دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
خبر خوش برای محیط زیستی‌ها:
«پوتین»دستور لایروبی رود ولگا را صادر کرد/ استاندار مازندران: افزایش ۵ برابری ترانزیت دریایی خزر با لایروبی ولگا
استاندار مازندران در سفر به روسیه، امروز در بازدید از شرکت کشتی‌سازی لوتوس در آستاراخان ضمن تاکید بر همکاری دو استان در این زمینه، خبر خوش صدور دستور لایروبی رود ولگا توسط آقای پوتین رئیس جمهور روسیه را اعلام و عنوان کرد: با لایروبی این رودخانه، ترانزیت دریایی ۵ برابر افزایش خواهد یافت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: "شما از منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی لوتوس بازدید داشتید، می‌خواستیم نظرتان را در مورد این منطقه بدانیم، از چی بیشتر خوشتان آمده و چه محور‌های همکاری فکر می‌کنید که برای همکاری با این منطقه وجود دارد" این سوال خبرنگار روسی از سید محمود حسینی‌پور در سفر به روسیه و استان آستاراخان بوده است.

او پاسخ خود را با قدردانی از استاندار آستاراخان و معاونان ایشان آغاز و سپس عنوان کرد: "به اتفاق همکارانم از استان مازندران جمهوری اسلامی ایران توانستیم فرصت‌های اقتصادی و صنعتی آستاراخان را ببینیم"

حسینی‌پور ادامه داد: "یکی از مجموعه‌هایی که نظر ما را بیشتر جلب کرد مجموعه فعال و معظم کشتی‌سازی لوتوس بوده و در حال حاضر یکی از نیاز‌های مشترک با استان مازندران است چرا که ما هم در زمینه‌ی کشتی‌سازی در استان تلاش‌های خوبی را در طول سال‌های گذشته داشتیم".

استاندار مازندران تولید موتور کشتی‌ها را یکی از مزیت‌های کشتی‌سازی در این استان اعلام و اظهار کرد: "یکی از کشتی‌هایی که اخیرا طی یک سال گذشته توانست کل اقیانوس‌های دنیا را دور بزند، موتور آن در مازندران ساخته شد و اکنون ما در کشتی‌سازی لوتوس مشاهده کردیم که در زمینه‌ی قطعات کشتی می‌توانیم قرارداد‌ها و همکاری‌های خوبی را ببندیم".

او بیان کرد: "در آینده نزدیک قرار شد که مدیریت این کارخانه با مدیریت کارخانه مشابه در مازندران با یکدیگر نشست مشترکی داشته باشند و زمینه‌ی همکاری جدی را با همدیگر فراهم کنند".

حسینی‌پور با بیان اینکه "دریای خزر هنوز نیازمند تحولات اساسی از منظر ترانزیت دریایی، باربری و مسافربری است"، از سهم کم مازندران در دریای خزر در ترانزیت گردشگران دریایی گفت که جای کار اساسی دارد و اینکه با مسوولان آستاراخان برای فعال کردن تور‌های دریایی از جبنه فرهنگی و اقتصادی برنامه‌ریزی بکنیم".

استاندار مازندران نکته دیگری هم داشت و آن اینکه، باخبر شدیم آقای پوتین رئیس جمهور روسیه دستور لایروبی رودخانه ولگا را صادر کردند، این اتفاق می‌تواند تحول بزرگی در ترافیک دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه از طریق بنادر آستاراخان تا بندر امیرآباد، نوشهر و بندر فریدونکنار برقرار کند".

او در پایان گفت: "ما امیدوار هستیم که با انجام این لایروبی تا سطح ۵ برابر ترانزیت دریایی در خزر تقویت پیدا کند".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار