دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تشریح سفر هیأت اقتصادی مازندران به روسیه/۳
تولید موتور کشتی با مازندران لیزینگ کشتی با روسیه
سفر هیأت اقتصادی مازندران به فدراسیون روسیه به سرپرستی استاندار دستاورد‌های خوبی داشت یکی از آن‌ها در صنعت کشتی‌سازی بود به طوری‌که مقرر شد تا مازندران موتور کشتی را در اختیار آن‌ها بگذارد و طرف روسی نیز لیزینگ کشتی را از طریق بیزینس بانک انجام دهد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: صنعت کشتی سازی در مازندران و استان‌های شمالی در کشور‌های حاشیه خزر به ویژه روسیه، فرصت خوبی برای تبادل دانش و تأمین نیازمندی‌هاست. سفر نماینده عالی دولت در مازندران به فدراسیون روسیه اولاً مشخص کرد که تا چه اندازه این سفر‌ها حائز اهمیت است، دوماً چقدر می‌توانیم تکمیل‌کننده صنایع و اقتصاد دو کشور باشیم در حالی‌که ناآگاهی از توانمندی‌ها سبب می‌شود که گاهی باید دنیا را دور بزنیم و کالایی را تأمین کنیم که در همین چند قدمی است.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در پایان سفر ۶ روزه خود به استان‌های ولگاگراد، آستاراخان، همچنین شهر مسکو و دیدار با استاندار سامارا در مسکو، رییس گمرک روسیه و سفیر جمهوری اسلامی در روسیه، نشست خبری با رسانه‌های استان در تشریح این سفر داشت.

در بخشی از گزارش سفر به موضوع کشتی‌سازی اشاره و اظهار کرد: در رابطه با لیزینگ خرید کشتی نیز بیزینس بانک تعهد کرد که کمک کند با توجه به محدودیت‌هایی که برای خرید کشتی داریم از طریق برخی از شرکت‌های کشتی‌سازی روسیه قرار شد تا کشتی‌هایی را تهیه کنیم و بیزینس بانک تعهد کرد که لیزینگ کند و خیلی این موضوع برای ما اهمیت داشت که در این سفر محقق شد.

بحث دیگر نیز تعامل حداکثری کشتی‌سازی‌های روس و ایران به ویژه تولید موتور کشتی در آمل - مازندران بود، روس‌ها پس از جنگ دچار تحریم شدند و فرصتی است برای شرکت‌های داخلی ایران تا در آینده نزدیک قرارداد‌هایی را با روسیه ببندند.

در بازدید از مجتمع معظم کشتی‌سازی روسیه(لوتوس در آستاراخان) متوجه شدیم که آن‌ها به دلیل تحریم مشکل تأمین موتور کشتی از آلمان را دارند و آنجا وقتی اعلام کردیم که در مازندران موتور کشتی را می‌سازیم و این موتور را به شما می‌دهیم، بسیار متعجب شدند و حتی مسوول مجتمع از مترجم خواست که دوباره تکرار کند تا ببیند درست شنیده است!

او ادامه داد: به آن‌ها گفتیم موتور ناو معروف ایرانی که اخیراً اقیانوس‌های جهان را پیموده است در مازندران تولید می‌شود و ما حاضریم این موتور‌ها را در اختیار شما قرار بدهیم.

حسینی‌پور گفت: این پیشنهاد با استقبال طرف روس مواجه شد تا حدی که اعلام کرد تا دو سه روز دیگر به مازندران می‌آید!

استاندار مازندران با بیان اینکه جوانان با استعداد و تکنسین‌های کشور سبب اقتدار ایران اسلامی در داخل و بیرون از مرز‌ها هستند، افزود: تولیدات صنعت کشتی‌سازی مازندران در روسیه - کشوری که صاحب نام و قدرت است و با این طراز با آن‌ها مذاکره می‌کنیم برای آن‌ها بسیار مهم بود.

او یکی دیگر از مباحث مهم در این سفر را بحث لایروبی رودخانه ولگا عنوان و اظهار کرد: بسیاری از استان‌ها و بنادر روسیه در همین مسیر هستند، ولگا تنها مسیر تردد کشتی‌ها از دریای سرخ به دریای خزر است. این رودخانه خیلی مهم است و با توجه به نیازی که به تردد کشتی‌هایی با بیش از ۵ هزار تن داریم تقاضا داشتیم لایروبی بشود.
 
تولید موتور کشتی با مازندران لیزینگ کشتی با روسیه
 
حسینی‌پور ادامه داد: در این سفر متوجه شدیم که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً شخصا دستور دادند که به قید فوریت این رودخانه لایروبی شود. با این اقدام ترانزیت دریایی ما گسترش پیدا خواهد کرد و به پنج برابر می‌رسد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقرر شد تا خط پروازی روسیه به ساری نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی شود تا بتوانیم گردشگران را از این طریق منتقل کنیم، این را هم اضافه کرد که "البته پیشنهاد خط دریایی گردشگری یعنی سفر‌های گردشگری را نیز به روسیه دادیم که مورد موافقت آن‌ها قرار گرفت".

او بیان کرد: "روسیه در استان آستاراخان بزرگترین کشتی کروز دریایی را در حال ساخت دارد. بالای ۹۵ درصد آن انجام و قرار شد پس از تکمیل در دریای خزر راه‌اندازی شود و به ایران هم خواهد آمد که یک کشتی فوق‌العاده‌است. ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد، به نظر خیلی گران است و یک هتل پنج ستاره دریایی محسوب می‌شود".

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: درباره ارزشگذاری برای صادرات ۱۰ میلیون تنی از طریق دریای خزرنیز با طرف روس صحبت کردیم و محقق خواهد شد چرا که در این رابطه ملاقات‌هایی را  داشتیم مواردی هم به قرارداد رسید که از قبل روی آن کار شده‌است. (اهمیت صنعت کشتی‌سازی و نیاز به کشتی‌های استاندارد به‌ویژه جهت حمل کالا‌های فاسدشدنی)

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها