دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
معاون گردشگری مازندران در گفتگو با آوای خزر:
ظهور گردشگری نسل سوم و پاسداشت سنت‌ها
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ظهور گردشگری آگاهانه، تجربه‌گرایانه و کنجکاوانه در استان گفت که زندگی جامعه میزبان را دقیقا به صورت شهودی از نزدیک می‌بیند و به سنت‌های آن احترام می‌گذارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: استان‌های شمالی و به طور ویژه مازندران پس از همه‌گیری کووید ۱۹ که تقریباً به توقف سفر‌ها انجامیده بود، دو سالی است که با حجم انبوهی از مسافران در تمام ایام سال مواجه است.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران " ایام پیک سفر به این استان پس از تعطیلات نوروز یکسره شد و ما یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفرشب اقامت داریم".

«مهران حسنی» در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل گستردگی مازندران و حجم بالای مسافر، ۵۰ دستگاه و نهاد در خدمات‌دهی بهینه، همچنین بحث امنیتی، انتظامی و ترافیکی سفر در تمام طول سال دخیل هستند و تعامل بین‌دستگاهی نیز سازنده و مثبت است.

او با اعلام اینکه ظرفیت اشغال تخت‌ها در اماکن اقامتی بیش از ۷۵ درصد است، اشاره‌ای هم به این نکته داشت که بخش عمده سفرها، دیدار با بستگان است و اقامت نیز در منازل بستگان صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه در تابستان بیشترین حجم فعالیت ستاد خدمات سفر را در مناطق ساحلی داریم به این جهت که یکی از عوامل انگیزشی و محرک اصلی در این فصل برای مسافران استفاده از دریاست، از تمرکز بیشتر ستاد بر این مناطق سخن گفت که با جدیت ادامه دارد.

حسنی از بروز ذائقه‌های جدید در گردشگری با نام «گردشگری موضوعی» سخن گفت که علاقمندانی را در بخش آبشار، جنگل‌نوردی، تالاب‌نوردی، پارک‌ها و طبیعت‌گردی داریم.

او همچنین در خصوص «گردشگری نسل سوم» که پاسداشت سنت‌ها و ورود به دنیای اصالت‌هاست، به خبرنگار ما گفت: در این زمینه ما با یک گردشگری آگاهانه، تجربه‌گرایانه، و کنجکاوانه روبرو هستیم که زندگی جامعه میزبان را دقیقا به صورت شهودی از نزدیک می‌بیند و با آداب و رسوم و غذا‌های محلی آشنا می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اشتیاق و ورود قشر جوان و تحصیلکرده به بخش بومگردی گفت که در خانه پدری طرح‌های خوبی را ایجاد و به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.

حسنی تصریح کرد: برنامه‌های خوب، تدارکات خوب و مناظر خوبی در این واحد‌ها می‌بینیم که در کنار خود احیای مواریث معنوی در حوزه صنایع دستی و آداب و رسوم را دارند، بنابراین صرفاً اقامت اتفاق نمی‌افتد بلکه به انتقال یک فرهنگ اصیل و بومی و سفری خاطره‌انگیز می‌انجامد و این، به خودی خود تبلیغ را در پی دارد.

او درباره طرح توانمندی ۵۰۰ روستای مازندران در فاز نخست، به خبرنگار ما پاسخ داد: البته از این تعداد ۱۷۹ روستا به‌تنهایی یا با ترکیب گردشگری کشاورزی دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند که با ادارات تابعه در این زمینه رایزنی انجام شده و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل، لیست شده است.

معاون گردشگری مازندران با تاکید همیشگی بر اینکه «روستا باید روستا بماند» و «طرح‌های گردشگری نباید به بافت و ماهیت اصلی روستایی خدشه وارد کند»؛ اشاره‌ای به بر هم خوردگی در ترکیب روستا‌های مناطق دشت مازندران داشت که تبدیل به چالش شده است.
 
ظهور گردشگری نسل سوم و پاسداشت سنت‌ها
 
حسنی اضافه کرد: ضوابط ساخت و ساز در روستا‌ها باید به نحوی باشد که بافت آن آسیب نبیند، در این میان نقش بنیاد مسکن در روستا‌ها و راه و شهرسازی در شهر‌ها به ویژه شهر‌های ساحلی و مسافرپذیر حائز اهمیت است.

او اشاره‌ای هم به ساخت کلبه‌های سوئیسی و ویلا‌های سبک رومی در مازندران داشت که با اصالت و فرهنگ این استان بیگانه است و آن حس زندگی و طراوت را ندارند.
 
معاون گردشگری مازندران گفت: روح زندگی در خانه‌های روستایی وجود دارد و از رامسر تا گلوگاه معماری‌های بسیار زیبا و قشنگی که برگرفته از تاریخ و اصالت مازندرانی است را داریم، اما بنا‌های بیگانه با سنت و تمدن مازندران واقعا توی ذوق می‌زند و گرچه ظاهرا زیباست، اما هرگز آن حس نشاط و برانگیختگی و دلچسب بودن که در خانه‌های سنتی است را ندارند.

حسنی البته این را هم گفت که تب تند معماری بیگانه بالاخره فروکش پیدا می‌کند و آنچیزی که مد شده، دمده می‌شود به این دلیل که سازگار با روحیات و فرهنگ ما نیست و در نتیجه نیز دلزدگی ایجاد می‌کند.

او در پاسخ به اینکه آیا معتقدید مازندران دچار یک شلختگی در ساخت و ساز شده است و این وضعیت باید رو به سامان برود، با تایید این مطلب، تصریح کرد: طبیعت، یک آهنگ دارد و نباید با دست‌اندازی به آن از شکوه و طراوتش کم کنیم. در ساخت و سازها، در خانه‌های روستایی و شهری نیز باید تابع ضوابط باشیم و ناهماهنگی‌ها را از بین ببریم، بلندمرتبه سازی‌ها یک چالش است و شهر و روستا هم ندارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: شلختگی در معماری‌ها پسندیده نیست و باید در ساخت و ساز‌ها ضوابط روستایی و شهری با حفظ سنت‌ها، فرهنگ‌ها و حتی نوع اقلیم باشد.

او در بخش پایانی گفتگو در پاسخ به اینکه چه تعداد اماکن اقامتی در مازندران داریم، اعلام کرد که ۲۰۰ هتل، متل، و هتل آپارتمان، ۳۶۰ واحد بومگردی، ۵ هزار خانه مسافر - که فقط در سامانه ملی "مجوز" پروانه فعالیت و جواز کسب و کار را دریافت کردند – در مازندران خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار