دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
در ماه ضیافت الهی برگزار شد
نشست صمیمی استاندار گلستان با اصحاب رسانه
نشست صمیمی نماینده عالی دولت در گلستان با اصحاب رسانه این استان در یکی از شب های ماه مبارک رمضان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

آوای خزر - ابراهیم حاتمی: استاندار گلستان در این نشست با بیان اینکه اینکه تلاش خبرنگاران در راستای توسعه استان قابل تقدیر است و نظارت شما در زمینه نقد، بی بدیل و سازنده می‌باشد تاکید کرد: از نقد ناراحت نمی‌شوم و از انتقادات سازنده همراه با راهکار‌ها استقبال می‌کنم، نام ما مسئول است و ما مورد سوال قرار می‌گیریم و باید به وجدان، مردم، نمایندگان مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشیم.

علی محمد زنگانه گفت: روش ما پاسخگویی است و هر که ناراحت است می‌تواند برود و اگر مدیران حضور دارند باید کار را انجام دهند و پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مطالبه خبرنگاران از شهرداری گرگان و تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم افزود: راهکار مسکن خبرنگاران ایجاد تعاونی و دریافت زمین رایگان است که از این طریق ما نیز می‌توانیم حمایت لازم را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز این نشست ضمن ادای احترام به ساحت پاک شهدای گفت: از افتخارات رسانه استان و ما وجود ۶ شهید رسانه در استان است که امیدوارم بتوانیم راه آن پاک نهادان را به خوبی ادامه دهیم.

محمد رعیت با اشاره به برخی ظرفیت‌های رسانه‌ای استان و نیز فعالیت انجام شده در این حوزه از جمله دوره‌های آموزشی تخصصی و سواد رسانه‌ای گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، در حوزه آموزش و برپایی رویدادی، چون روز خبرنگار، تمرکز زدایی را محور قرار دادیم و در سال گذشت این دو رویداد را در شهرستان گنبدکاووس برگزار کردیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار