دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
نمایندگان ساری و میاندورود در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی:
زارعی: خسارت اراضی
نمایندگان مردم ساری و میاندورود از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی خواستند که ضمن پرداخت خسارت کشاورزانی که نتوانستند اراضی خود را زیر کشت ببرند، دولت نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی، درست تصمیم بگیرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: یکی از مناطقی که مورد بازدید وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت؛ قطعه زمینی بود در روستای سید محله از توابع بخش رودپی جنوبی شهرستان ساری که برای نخستین‌بار چندین هکتار از زمین‌های مرغوب به دلیل خشکسالی به اراضی "نکاشت" تبدیل شدند.

محمدعلی نیکبخت وزیر کشاورزی در این بازدید گفته بود که سازمان بحران در این زمینه مسوولیت دارد، اما وزارت جهاد هم پیگیری و هم رایزنی را برای جبران خسارات این اراضی انجام خواهد داد.

به گفته منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، خسارت اراضی کشت نشده در استان که افزون بر ۶ هزار هکتار هستند، با وام‌های کم‌بهره حل نمی‌شود و باید به کشاورزان خسارت بلاعوض پرداخت شود تا جبران مافات شود.

او همچنین اعلام کرد که در استان مازندران ۱۷ هزار هکتار آببندان داریم که یک میلیارد و دویست مترمکعب باید ذخیره آب داشته باشند، اما اکنون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مترمکعب است.

زارعی ادامه داد: آب‌های سطحی ارزان‌ترین آب است و اگر آن را با کمک به کشاورزان از طریق لایروبی آببندان‌ها و کانالیزه کردن آبیاری، پمپاژ و... به ظرفیت اسمی برسانیم، مشکلی نداریم. (جمع‌آوری آب‌های سطحی و ذخیره در آببندان‌ها)

وزیر کشاورزی هر ماه به مازندران سفر کند

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با تایید همین مطلب، به خبرنگار ما گفت: در روستای سید محله شاهد بودیم که برای نخستین بار عدم کشت شالی و محصولات کشاورزی در زمین‌هایی با قابلیت حداکثری اتفاق افتاد.

او تاکید دارد؛ علاوه بر حمایت از کشاورزانی که نسبت به کشت بهاره و پاییزه اقدام می‌کنند باید نسبت به پرداخت خسارت محصولات کشاورزی از طریق صندوق بیمه کشاورزی و وزارتخانه، منابع به مازندران اختصاص داده شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: زیرساخت‌های استان مثل آببندان‌های نیمه‌تمام یا شروع نشده و یا کانالیزه کردن انتقال آب پس از انتقال آب سد به ورودی مزرعه‌های کشاورزی که مشکلاتی در اراضی زراعی ساری و میاندورود وجود داشت مورد بازدید قرار گرفت.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، نقدی بر حضور کوتاه‌مدت و "گذری" وزیر جهاد کشاورزی در این استان داشت و تاکید دارد که اگر قرار است شعار خدمت‌رسانی عملیاتی بشود آقای وزیر باید ماهی یک بار به مازندران سفر کند.

او همچنین اشاره‌ای به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک شالیکوبی در روستای سیدمحله ساری داشت و آن را نمونه بارزی از گرفتاری‌ها و مشکلات کشاورزان دانست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همگان دیدند که بخشی از محصولات کشاورزی به صورت امانی در اختیار شالیکوبی قرار داشت، لذا می‌طلبد که دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصمیم‌گیری درستی بگیرد.

بابایی کارنامی، وزارت جهاد کشاورزی را ملجأ و برنامه‌های حمایتی این مرجع را در امنیت غذایی استان مازندران و کشور حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار ما، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته پس از بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان گلستان به مازندران سفر کرد و صبح امروز پس از اتمام برنامه‌هایش در غرب مازندران (تنکابن) برای سفری یکروزه عازم گیلان شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار