دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
در کارگروه پسماند مازندران اعلام‌شد
جانمایی مراکز امحای زباله‌های عفونی تا ۴۵ روز آینده/ تولید روزانه ۱۲ تن زباله عفونی در مازندران
روزانه به‌طور میانگین ۱۲ تن زباله عفونی در مازندران تولید می‌شود، با توجه به تمایل یک سرمایه‌گذار جهت امحای این زباله‌ها، استاندار مازندران دستکه ظرف ۴۵ روز آینده مکان‌های مناسبی برای طرح مورد نظر، جانمایی شود.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: دومین نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و دبیری عطاالله کاویان مدیر حفاظت محیط زیست استان در سالن شماره یک استانداری با حضور وبیناری مدیران محیط زیست استان برگزار شد.

سید محمود حسینی‌پور، پسماند را به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک و قابل توجه و از دغدغه‌های مسوولان و مردم عنوان و اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اما در مازندران باید کاری انجام بدهیم که هر مسافری وارد استان می‌شود شرم داشته باشد از اینکه زباله را بیرون بیندازد.

او با بیان اینکه نیاز به کار تبلیغاتی داریم، افزود: کاری کنید که تابلو‌های ورودی استان این حس را به مسافران و گردشگران بدهد که اینجا جای ریختن زباله نیست بلکه محیط پاکی است که هیچکس حق ندارد کوچکترین زباله را از خودرو پرت کند.
 
جانمایی مراکز امحای زباله‌های عفونی تا ۴۵ روز آینده/ تولید روزانه ۱۲ تن زباله عفونی در مازندران

استاندار مازندران با تبریک هفته محیط زیست، با اشاره به تلاش‌های زیادی که در حوزه پسماند استان انجام شد، بیان کرد: کارگروه مدیریت پسماند، کارگروه مهمی است و از زمان شروع فعالیت کاویان جهش و تحرکات خوبی داشته است.

حسینی‌پور گفت: مدیران گذشته هر چه در توان داشتند برای مدیریت پسماند گذاشتند، اما همچنان یکی از مسائلی که استان را رنج می‌دهد وضعیت پسماند است.

او یادآور شد؛ در مقالات مختلف حتی در مباحث جهانی نیز پسماند مازندران در دستور کار قرار دارد، بازدید‌هایی می‌شود و گزارشات مصوری تهیه می‌کنند. مردم نیز به عنوان کسانی‌که موضوع پسماند برایشان اهمیت دارد ما را نظارت می‌کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه اگر از همین جمع سوال شود که نظر شما در خصوص پسماند چیست، همه می‌گویند که وضعیت خوبی نداریم، اذعان داشت: ما مسوول سلامت انسان‌ها و موجودات هستیم و باید بهترین تصمیم‌ها و کارشناسی‌های حوزه محیط زیست و سلامت، از دل همین جلسات بیرون بیاید.
 
جانمایی مراکز امحای زباله‌های عفونی تا ۴۵ روز آینده/ تولید روزانه ۱۲ تن زباله عفونی در مازندران

استاندار مازندران، نخستین و بدیهی‌ترین موضوع را داشتن بانک اطلاعاتی کامل از پسماند استان عنوان کرد و معتقد است که این اطلاعات باید در داشبورد مدیریت پسماند استاندار و سایر اعضا وجود داشته باشد.

او تصریح کرد: وقتی اطلاعات دقیق داشته باشیم، نظارت سیستمی و مسوولیت‌پذیری افراد اتفاق می‌افتد، در این سیستم هوشمند باید تمامی ماشین‌های حمل زباله ردیابی و نظارت شوند.

رییس کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران با اشاره به وجود روستا‌های بزرگ که باید مدیریت بهتری بر پسماند آن‌ها صورت بگیرد و یا اینکه در شهری مانند جویبار این موضوع جا بیفتد که باید فعالیت هدفمند در بخش پسماند باشد، خواستار هوشمندسازی اطلاعات شد.
 
جانمایی مراکز امحای زباله‌های عفونی تا ۴۵ روز آینده/ تولید روزانه ۱۲ تن زباله عفونی در مازندران
حسینی‌پور درباره موضوع پهنه‌بندی استان و تقسیم حوزه پسماند به ۹ منطقه گفت: سند آمایش در این بخش باید داشته باشیم و نقاطی را از پیش برای حضور سرمایه‌گذار تعیین کنیم.

او با اشاره به صحبت‌های یک سرمایه‌گذار در بخش پسماند عفونی و درخواست زمین، اعلام کرد: باید حداکثر تا ۴۵ روز آینده جانمایی در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرمایه‌گذار این طرح با ارائه اسناد عنوان کرد که باتوجه به گستردگی استان مازندران نیاز به ساخت سه مرکز برابر فواصل استاندارد‌های روز دنیا داریم.

محمدی ادامه داد: نیاز به چهار تا پنج هکتار زمین برای هر مرکز داریم که ۲ هکتار آن باید فضای سبز باشد.

به گفته علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، برای این طرح، تاکنون چهار نقطه پیشنهاد داده شد.

او اعلام کرد: روزانه ۱۲ تن زباله عفونی در استان تولید می‌شود که در محدوده ساری، آمل و بابل متمرکز است و در حال حاضر این زباله‌ها پس از بی‌خطر سازی در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: