دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
فتح‌الله‌پور:
تلاش مازندران برای تحقق سرمایه‌گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومانی در یکسال
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه در سال جاری پیش‌بینی سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومانی استان طراحی شده است، از تحقق این میزان حجم از سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی ارزش افزوده ۴۸۷ هزار میلیارد تومانی خبرداد.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، دکتر فرج الله فتح الله پور با اشاره به این که برنامه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ توسط دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده است، افزود: در قالب آن رشد اقتصادی استان ۷.۸ درصد تعیین شد که ۲.۸ درصد آن باید از طریق بهره وری محقق شود.

وی ادامه داد: همچنین در سیاست‌های کلی اقتصادی طراحی شده مقرر شد تدوین برنامه عملیاتی در شهریورماه امسال محقق شود، زیرا پیشرفت اقتصادی توام با عدالت اجتماعی از مهمترین اهداف آن محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین به شعار سال جاری مبتنی بر مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: مردمی سازی اقتصاد به عنوان یکی از راهبرد‌ها و سیاست‌های اقتصادی مدنظر است و دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه کنند.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران گفت: در سال جاری پیش بینی سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومانی طراحی و این برنامه با پیش بینی ارزش افزوده ۴۸۷ هزار میلیارد تومانی ترسیم شده است.

فتح الله پور اعلام کرد: طبق گزارش‌های اولیه تاکنون رشد اقتصادی بیش از ۴ درصدی در استان ثبت شده است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی استان و ۴۴.۷ درصد ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و طبق آمار سامانه رصد بیش از ۶۳ هزار شغل نیز در سال گذشته در استان ثبت شده که نشان می‌دهد ۱۱۸ درصد برنامه اشتغال در استان محقق شده است.

وی با اشاره به توانمندسازی اقتصادی روستا‌های استان نیز گفت: توانمندسازی اقتصادی ۵۰۰ روستا  در سال جاری طراحی شده و نیز توانمندسازی کل روستا‌های استان مازندران نیز در مرحله طراحی  و در دست بررسی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار