دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
حسینی‌پور:
کشت گلخانه‌ای مازندران با چالش زمین مواجه است/ سرمایه‌گذار داریم، زمین نداریم
استاندار مازندران با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌‎ای در استان، گفت: البته در تامین زمین با چالش مواجهیم و درگیری‌هایی را در همین زمینه داشته و داریم. (سرمایه‌گذار داریم، اما زمین نداریم)
آوای خزرآزاده بابانژاد: محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز برای بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی مازندران وارد این استان شد و عصر امروز نیز در جمع فعالان اقتصادی بخش کشاورزی به بیان سیاست‌های دولت در این بخش پرداخت.

در نشست عصر امروز، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی که به مثابه اقتدار ملی کشورهاست، افزود: این موضوع پس از جنگ سوریه – اوکراین خود را به خوبی نشان داد و اینکه کشور‌ها پس از جنگ دچار بحران‌های زیادی در بخش غذا شدند به طوری که قیمت غذا در برخی کشور‌ها به سه برابر رسید.

او با بیان اینکه در جراحی اقتصاد دولت طی چند ماه گذشته، مازندران بود که در اجرای این طرح کمک‌های استراتژیک داشت، به تامین مرغ و روغن کشور توسط تولیدکنندگان بخش کشاورزی مازندران در بحران اخیر غذایی اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: پس از ده سال رشد منفی اقتصادی در سال گذشته به رشد اقتصادی ۴.۱ درصد رسیدیم که حاصل تلاش مسوولان، نمایندگان و همیت بخش خصوصی استان بوده است.

او سهم بخش کشاورزی در اشتغال را ۱۴.۸ درصد اعلام کرد و خواستار افزایش این سهم شد، همچنین نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴.۸ و نزدیک به چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

حسینی‌پور با اعلام اینکه در تولید گندم افزایش این کالای استراتژیک را در استان داشتیم، بحث زهکشی و نوسازی تجهیزات اراضی کشاورزی را یکی از مهمترین مولفه‌های ارتقای تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد که باید مساعدت شود.
 
کشت گلخانه‌ای مازندران با چالش زمین مواجه است/ سرمایه‌گذار داریم، زمین نداریم
استاندار مازندران با اشاره به توسعه کشت گلخانه‎ای در استان، گفت: البته در تامین زمین با چالش مواجهیم و درگیری‌هایی را در همین زمینه داشته و داریم. (سرمایه‌گذار داریم، اما زمینه نداریم)

رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به برخی اقدامات ناسازگار مدیریتی در مسیر توسعه کشاورزی، گفت: اگر قرار باشد کشاورزی استان مازندران ارتقا یابد باید ساختار‌های آن نیز ارتقا پیدا کند.

او ادامه داد: تحولی که مد نظر وزارت جهاد کشاورزی است، با چالش‌های درونی که داریم محقق نمی‌شود و این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی سابق اعلام کرده بود که اختیارات خود را در استان به بنده تفویض کرده است، اما حتی یک درصد اختیارات خود را واگذار نکرد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه نیازمند اراده جهادی و تصمیم‌سازی با قاطعیت در سطح کلان هستیم، ادامه داد: همه فعالان اقتصادی بخش کشاورزی عاشق تولید هستند و گرچه خسارت دیدند و هزینه دادند، اما کشاورزی را رها نکردند و در حالیکه می‌توانستند اراضی خود را بفروشند و دست به کار دیگری بزنند، اما ایستادگی کردند تا تولید استان لطمه نبیند.

استاندار مازندران در پایان گفت: کشاورزی همچنان اولویت نخست مازندران است و با تولید ۱۴ محصول استراتژیک که رتبه نخست در کشور را دارد نیازمند نگاه کلان و ملی است.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها