح‌های توسعه‌ای و رسیدگی به مطالبات مردمی مرکز استان مازندران در حالی برگزار شد که شهردار جدید ساری هم تشویق شد و هم تهدید به استیضاح!

آوای خزر - زهرا شریفی: شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه دوم خردادماه با حضور اعضای شورا، شهردار ساری در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر عملکرد شورای ششم شهر را قابل قبول دانست و گفت: این شورا در حالی کار خود را آغاز کرد که امید و آرزوی مردم به دلیل اتفاقات ناخوشایند مدیریت شهری آسیب فراوانی دیده بود.

وی افزود: در چنین شرایطی شورای ششم باید به‌گونه‌ای عمل می‌کرد که ضمن خدمات رسانی به شهروندان، امید از دست رفته را به شهر، شهروندان و شهرداری بازگرداند و این وظیفه بسیاری سنگینی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: خوشبختانه این شورا با دغدغه‌مندی و‌ همت همکارانم در این مدت توفیقات خوبی داشته است و اجازه نداد مشکلات و محدودیت ها گردش امور را متوقف کند.

شعبانی افزود: تمام اعضای شورا در انجام وظایف قانونی توام با پاکدستی و اخلاق مداری توانست به فعالیت خود ادامه داده و بیش از ۲۵۰ مصوبه و صدها جلسات و کمسیون‌ها را استخراج کند؛ منصفانه نیست کسی این شورا را ناکارآمد بداند.

وی افزود: این شورا سعی کرد با انتخاب شهردار توانمند و با انگیزه زمینه تحقق را فراهم نماید؛ یادمان نرفته که پرداخت حقوق پایان سال ۱۴۰۱ یک دغدغه برای ما بود اما شهردار ساری علاوه بر پرداخت حقوق برخی بدهی‌های انباشته از قبل را نیز پرداخت و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اکنون به انجام برخی از پروژه‌ها امیدوار شدیم.

در شصت و پنجمین نشست شورای شهر ساری چه گذشت؟

شعبانی یادآور شد: در خصوص محدودیت‌های درآمدی همکارانم سعی کردند زمینه را به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، توسعه سرمایه‌گذاری هدایت کنند. امیدواریم با همت مجموعه شهرداری، شهردار و شورا نتیجه خوبی حاصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیروهای شهرداری را فرزندان و سرمایه‌های شهر ساری دانست و گفت: به‌کارگیری نیروها و حتی تعلیم و ارتقای آن‌ها در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

وی افزود: البته انتظار می‌رود نیروها نیز با تلاش و جدیت در امور در خلق حماسه موفقیت سهیم باشند.

شعبانی تاکید کرد: اعضای شورا به‌طور جدی پیگیر طرح‌ها و مشکلات خواهند بود و معتقدیم مردم فهیم و شریف ساری شایسته بیشترین خدمات هستند

وی افزود: اگر چه شهرداری یک دستگاه خدمات رسان است اما برای توسعه افزون‌تر همه‌ی دستگاه‌های خدمات رسان دخیل هستند.این تعامل را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری متذکر شد: مجموعه شهرداری به رعایت حجاب و عفاف، تکریم ارباب رجوع و توجه به مناطق الحاقی توجه بیشتری داشته باشد.

علی عاشقان دیگر عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تاکنون به وظایف شورایی خود عمل کرده است از شهردار ساری خواست تا در تسریع پروژه انبار توشه و آسفالت معابر اهتمام بیشتری داشته باشد.

سبحان بخشی عضو شورای اسلامی شهر ساری ضمن قدردانی از شهردار ساری بابت پرداخت بدهی و حقوق به موقع پایان سال قبل، متذکر شد: مردم انتظار دارند در ازای پرداخت عوارض از خدمات بهینه برخوردار شوند.

وی افزود: اجرای یک یا چند پروژه در شهر باعث می‌شود تا مردم تغییر را به خوبی لمس کنند.

بخشی گفت: چند پروژه در اولویت قرار گرفت اما بعد از سه ماه حضور شهردار در شهرداری اتفاقی نیفتاده است،اگر ظرف سه ماه پس از تاریخ صدور حکم شما، تحرکی در این بخش نبینیم بنده استیضاح را دنبال خواهم کرد.

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در تقویت سازمان‌ها بیشتر برنامه‌ریزی شود، گفت: سازمان‌های شهرداری باید منبع درآمد باشند اما سازمان‌ها به آن درآمد مطلوب دست پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: لکه گیری و آسفالت معابر، توجه به مناطق الحاقی، دقت در اضافه کاری‌ها و پاداش از جمله مواردی است که انتظار می رود شهرداری ساری به آن اهتمام داشته باشد.

سیدحسین یوسفی عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: مراسماتی که از سوی شهرداری در شهر برگزار می‌شود اطلاع نداریم و تنها جشنواره بهار نارنج با اطلاع قبلی انجام شد که ۱۵۰ میلیون تومان برای شهرداری نیز آورده داشت.

یوسفی به چگونگی تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: به‌نظر می‌رسد در لیست تبدیل وضعیت شهرداری ساری، دخل و تصرف صورت گرفته است و جدا از اینکه تعداد نیروها کاهش یافته، در خود برگزاری آزمون نیز شبهاتی مطرح است.

در شصت و پنجمین نشست شورای شهر ساری چه گذشت؟

سید رحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری در ادامه این جلسه از اقدامات شهردار ساری در روزهای پایانی سال گذشته قدردانی کرد و گفت: در خصوص عدم پروژه‌ها باید شهردار بال پرواز دارد یا خیر. باید زمینه را برای انجام این کار فراهم کنیم.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد برخی از مدیران شهری در پی تاخیر در تصمیم تودیع یا معارفه، دچار کاهش انگیزه شده‌اند لذا شهردار در کمترین زمان ممکن تثبیت یا تغییر را انجام دهند تا تکلیف روشن شود.

این عضو شورای شهر گفت: بهتر است شهردار برای جذب اعتبارات با کمک نمایندگان مردم در مجلس در پایتخت بیشتر حضور داشته باشند.

میرشجاعی گفت: انتظار می رود رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار ساری در حمایت از کسب و کارها، تولید و سرمایه‌گذاری در راستای شعار سال مقام‌معظم رهبری تلاش مضاعف‌تری داشته باشند.

جلوگیری نمایندگان از سوداگری مسکن

سیدحسن احمدی دیگر عضو شورای ششم شهر ساری در ادامه این جلسه با تبریک دهه کرامت به قانون تأمین‌اجتماعی کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم سازنده‌های خرده ساز و انبوه ساز است.

وی افزود: در قانون ماده ۵ مصوب سال ۹۳ مصوب شد که ۱۵ درصد از عوارض ساختمانی می‌بایست برای حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شد.

در شصت و پنجمین نشست شورای شهر ساری چه گذشت؟

رئیس کمسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری گفت: برمبنای سال ۱۴۰۱ کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این مصوبه را در صحن مجلس طرح موضوع کرد و‌ مقرر شد این قانون اصلاح و تغییر کند.

احمدی اظهار کرد: این موضوع به تایید شورای نگهبان رسید سپس توسط ریاست محترم جمهوری به وزارت‌خانه‌های تعاون و راه جهت اجرا ارسال شد.

وی ادامه داد: در فرمول جدید عددی که محاسبه شده بسیار بزرگ شد و با افزایش حق بیمه مشکلات سازنده‌ها نیز بیشتر شد.

منشی اول شورای اسلامی شهر ساری گفت: افزایش حق بیمه،سقوط و سوداگری مسکن را به‌دنبال خواهد داشت؛ لذا شهرداری باید این امر را از نمایندگان مجلس پیگیری کند.

احمدی افزود: این موضوع نه تنها برای شهرداری ساری بلکه برای تمامی شهرداری‌های کشور مشکل ایجاد می‌کند.

سید افشین راسخ دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شفافیت در مسیر پرداخت حقوق و مزایا بسیار مهم است تا فعالیت پرسنل دیده شود، گفت: مسیر حرکت شهرداری باید مشخص شود تا بتوان به‌درستی عملکرد شهرداری را قضاوت و بررسی کرد.

سید ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری تعامل و همکاری را مهم‌ترین اصل در خدمات رسانی به شهروندان دانست و گفت: پرداخت منظم حقوق روزنه امید را در دل کارکنان شهرداری ایجاد کرد که نقش موثری در کارآیی نیروها دارد.

وی به اقدام شهرداری در راستای پرداخت به موقع حقوق و بدهی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: پس از تنش‌ها نخستین بار بود که کارکنان حقوق خود را به موقع دریافت کردند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: قطعه زمین دوهکتاری در ساحل ساری که در سال ۹۲ به مدت ۱۰ سال در اجاره بسیج سازندگی بود مهلت اجاره به پایان رسید، شنیده می‌شود برخی از نفرات آن را بنام خود سند زده‌اند و از شهردار درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

خدمت‌رسانی به شهروندان بی‌وقفه ادامه دارد

محمدحسین قبادی شهردار ساری در ادامه این جلسه تعامل و همکاری شورا و شهرداری را زمینه توسعه و پیشرفت شهر دانست و گفت: در سه ماه گذشته با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری توانستیم به یک آرامش و ثبات نسبی برسیم و بدهی‌های گذشته را تا حدودی پرداخت کنیم.

وی به اقدامات شهرداری طی دو ماه گذشته اشاره و اعلام کرد: درآمد شهرداری در ماه فروردین امسال ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدون ارزش افزوده بوده که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

شهردار مرکز استان میزان درآمد شهرداری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را بیش از ۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به بازه زمانی سال قبل ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.

قبادی تحقق این مهم را همکاری شورا و شهرداری دانست و افزود: در مسیر توسعه و عمران حرکت می‌کنیم و این راه را با قدرت ادامه می‌دهیم.

در شصت و پنجمین نشست شورای شهر ساری چه گذشت؟

وی توسعه متوازن را مهم‌ترین رویکرد شهرداری دانست و با تاکید بر اینکه توجه به مناطق الحاقی و کم‌برخوردار در اولویت اقدامات شهرداری ساری قرار دارد، افزود: خوشبختانه عزم شورا و شهرداری حرکت در مسیر وحدت و رفع موانع و مشکلات است تا آبادانی و توسعه شهری دچار وقفه نشود.

قبادی به آسفالت و لکه گیری معابر سطح شهر طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: البته شهرداری ساری با رویکرد عدالت محورانه و نگاه متوازن ارائه خدمات، اجرای آسفالت مناطق کم‌برخوردار شهر را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی آسفالت و لکه گیری کوی اصحاب ۲۳، پسماند ۳۰، بهارنارنج ۳ و ۱۴، پردیس ۵، وصال ۱۲ و ۱۱ ، یاس ۵، دریای ۳۲، دریاکنار، آهی دشت ۱۰ و ۱۶ را از جمله معابری عنوان کرد که طی همین بازده زمانی آسفالت و لکه گیری شد.

شهردار مرکز مازندران یادآور شد: برای انجام پروژه‌های بزرگ و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره نیاز به طرح تفصیلی است این در حالیست که طرح‌های موجود از طرح تفصیلی و مصوب برخوردار نیست هر گاه این طرح‌ها مصوب شود مجموعه شهرداری جهادی پای کار خواهد آمد.

وی همچنین پرداخت بدهی پیمانکاران، تامین اجتماعی و تزریق مالی به سازمان‌های تابعه از جمله فضای سبز بابت بدهی‌های گذشته را از جمله اقدامات مهم این شهرداری طی چند ماه اخیر برشمرد.

قبادی ادامه داد: انجام پروژه‌های زودبازه اقداماتی بود که با تعامل و همکاری شورا در شهر صورت گرفت تا شهروندان بدانند خدمات‌رسانی در شهر متوقف نیست.

وی افزود: سعی کردیم با پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری ضمن توجه به معیشت و رضایتمندی این قشر امید و انگیزه خدمت رسانی را افزایش دهیم.

قبادی تاکید کرد: امروز هیچ چیزی مهم‌تر از خدمات رسانی به شهروندان نیست تلاش داریم با انجام پروژه‌های شهری امید را در شهروندان ساروی زنده کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها