دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
سیاست‌های منطقه‌ای ایران سازنده بود/ جاسوسی برخی نفوذی‌ها به اسم محیط زیست
امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به تمایل مصر به روابط با ایران، سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان را سازنده دانست. وی همچنین با اشاره به نفوذ دشمن به عناوین مختلف ازجمله جاسوسی در لباس محیط زیست، خواستار شناسایی و برخورد با آن‌ها شد.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری به روز مجلس اشاره کرد و ادامه داد: مجلس باید در سال آخر فعالیت، در حوزه‌های مختلف از جمله عفاف و حجاب حرکت‌های جهادی و انقلابی داشته باشد.

وی افزود: لایحه عفاف و حجاب که تهیه شده گام مناسبی بود، اما برخی صاحب نظران به آن نقد‌هایی دارند که مجلس انقلابی باید آن را عاقلانه اعمال و تصحیح کند.

امام جمعه ساری  از شهدا به عنوان تابلوی افتخار یاد کرد و گفت: ظرفیت درونی ملت ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های حضرت امام شکوفا شد از این رو حضرت امام راحل بر ملت ایران حق بزرگی دارد.

وی افزود: هرچند امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از دست دادیم و فقدان بزرگی را متحمل شدیم، اما به جای او آیت الله خامنه‌ای را داریم که همواره در سایه تفکرات امام و تدابیر و شاجاعتش انقلاب زنده ماند و بر بیعتی که با سید علی خامنه‌ای کردیم باقی خواهیم ماند.

آیت‌الله لائینی گفت: خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان، عراق، لبنان و منطقه زنگ خطر را برای دوستانش به صدا درآورده که نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند در نتیجه همه به این نتیجه رسیدند که باید خود را قوی کنند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی چنین اقدامی را پیشه کرده و حتی پادشاه عمان در سفر اخیر از تمایل مصر برای ارتباط با ایران گفته که نشان می‌دهد سیاست‌های منطقه‌ای ایران همواره سازنده بوده است.

فعالیت برخی نفوذی‌های دشمن به اسم محیط زیست

نماینده، ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: رضایت خداوند سعادتمندی زندگی را به همراه دارد.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام افزود: طبق فرمایش این حضرت رعایت واجبات از مظاهر ایمان محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را گرامی داشت و گفت: ۶۰ سال از شروع و انقلاب اسلامی می‌گذرد به برکت راهنمایی‌های امام راحل و حمایت‌های مردمی انقلاب پیروز شد و چهار دهه از انقلاب خودمان محافظت کردیم.
 
سیاست‌های منطقه‌ای ایران سازنده بود/ جاسوسی برخی نفوذی‌ها به اسم محیط زیست
وی به روز جهانی محیط زیست در روز‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: تمام هستی و مخلوقات برای ما آفریده شده است و بر گردن ما حق دارند و باید از آن‌ها به خوبی محافظت کرد.

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه مواد آلاینده سبب آسیب رسیدن به زمین می‌شود؛ گفت: مصرف بی رویه و غیر علمی استفاده از سموم کشاورزی نیز برای انسان و خاک ضرر دارد.

آیت‌الله لائینی افزود: برخی افراد و جاسوسان به اسم محیط زیست در حال کسب اطلاعات هستند؛ باید جاسوس‌های دشمن و نفوذی‌های دشمن در محیط زیست شناسایی و با آن برخورد شود، زیرا بسیاری از دلایل رکود و عدم توسعه یافتگی صنایع ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با در پیش بودن برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم از دولت و دولتمردان انتظار داریم قیمت گندم را زودتر پرداخت کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها