دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
با رأی نمایندگان
استرداد لایحه مناطق آزاد تجاری مازندران، سرخس، دوغارون تصویب شد
در حالیکه قرار بود موضوع اشکال شورای نگهبان به لایحه مناطق آزاد تجاری مازندران، سرخس و دوغارون در مجلس که در کمیسیون اقتصادی رفع مشکل شده بود به رأی گذاشته شود، اما امروز لایحه استرداد مورد قضاوت قرار گرفت و با اکثریت آرای بهارستانی‌ها و تنها با ۳۰ رأی مخالف، تصویب شد و در واقع دولت لایحه خود را پس گرفت!
آوای خزرآزاده بابانژاد: استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد مازندران، دوغارون و سرخس امروز در مجلس شورای اسلامی در حالی که انتظار می‌رفت نفع مردم در نظر گرفته شود، اما اینگونه نشد.
 
مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد مازندران، سرخس و دوغارون، در نیمه اردیبهشت سال ۱۳۹۹ موافقت کرده بود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ریاست جلسه امروز را به عهده داشت.

به گفته او، برابر آیین نامه، دولت در مراحل مختلف می‌تواند لایحه را استرداد کند، اگر قبل از تصویب کلیات باشد آن را مسترد می‌کند و اگر بعد از تصویب کلیات باشد نماینده دولت و فقط یک مخالف صحبت می‌کند لذا برای موافق صحبت نداریم و رأی با نمایندگان مجلس است.

علی بابایی کارنامی به عنوان نماینده مخالف صحبت و تاکید کرد که ظاهرا پشت پرده‌هایی در این زمینه وجود دارد و معلوم نیست به چه دلیلی این لایحه استرداد شده است.

او با بیان اینکه این لایحه را دولت قبل داده بود و همه مناطق غیر از سرخس، دوغارون و مازندران را تصویب کردند، گفت: اهمیت مناطق آزاد را می‌دانیم، به طور ویژه آزاد مازندران که به دلیل همسایگی با خزر و ارتباط با اوراسیا اهمیت خاصی داشته و دارد  و اگر امروز قابلیت‌های اوراسیا را درک نکنیم الفبای اقتصاد بین‌الملل را درک نکردیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس مجلس و رئیس جمهور منطقه امیرآباد را دیدند، بله! استرداد می‌کنیم، اما باید بدانیم که بعداً به چه چیزی رأی می‌دهیم؟ اگر سه منطقه اهمیت دارد که دارد فلذا یک رأی بگیریم و چرا باید وقت مجلس گرفته شود؟

بابایی کارنامی یادآور شد: یک اشکال ماهوی را شورای نگهبان وارد دانست و در مجلس گفتگو شد تا ایرادت رفع بشود و در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اشکالات رفع شد قرار بود دوباره بیاید در مجلس، اما اینکه به یکباره تبدیل به یک لایحه برای استرداد دارد، پشت صحنه‌هایی دارد.

او تصریح کرد: مفاد لایحه یکی است؛ اینکه دوغارون جدا، سرخس جدا و مازندران جدا جای سوال دارد، اینکه سه منطقه در یک لایحه باشد چه اشکالی دارد که بعدا بخواهد یکی تصویب شود و یکی نشود حقوق مردم تضییع می‌شود؟!

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سفر استاندار مازندران به روسیه، اشاره‌ای هم به سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به روسیه داشتند.

او ادامه داد: در سفر رئیس دولت به روسیه و در دیدار با پوتین، مقرر شد که الفبای مذاکرات در اقتصاد خرد و کلان با رویکرد‌های مهم زیرساختی نهادینه شود و رئیس جمهور گفتند که منطقه آزاد امیرآباد یا مازندران را حتما تصویب می‌کنیم و این، یکسال قبل باید انجام می‌شد.

بابایی کارنامی تأکید کرد: نماینده دولت صادقانه به شأن دولت و مجلس و قرآنی که قسم خوردند بگوید که اگر پشت صحنه وجود ندارد، اصلاحیه لایحه را یکشنبه هفته بعد در یک روز کاری مجلس رأی بدهیم و قاطعانه حمایت کنیم، اما اگر یکی تصویب و دیگری تصویب نشود، کار سیاسی بشود، لابی‌ها صورت بگیرد و زد و بند بشود، مخالفم هستم.

او اعلام کرد که یکی از راهکار‌های توسعه همه جانبه اقتصادی، ارتباط با کشور‌های همسایه ظرفیت‌های پنهان  آشکار، مناطق آزاد است و تاکید دارم که اگر از این مناطق به خوبی استفاده نکنیم حتما ضد تولید می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد باید به نفع تولیدکننده و مصرف کننده، در تنظیم بازار، به نفع نظام و مراودات بین‌المللی باید تنظیم روابط کنیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد: این موضوع باید تا هفته آینده تصمیم‌گیری شود چرا که داشتن منطقه آزاد از اولویت‌های کشور است، مطالبات استان‌های شمالی است و باید نگرانی‌ها را رفع کنیم.

با وجود مخالفت نماینده شمالی در استرداد ایجاد مناطق آزاد مازندران، دوغارون و سرخس، از بین ۲۰۱ نماینده حاضر، ۱۷۸ نفر در رأی‌گیری شرکت کردند.

۱۴۷ نفر به این لایحه رأی موافق و ۳۰ نماینده نیز رأی مخالف دادند و در نتیجه این لایحه تصویب شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها