دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
مازندران مهد خط‌شکنان/
دیار علویان برای دومین کنگره شهدا آماده می‌شود
مازندران دیار علویان، خود را برای برگزاری دومین کنگره شهدا آماده می‌کند و در این راستا نیز بنا دارد با کمک کمیته‌های بیست‌گانه ۲۵۰ عنوان برنامه شاخص را به اجرا درآورد.
آوای خزرزهرا شریفی: سومین نشست شورای سیاستگذاری کنگره سرداران و ۱۰ و هزار و ۴۴۰ شهید استان مازندران عصر روز سه‌شنبه با حضور اعضای این رویداد بزرگ فرهنگی در سالن شماره یک استانداری مازندران با دعوت از خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی اظهار داشت: تجلیل از شهدا و تاثیرگذاری در جامعه از ابعاد مهم برگزاری کنگره شهداست.

وی به شیطنت‌های دشمنان در ابعاد گوناگون اشاره و معارضه و مبارزه با خانواده را از شگرد‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمنان روی فروپاشی خانواده برنامه‌ریزی می‌کنند و جایگاه ارزشی زن را تغییر داده و فرهنگ مادی خود را نفوذ می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا برآمده از خانواده پاک هستند، افزود: دشمن برای فروپاشی خانواده‌ها تلاش می‌کند، برگزاری کنگره باید در راستای احیای خانواده باشد، زیرا خانواده خانه عفاف و حجاب است.

وی افزود: شهدای ما اهل مسجد و نماز جمعه بودند؛ مساجد این خانه امید و ایمان باید حفظ و‌احیا شود.

آیت‌الله لائینی بر تشکیل محله‌های مسجد محور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر این‌مهم محقق شود یعنی به اهداف شهدا جامه عمل پوشاندیم.

وی بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از جمله خانواده تاکید کرد و افزود: باید برای ارواح شهیدان به کانون خانواده و مسجد توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: پروژه‌های نیمه تمام در بخش یادمان شهدا باید تمام شود و نشر آثار شهیدان در صدر فعالیت‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: همه باید در راستای حمایت از ولایت سنگ تمام بگذاریم.
 
دیار علویان برای دومین کنگره شهدا آماده می‌شود
تدوین ۲۵۰ عنوان برنامه در راستای دومین کنگره شهدای مازندران

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از تدوین ۲۵۰ عنوان برنامه با حضور کمیته‌های ۲۰ گانه در این کنگره خبر داد و گفت: برای برگزاری این رویداد، راهبرد‌ها مشخص و آماده شد و امروز این برنامه‌ها رسماً تحویل روئسای بیست گانه خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد در همین راستا جلساتی به صورت ماهانه و جلسه سیاست‌گذاری نیز به صورت فصلی با دبیران کمیته‌ها برگزار شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: سعی کردیم از ظرفیت‌های جوانان دغدغه‌مند و انقلابی و مردم در برگزاری هر چه بهتر این کنگره استفاده شود.
 
دیار علویان برای دومین کنگره شهدا آماده می‌شود
اهتمام برای چاپ ۲۲۰ عنوان کتاب در کنگره شهدای مازندران

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در سخنانی به اهمیت این کنگره پرداخت و گفت: در نظر داریم که ۲۲۰ عنوان کتاب را در اجلاسیه به چاپ برسانیم که از این تعداد ۱۰۰ عنوان کتاب آماده شد و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: استان علوی مازندران که مهد حکومت علویان است باید در انتشار و تدوین کتب خاطرات رزمندگان و رشادت‌های این دلاور مردان در طراز اول قرار بگیرد، اما بدون تعارف باید گفت که در این زمینه خیلی عقب هستیم.

سردار ملکی بیان کرد: البته چاپ و‌تدوین این کتاب‌ها نیاز به منابع مالی دارد و همکاری و همراهی مدیران مربوطه در تحقق این مهم، ضروری است.

وی به جای خالی المان‌ها و تندیس بالگرد‌ها و خلبانان مازندران در شهر‌های استان مازندران اشاره کرد و از فرمانداران و شهرداران خواست نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند و با دل، پای کار باشند.
 
دیار علویان برای دومین کنگره شهدا آماده می‌شود
 
ضعف مازندران در حوزه فیلمسازی دفاع مقدس

سردار ملکی همچنین به عدم ساخت فیلم یا سریال در حوزه انقلاب و حماسه آمل اشاره و خاطرنشان کرد: مازندران در این زمینه خیلی عقب است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تکمیل مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس را مهم‌ترین مطالبه در مرکز استان دانست و افزود: مرکز فرهنگی خانه شهداست؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: البته اقدامات خوبی در تدوین کتاب و ساخت فیلم انجام شده، اما انتظار می‌رود این اقدامات در سطح ملی صورت گرفته و از ظرفیت‌های مازندران و رشادت‌های رزمندگان بیشتر گفته شود.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این نشست، از یادمان دومین کنگره شهدای مازندران با عنوان "مازندران دیار علویان خطشکن" رونمایی شد.
 
دیار علویان برای دومین کنگره شهدا آماده می‌شود
انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار