دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
سفر استاندار مازندران به اشرف‌البلاد/۱
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
استاندار مازندران با بیان اینکه پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت؛ از برخی تصمیمات غیرکارشناسی که کار مردم را معطل می‌کند گلایه کرد. او در سفر به بهشهر مطالبات در بخش آب، آسفالت، مخابرات و طرح هادی را بیشترین فراوانی درخواست‌های مردمی برشمرد.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: یازدهمین سفر شهرستانی نماینده عالی دولت در مازندران، روز پنجشنبه یازدهم خردادماه در بهشهر رقم خورد. این سفر که از ۷ صبح تا ۰۰:۵۰ بامداد روز جمعه به مدت ۱۸ ساعت به طول انجامید، یکی از مهمترین سفر‌های شهرستانی سید محمود حسینی‌پور و هیات همراه بود.

این بخش از اخبار به نشست‌های استاندار مازندران در جمع اهالی یکی از روستا‌های محروم، نشست با اقشار مختلف، نشست با فعالان اقتصادی و در نهایت نیز نشست شورای اداری بهشهر اختصاص دارد.

سید محمود حسینی‌پور در جمع مردم روستای «ولو» از توابع بخش یانه‌سر بهشهر که در آخرین نقطه از ضلع جنوب غربی این شهرستان واقع و هم‌مرز با نکاست، از اینکه هنوز بخشی از جاده دسترسی به این روستا از آسفالت برخوردار نبوده و مردم به سختی تردد دارند، با ابراز شرمندگی و عذرخواهی عنوان کرد که در دولت مردمی سیزدهم، تلاش می‌شود تا در نهضت ملی آسفالت، روستا‌هایی نظیر ولو به زودی از جاده‌های استاندارد و ایمن برخوردار شوند.

او با اشاره به اینکه دهستان عشرستاق بهشهر ۳۲ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است، افزود: آن زمانی که این جوانان برای دفاع از کشور می‌رفتند، در این مناطق حتی جاده نبود و آن‌ها خود را با مال (اسب و...) به جاده‌های ماشین‌رو می‌رساندند و از آنجا به جبهه‌های نبرد رفتند تا این مملکت به دست دشمن نیفتد.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به وجود طبیعت بکر و دست‌نخورده در این منطقه، آن را ناشی از وجود مردمانی دیندار و حافظ طبیعت دانست که نگذاشتند سرمایه‌های طبیعی دستخوش آسیب شود.
 
حسینی‌پور که هدف از آمدن خود به روستای «ولو» را هم عرض ادب به مردم و هم انتخاب یکی از دورترین نقاط محروم شهرستان بهشهر برای آغاز خدمات در قالب سفر‌های شهرستانی عنوان کرد، مصمم است که مصوبات با قدرت پیگیری و اجرا شود.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
او که معتقد است این سفر باید زودتر انجام می‌شد؛ دلیل تاخیر را وقایع اخیر در کشور معرفی کرد که به طور طبیعی همه استانداران باید روی آن متمرکز می‌شدند تا شرایط آرام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در طول حدود دو سال از استقرار دولت سیزدهم، بیشترین توجه او و همکارانش در استان به روستا‌ها معطوف شد، خدمات دولت در این مدت را برابر با خدمات دولت گذشته طی دو دوره (هشت سال) دانست.

او همچنین پای صحبت‌ها و مطالبات یکی از روحانیون منطقه عشرستاق، دهیاران روستا‌های «ولو»، «یارسم»، «لوجنده» و «لمرد» با موضوع عمران و آبادی نشست که عمده آن‌ها در بخش‌های جاده، آبرسانی، بهداشتی، طرح هادی، اشتغال و دکل مخابراتی و تلویزیونی بود.
 
استاندار مازندران از امضای قرارداد آبرسانی به ۱۳۰۰ روستای استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و شرکت آبفا استان گفت و به مردم این نوید را داد که بخش مهمی از درخواست‌های آبرسانی آن‌ها تا هفته دولت و بخشی نیز تا ۲۲ بهمن حل شود.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
 
حسینی‌پور با تعهدی که راهداری داده است اعلام کرد که تا هفته دولت آسفالت روستای ولو انجام بشود، همچنین در خصوص تعهدی که مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و صدا و سیمای استان داده‌اند، مشکلات خطوط ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی رفع شود.
 
او همچنین با توجه به سخت‌گذر بودن راه‌های دسترسی در منطقه عشرستاق عنوان کرد که در اسرع وقت پایگاه ۱۱۵ به همراه یکدستگاه آمبولانس در این منطقه مستقر و از سوی دیگر مطالبات مردم در تجهیز تنها درمانگاه این بخش نیز محقق شود.

استاندار مازندران از مردم روستای ولو و سایر روستا‌های اطراف خواست تا با امیدواری به آینده‌ای درخشان، منشأ تحول باشند و در این مسیر علاوه بر اینکه مطمئن باشند دولت زیرساخت‌های آبرسانی، جاده و بهداشت را برای آن‌ها تأمین می‌کند، موجبات بازگشت فرزندان خود به روستا را فراهم کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: وام چهار درصد ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله برای ساخت مسکن روستایی از طریق بنیاد مسکن را می‌توانند دنبال کنند، برای به‌روزرسانی کشاورزی و دامداری نیز دولت تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است که با راهنمایی دهیاران می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

او با بیان اینکه تاسیس دو هزار واحد ۱۰۰ رأسی دامداری را برای همه روستا‌های استان در برنامه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات، در خوراک دام و تضمین فروش محصولات دامپروری آن‌ها و حتی اضافه کردن رشته‌های کشاورزی و دامپروری به رشته‌های هنرستان‌ها برای ورود حرفه‌ای و به‌روز جوانان در این عرصه‌ها، در کنار مردم هستیم.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان

استاندار مازندران همچنین اشاره‌ای به اهمیت بومگردی داشت و اینکه تسهیلات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است که با ساخت جاده و آماده‌سازی سایر زیرساخت‌ها جوانان روستا می‌توانند وارد صنعت بومگردی بشوند و دولت نیز حمایت می‌کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه «بدترین ضعف، نااُمیدی است»، روستا‌ها را منشأ تحولات بزرگ عنوان کرد و از آن‌ها خواست؛ هیچ روستایی احساس ناامیدی نکند، چرا که دولت مردمی سیزدهم با تمام توان برای رسیدگی به مناطق محروم پای کار آمده است.
 
پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت

استاندار مازندران همچنین در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بهشهر که با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری در دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد، نسبت به برخی ناهماهنگی‌ها و کارشناسی‌هایی که بین استان، سازمان یا وزارتخانه‌ها مغایرت دارد، گلایه کرد.

او معتقد است؛ به عنوان نمونه وقتی در پرونده‌ای که محیط زیست استان کارشناسی‌های خود را انجام داده و رأی موافق می‌دهد، چرا کارشناسان سازمان رأی مخالف می‌دهند.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
 
حسینی‌پور با بیان اینکه کارشناسان استان به مراتب بهتر از آن‌هایی هستند که در تهران و پشت میز نشسته و رأی صادر می‌کنند، افزود: حتی اگر بشود، خودم در جلسات شرکت و از سرمایه‌گذار دفاع می‌کنم.

استاندار مازندران با اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به برخی تصمیمات  کارشناسان مرکز در حوزه محیط زیست و سایر حوزه‌ها که سرمایه‌گذاری‌ها را به چالش کشیده‌اند، تاکید کرد: کارشناسان باید به مازندران بیایند و از نزدیک طرح‌ها را ببینند و جلسه بگذاریم چرا که پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت.
 
او همانند گذشته تاکید کرد؛ هدف از سفرهای شهرستانی این است که دولتمردان از پشت میزهای خود فاصله بگیرند و مشکلات مردم، مشکلات سرمایه‌گذاران و توانمندی‌ها و ضعف‌های مناطق مختلف را ببینند. ما نمی‌توانیم تنها به داده‌های آماری و شنیده‌ها اکتفا کنیم، آنچه در تصمیم‌گیری‌های حضوری و میدانی اتخاذ می‌شود با تصمیمات پشت میز کاملا فرق دارد.
 
در این دیدار، فعالان اقتصادی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و از اینکه پرونده‌های آنها درگیر بروکراسی‌های اداری زائد می‌شود و توان و زمان را از آنها می‌گیرد، گلایه‌مند بودند.
 
استاندار مازندران اعلام کرد که در این نشست، مصوباتی به تصویب رسید که بار دیگر توسط تیم اقتصادی استانداری و با هماهنگی مسوولان شهرستان و نماینده مردم بهشهر، بررسی و نهایی می‌شود که ممکن است بیش از این تعداد باشد.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
 
او در نشستی که با نمایندگان اقشار مختلف شهرستان بهشهر داشت، به این دلیل که برنامه‌های بهشهر بسیار فشرده شد و در مسیر رفت و برگشت از روستای محروم «ولو»، برنامه‌های از پیش تعیین نشده‌ای رخ داد که برای رسیدگی به کار مردم بود، به جمع نخبگان این شهرستان قول داد که یک دیدار سه ساعته‌ای را با آن‌ها در بهشهر یا استانداری ترتیب خواهد داد.

حسینی‌پور با بیان اینکه در سفر‌های شهرستانی تشریفات نداریم بلکه با یک برنامه راهبردی برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم، استمرار این اقدامات را سبب رفع مشکلات مردم و کوشش مضاعف از سوی مسوولان عنوان کرد.

استاندار مازندران از نخبگان خواست تا این جمع را در فواصل زمانی مشخص یا به قید ضرورت در قالب «میز تحول بهشهر» در دانشگاه علم و فناوری یا هر مکان دیگری تشکیل بدهند و از این دورهمی به نفع شهرستان استفاده کنند تا شروع یک تحول بزرگ باشد.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
او با اشاره به بازدید‌هایی که در جاده‌های محروم بهشهر داشت و همچنین مسیر‌هایی که معاونان و مدیران کل به عنوان نمایندگان او بازدید میدانی داشتند و گزارش دادند، اعلام کرد: تلاش بر این است که تا پایان سال جشن آسفالت در مناطق روستایی را داشته باشیم و مردم از راه ایمن بهره‌مند شوند.  
 
حسینی‌پور با بیان اینکه در آستانه‌ی تحول بزرگ در استان مازندران هستیم، افزود: شهرستان بهشهر با داشتن بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی، سهم خود را در این تحول بزرگ ببیند.

استاندار مازندران در جمع مدیران کل استان و مسوولان شهرستان بهشهر که با حضور امام جمعه و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: در یازدهمین سفر شهرستانی، ۱۹ گروه بازرسی شامل مدیران کل و شهرستانی، از شهر‌ها و ۸۱ روستای بهشهر – شامل ۲۸ روستا در بخش مرکزی و ۵۳ روستا در بخش یانه‌سر - بازدید کردند و با دهیاران و شورا‌ها و مسوولان شهری به گفتگو پرداختند.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
او با بیان اینکه مردم ما پس از ۴۴ سال نباید مشکل آب و آسفالت جاده‌ها را داشته باشند، از فراوانی درخواست‌ها و مطالبات مردمی در طرح‌های هادی روستایی گفت که در سراسر استان نیز فراگیر عنوان می‌شود.

حسینی‌پور ادامه داد: تسریع در ساخت جاده رستمکلا به بندر، آسفالت جاده‌های روستایی، شن‌ریزی جاده‌های بین مزارع، اصلاح الگوی کشت، لایروبی آببندان، توسعه صنعت گردشگری، ارائه تسهیلات، و تکمیل پروژه سد گلورد، از جمله درخواست‌های مردمی بود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیشترین فراوانی مطالبات در بخش یانه‌سر و در جمع مردم «ولو» را راهسازی و آسفالت، تامین آب شرب، نصب دکل‌های مخابراتی، حل مشکل شبکه تلویزیونی، و تعیین تکلیف اراضی بانک زمین عنوان کرد.

او با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از ادارات شهرستان بهشهر، بدون اعلام اسامی ادارات ضعیف و توانمند، گفت: ادارات باید مسابقه خدمت به مردم انجام بدهند، مدیران دلسوز و قوی داریم، اما یک لکه سیاه در یک لیوان شیر خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل، مدیران ضعیف را کنار می‌گذاریم.

حسینی‌پور تأکید کرد: زنجیره مدیران قوی در استان باید تشکیل شود و اگر یک دانه از این زنجیره و تسبیح ضعیف باشد، کار مردم انجام نمی‌شود.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
استاندار مازندران اعلام کرد: با یک حساب اولیه، ۲۳ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهشهر با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدکنندگان و تاکنون نیز ۲۷ مصوبه در سایر بخش‌ها در این سفر به تصویب رسیده است که پس از بازنگری احتمالا موارد جدیدی به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در نشست شورای اداری شهرستان بهشهر به دلیل کمبود وقت، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل آب و فاضلاب، و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران به صورت شفاهی گزارش کار دادند که موضوع مشترک مدیران در مناطق محروم نیز مطالبات مردمی در خصوص جاده و آب شرب و کشاورزی بود.

امام جمعه و فرماندار بهشهر نیز در سخنانی از حضور استاندار و هیات همراه به بهشهر ابراز خرسندی کردند. غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه نیز در سخنانی عمده مطالبات مردم بهشهر را در بخش آب شرب و کشاورزی، آسفالت راه روستایی، پایان دادن به موانع شهرک شهید سلیمانی، اجرای سیستم فاضلاب شهری، و تکمیل زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر اعلام کرد.

یازدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران و هیات همراه، ۱۸ ساعت به طول انجامید.
 
حسینی‌پور: پشت درب‌های بسته نمی‌شود برای مردم تصمیم گرفت/ آب و جاده در صدر مطالبات روستاییان
 
تصاویر این سفر را در لینک زیر مشاهده فرمایید:
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها