دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
دروازه‌های کشور را برای تعامل و گفتگو با دنیا باز کنیم
نماینده، ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به سفر‌های رئیس جمهور دولت سیزدهم به کشور‌های مختلف و تعاملات سازنده، گفت: باید دروازه‌های کشور را برای تعامل، گفتگو و ارتباط سازنده با دنیا باز کنیم.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: خانواده از جایگاه مهمی برخوردار است و مکاتب اسلامی به نهاد، انسجام و سلامت خانواده اهمیت می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: فرهنگ غرب برای فساد کشیدن و تباه کردن خانواده‌ها تلاش می‌کند و همچنین روی خانواده، زن و مادر برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده است تا آن را از جایگاه خود تنزل دهد.

وی تاکید کرد: گره زدن خانواده و فرزندان به مساجد و محافل دینی و معنوی امری بسیار مهم است.

آیت‌الله لائینی به نامگذاری روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان اشاره کرد و ادامه داد: همه بشریت عضو یک خانواده هستیم و باید با همدیگر گفتگو، تعامل و ارتباط داشته باشیم به ویژه کشور‌هایی که خوی استبدادی و استکباری دارند باید دست از کار‌های خود بکشند و با سایر کشور‌ها همراه شوند.
 
امام جمعه ساری اظهار داشت: بسیاری از کشور‌ها برای ما فرصت هستند و نباید درب و دروازه کشور را به روی دنیا ببندیم.

وی یادآور شد: در دولت انقلابی سیزدهم سفرها، تعاملات و ارتباطات خوبی با کشور‌های دنیا برقرار شده است حتی رئیس جمهور برای همین به آفریقا سفر کرد.
 
دروازه کشور را برای تعامل و گفتگو با دنیا باز کنیم
آیت‌الله لائینی گفت: آفریقا سرزمین فرصت‌هاست و متأسفانه در دولت‌های قبلی ارتباطات فقط به چند کشور محدود شده بود و باید تعامل سازنده با کشور‌های دنیا داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه ساری به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان اشاره و از این نهاد به عنوان نهادی خدوم و مبارک برای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود:  نظارت بر انتخابات از جمله وظایف شورای نگهبان است و این نهاد تاکنون از همه مسئولیت‌های خود به خوبی برآمده است گرچه ناجوانمردانه مورد اتهاماتی نیز قرار گرفته است.

آیت‌الله لائینی همچنین به روز شعر ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی اشاره کرد و گفت: اشعار زیادی از ماه محرم از این شاعر به جا مانده است و از مردم می‌خواهیم در آستانه ماه محرم خودشان برای برگزاری هر چه بهتر آیین و مناسبت‌های این ماه آماده کنند.

وی در ادامه به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران روزی قطب کشاورزی بوده و اکنون دیگر نباید آن را قطب کشاورزی نامید، زیرا مشکلات فراوانی پیش روی کشاورزان قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: کشاورزان استان مازندران مظلوم هستند، اما هزینه تولید در کشاورزی و باغداری گران و سنگین است و باید توجه بیشتری به آن شود.

وی از تجمعات باشکوه  و میلیونی مردم در جشن غدیر در ایران اسلامی و مازندران تقدیر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این برنامه‌ها غدیر تجلیل شده است گرچه در شأن غدیر نیست، اما در مرکز استان شهر ساری بیش از ۱۰۰ موکب در جشن غدیر برپا شده بود و خیل عظیمی در این مراسم شرکت کردند.
 
دروازه کشور را برای تعامل و گفتگو با دنیا باز کنیم
آیت‌الله لائینی با گرامیداشت هفته عفاف حجاب و گرامی داشت و به همین مناسبت همایش‌های فراوانی در استان برگزار شد که از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بیست و پنجم ذی‌الحجه روز به خلافت رسیدن حضرت علی علیه السلام، گفت: انقلاب اسلامی به نام حضرت علی و علوی است و حکومت حضرت علی را به میدان آورده است و نباید علمدار انقلاب را تنها گذاریم.

خطیب نمازجمعه تصریح کرد: اگر خدای نکرده انقلاب بشکند اسلام سیلی خواهد خورد که در طول تاریخ آن را تجربه نکرده است؛ ملت ایران پای حکومت حق عدل علوی تا آخر خواهد ایستاد.

آیت‌الله لائینی تاکید کرد: بدنه ملت وفادار و متعهد هستند، اما نفوذی‌هایی در حال ظلم و خیانت در حق مردم هستند و برخی مسئولین نیز یا با ناخردی و یا ناکارآمدی مانع تراشی ایجاد می‌کنند و چوب لای چرخ می‌گذارند تا مردم را ناراضی کنند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران در خاتمه سخنانش از مسئولین خواست تا کار مردم را راه بیاندازند و به مردم ظلم و خیانت نکنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها