دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رئیس دانشگاه پیام نور کشور:
مقام نخست پیام نور در رتبه‌بندی ISC/ تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: بسیاری از پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش متعلق به دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور هستند و این دانشگاه در رتبه‌بندی ISC مقام نخست را به دست آورده است.
زهرا شریفی - آوای خزر: ابراهیم تقی زاده سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی و فراهم کردن بستر آموزش برای تمام افراد در سراسر کشور و ارائه آموزش‌های ترکیبی از اهداف این مجموعه آموزشی است، تعداد دانشجویان فعلی این دانشگاه را ۳۴۴ هزار نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، افزود: ۱۰ درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و کمتر از نیم درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: ۸۵ درصد از دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

تقی زاده شمار مراکز دانشگاه پیام نور را ۳۶۰ مرکز عنوان کرد و افزود: سه هزار و ۵۸۰ عضو هیئت‌علمی و هشت هزار کارمند در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در دسته‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور "باز" و آموزش از راه دور است، ادامه داد: البته در بسیاری از کشور‌ها یک دانشگاه باز وجود دارد، در این خصوص در کشور در رتبه دوم و در دنیا در رتبه ششم قرار داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور شعار دانشگاه پیام نور را «همه‌کس، همه‌جا و همه‌وقت» عنوان کرد و گفت: مأموریت این دانشگاه در ۱۶ استان مرزی کشور و در برخی از شهر‌ها عهده‌دار مأموریت آموزشی است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های محروم جامعه از این دانشگاه بهره می‌برند، مأموریتی که این دانشگاه به‌درستی در همه نقاط کشور دنبال می‌کند چنانچه این دانشگاه تعطیل شود بسیاری از خانواده‌های محروم از تحصیل در دانشگاه بازمی‌مانند بنابراین حفظ دانشگاه برای ما بسیار مهم است.

تقی زاده بابیان اینکه بیشترین قبول‌شدگان کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور هستند، گفت: بسیاری از پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش متعلق به دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور هستند.

وی تأسیس مراکز رشد و خانه‌های خلاق را از مأموریت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: تلاش کردیم محتوای برخی از دروس مهارتی شود تا زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

تقی زاده با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در حوزه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور ۱۷ نمایندگی در کشور‌های امارات، قطر، کویت، ارمنستان، گرجستان، روسیه، چین و دیگر کشور‌ها قرار دارند که ۱۰۰۰ دانشجو در این ۱۷ نمایندگی تحصیل می‌کنند و هزار دانشجوی دیگر تنها در دانشگاه پیام نور افغانستان مشغول به تحصیل هستند.
 
مقام نخست پیام نور در رتبه‌بندی ISC/ تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی
وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه درصدد کسب مجوز برای راه‌اندازی مراکز دانشگاه پیام نور در کشور‌های سوریه، لبنان، یمن و عراق است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: دانشگاه پیام نور با انتشار ۱۴۹ عنوان کتاب رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های کشور به لحاظ کتاب‌های منتشرشده در سطح بین‌المللی امسال به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین این دانشگاه در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ ارتقای ۹۱۰ پله‌ای را شاهد بوده است، ثبت آثار علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه در نظام رتبه‌بندی در سطح جهان به رتبه ۱۴۰۰ رسید که تلاش داریم این رتبه به زیر هزار کاهش دهیم.

تقی زاده گفت: در نظام رتبه‌بندی لایدن هم‌رتبه ۲۲ را در میان ۴۴ دانشگاه برتر ایرانی که حائز بررسی شرایط رتبه در این رتبه‌بندی بودند را دانشگاه پیام نور کسب کرد بر اساس گزارش رسمی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری این دانشگاه رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۰ دانشگاه کشور کسب کرد.

وی افزود: همچنین این دانشگاه در سال جاری بر اساس رتبه‌بندی lsc رتبه اول را در بین دانشگاه‌های نظام عالی کسب کرد.

تقی زاده بابیان اینکه دانشگاه پیام نور در مسیر گذر از دانشگاه‌های صرفاً علمی نسل اول و تبدیل به دانشگاه‌های پژوهش محور، کارآفرین و فناورانه است، ادامه داد: طرح بنیادی کردن و کاربردی کردن رشته‌ها و ایجاد رشته‌های مهارتی در کنار دروس نظری در دستور کار دانشگاه پیام نور است.

وی افزود: تولید محتوای الکترونیکی برای آموزش‌های مهارتی در حال انجام است تا دانشجویان در کنار منابع درسی خود مهارت لازم برای کار را نیز فرابگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: در حال حاضر چابک سازی دانشگاه را در برنامه قراردادیم و به این رسالت نیز ادامه می‌دهیم.
 
مقام نخست پیام نور در رتبه‌بندی ISC/ تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی
تقی زاده به حذف آزمون‌های کاغذی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: دانشگاه باید به‌صورت صد درصد به سمت آزمون‌های بدون کاغذ برود و این موضوع نیز در دست پیگیری است.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۳۵۰ دانشجوی اتباع خارجی از کشور‌های آلمان، هند و افغانستان در مراکز دانشگاهی پیام نور تهران تحصیل می‌کنند.

تقی زاده گفت: تولید محتوای الکترونیکی برای آموزش‌های مهارتی در حال انجام است تا دانشجویان در کنار منابع درسی خود مهارت لازم برای کار را نیز فرابگیرند.

مسئله محوری در دانشگاه پیام نور مازندران

حسین نازک تبار رییس دانشگاه پیام نور مازندران نیز در این نشست، از راه‌اندازی ۲ مرکز خانه خلاق و نوآوری در ساری و تنکابن با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: واحد‌های فناوری در این مراکز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال مسئله محوری است به موضوع طلاق در جامعه به‌ویژه در مازندران اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با رشته‌هایی، چون روانشناسی، جامعه‌شناسی و مشاور خانواده می‌تواند این مسائل را حل کند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: این دانشگاه ۱۵ مرکز واحد، ۱۴ هزار دانشجو، ۳۳۰ کارمند و ۱۴۲ هیئت‌علمی دارد.
 
مقام نخست پیام نور در رتبه‌بندی ISC/ تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی
وی بابیان اینکه آموزش در این دانشگاه به‌صورت باز و از راه دور به‌صورت ترکیبی انجام می‌شود، افزود: کتاب‌فروشی از ویژگی‌های این دانشگاه محسوب می‌شود همین موضوع باعث می‌شود تا بیشتر پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی در آموزش‌وپرورش و دادگستری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند.

نازک تبار گفت: با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های مهارت آور در دانشگاه به دنبال مهارت آفرینی هستیم.

آمایش نظام آموزشی در حد شعار

معاون حقوقی مجلس و هماهنگی امور دانشگاه‌های پیام نور ادامه گفت: دانشگاه پیام نور در سه دهه گذشته نقش بسیار مهمی در عمومی‌سازی آموزش عالی در سطح کشور به‌ویژه برای بانوان داشته است.

مجتبی سلطانی احمدی افزود: دانشگاه پیام نور توانست با برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور امکان تحصیل را برای بسیاری از متقاضیان؛ به‌ویژه بانوانی که به هر دلیلی امکان حضور در دانشگاه‌های دیگر شهر‌ها را نداشتند، فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب که توسعه آموزش عالی و ارتقای سطح علمی زنان بوده را محقق کرده است.

سلطانی احمدی با بیان اینکه شهریه دانشگاه پیام نور یک‌سوم دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد است. افزود: این موضوع باعث می‌شود تا اقبال دانشجویان برای ورود به دانشگاه پیام نور افزایش یابد و درعین‌حال تهدید جدی برای دانشگاه‌های ذکرشده می‌شود.
 
مقام نخست پیام نور در رتبه‌بندی ISC/ تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان پیام نور در رشته علوم انسانی
معاون حقوقی مجلس و هماهنگی امور دانشگاه‌های پیام نور گفت: یک‌سوم قبول‌شدگان در مقطع تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور هستند که نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه آمایش نباید در حد شعار باشد، ادامه داد: احساس می‌شود بخشی از آمایش به شعار تبدیل‌شده است یعنی سطح کلان نظام آموزش عالی ۲۴۰۰ مرکز و آموزش عالی باید به ۶۳۰ واحد دانشگاهی کاهش پیدا کند، اما تحرکی از آمایش در بخش‌های دیگر نظام آموزش عالی کشور مشاهده نمی‌شود و ظاهراً تمرکز بر روی دانشگاه مردمی پیام نور که برای قشر متوسط و زیر متوسط است به شکل عملیاتی وجود دارد.
 


انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها