دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
سومین نشست شورای اداری مازندران در سال ۱۴۰۲/
اعزام ۱۰ هزار زائر مازندران به مرقد امام راحل/پاداش شرکت برق به کم‌مصرف‌ها/جهاد آبرسانی سپاه کربلا و شرکت آبفا/ ضرورت همکاری نهاد‌های اجرایی و نظارتی
سومین نشست شورای اداری استان مازندران در سالجاری با پرداختن به مسائل مختلف همراه بود از مشکلات خشکسالی که توسط برخی فرمانداران عنوان شد تا پاداش شرکت برق برای مشترکان صرفه‌جو و تاکید بر احترام به ارباب رجوع.
زهرا شریفی آوای خزر – سومین نشست شورای اداری استان مازندران چهارشنبه دهم خردادماه به ریاست سید محمود حسینی‌پور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این نشست استاندار مازندران تکریم ارباب رجوع را از مولفه‌های مهم دولت سیزدهم دانست و رضایتمندی مردم را از وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

حسینی‌پور تحول‌گرایی اداری را در جهت توسعه چشمگیر استان یک ضرورت دانست و افزود: قطار مدیریتی مازندران در حال تحول است و برای سرعت بخشیدن باید جهادی پای کار آمد.

استاندار مازندران گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با خدمت صادقانه و جهادی امیدآفرینی کرده و با امیدآفرینی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی گفتمان روان سازی و همکاری دستگاه‌های نظارتی با همه حوزه‌های اجرایی را از دیگر مولفه‌ها عنوان و تاکید کرد: در سایه تعامل می‌توان بسیاری از مشکلات کشور و استان را حل کرد.

حسینی‌پور با یادآوری اینکه بیش از ۶۱ درصد مردم مازندران به آیت‌الله رئیسی رای دادند، گفت:  بنابراین انتظار می‌رود دولت‌مردان در راستای گره گشایی مشکلات مردم دیار علویان اقدام مناسبی انجام دهند.

استاندار مازندران رعایت عفاف و حجاب را در دستگاه‌های اداری به ویژه آموزش و پرورش و آموزش‌های عالی الزامی دانست و افزود: همه مدیران فرهنگی برنامه‌های خود را برای سواحل ارائه کنند البته نباید از جنگل‌و تفرجگاه هم غافل شد.
 
وی ادامه داد: فرمانداران نیز در برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
 
اعزام ۱۰ هزار زائر به مرقد امام راحل/پاداش شرکت برق به کم‌مصرف‌ها/جهاد آبرسانی سپاه کربلا و شرکت آبفا/ ضرورت همکاری نهاد‌های اجرایی و نظارتی
حسینی‌پور به حضور آیت الله حسینی مازندرانی موسس حوزه علمیه شهر ری در جلسه شورای اداری مازندران اشاره کرد و گفت: دیار علویان به وجود علمای بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی افتخار می‌کند و تذکرات این شخصیت‌های برجسته به عنوان فرصت تلقی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور راهبردی نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست برای نخستین بار در تاریخ ایران ماموریت ناو گروه ۸۶ با کد ۳۶۰ مسیر دریانوردی را توسط یک شناور تمام ایرانی دور دنیا را طی کند.

استاندار مازندران این حضور قدرتمندانه را قدر دانست و گفت: این اقدام اعتبار جمهوری اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشت.

حسینی‌پور با اشاره به حضور ۹ تن از دانش‌آموختگان دانشگاه نیروی دریایی ارتش نوشهر، اعلام کرد که این ۹ نفر که اهل مازندران هستند، تجلیل می‌شوند.

در این نشست، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا از ساخت کمپ ترک اعتیاد در استان توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا خبر داد و گفت: این  فضا برای نگهداری معتادان ماده ۱۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به موضوع حجاب به عنوان دغه‌دغه مهم فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب، اما اراده‌ای برای این موضوع به‌ویژه در دانشگاه‌های استان وجود ندارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بر اساس اسناد موجود بسیار از سلف‌های دانشگاه‌ها کشف حجاب وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

سردار مسلمی همچنین به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای اعزام و اسکان ۱۰ هزار زائر به مرقد مطهر امام راحل اتخاذ شده است.

وی با اشاره به همکاری سپاه کربلا مازندران با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی با ۱۰ هزار متر مکعب در دستور کار قرار دارد که ۲۰۰ روستای استان از آب شرب برخوردار می‌شوند.

سردار مسلمی افزود: امسال نیز آبرسانی به هزار و ۳۵۰ روستای مازندران و لایروبی ۱۰۰ آببندان هدف‌گذاری شد.
 
اعزام ۱۰ هزار زائر به مرقد امام راحل/پاداش شرکت برق به کم‌مصرف‌ها/جهاد آبرسانی سپاه کربلا و شرکت آبفا/ ضرورت همکاری نهاد‌های اجرایی و نظارتی
سیدکاظم حسینی تاکامی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز امروز در نشست شورای اداری مازندران اظهار کرد: شمار مشترکان برق استان ۱ هزار و ۵۶۹ مشترک است که از این تعداد ۷۵ درصد مشترک خانگی هستند که ۵۰ درصد مجموع برق مازندران را مصرف می‌کنند.

وی میزان مصرف برق در حالت عادی را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: در پیک مصرف این میزان به ۲۴۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: برق تولیدی کشور بین ۷۰ تا ۷۳ هزار مگاوات است که پاسخگوی نیاز کشور نیست و ۱۰ هزار مگاوات کسری داریم، بنابراین باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم.

وی به خاموشی‌های متعدد برق مازندران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود:، اما در سال ۱۴۰۱ با اقداماتی که صورت گرفت ما خاموشی در سطح استان نداشتیم.

حسینی کارنامی با بیان اینکه مشترکان که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند پاداش گرفته و در فیش برق آن‌ها به عنوان بستانکار اعمال می‌شود، گفت: سال قبل ۵۰۰ مشترک برق مازندران از ۵۰ میلیارد تومان پاداش برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: بر اساس اعلام وزارت نیرو امسال برای همه مشترکان که نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش می‌دهند پاداش صرفه‌جویی درنظر گرفته شده که مبلغ آن نسبت به پارسال نیز ۲۰ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: طرح تشویق مشترکان از سال گذشته استارت خورد، اما تفاوت آن با طرحی که امسال اجرایی می‌شود افزایش ۲۰ برابری مبلغ پاداش و دربرگیری همه مشترکان است، بدین معنا که هر مشترکی که میزان مصرف خود را کاهش دهد مشمول این طرح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از دستگاه‌های اجرایی خواست پس از تعطیلی ادارات سیستم‌های سرمایشی را بررسی کنند و از خاموش بودن دستگاه مطمئن شوند.

وی ضمن تاکید بر رعایت الگوی بهینه مصرف توسط مشترکین برق در استان گفت: انرژی برق از سرمایه‌های ملی است و باید درست و اصولی از آن استفاده شود.
 
اعزام ۱۰ هزار زائر به مرقد امام راحل/پاداش شرکت برق به کم‌مصرف‌ها/جهاد آبرسانی سپاه کربلا و شرکت آبفا/ ضرورت همکاری نهاد‌های اجرایی و نظارتی
به گزارش خبرنگار ما، در این نشست، فرمانداران بابلسر، سوادکوه، جویبار، همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود، رییس ستاد اقامه نماز مازندران و آیت الله حسینی مازندرانی موسس حوزه علمیه شهر ری توضیحاتی را در حوزه فعالیت خود بیان کردند.

از مهمترین مباحث عنوان شده؛ می‌توان به رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی، تکریم واقعی ارباب رجوع، بحران آب، خشکسالی و کمبود منابع آبی و ارائه تسهیلات سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

کمال رستمعلی فرماندار جویبار به صورت تاکیدی از سال کم آبی و سخت در سال زراعی جاری، خشک شدن رودخانه سیاهرود و تشنگی ۶۰ روستای جویبار و قائمشهر در مسیر سد آیت الله صالحی گفت.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها