دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷
تشریح سفر هیأت اقتصادی مازندران به روسیه - قسمت پنجم و پایانی
دور زدن ممنوع! نهاده‌های دامی را از خزر وارد می‌کنیم
سالهاست که نهاده‌های دامی مازندران با مشقت فراوان بیشتر از مسیر آفریقا و از بنادر جنوبی به دست فعالان صنعت دام، طیور و آبزیان می‌رسید اما اکنون نماینده عالی دولت در مازندران اعلام کرد که به زودی واردات دامی را از مبدأ روسیه و از راه خزر آغاز خواهیم کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری استاندار مازندران پس از سفر ۶ روزه به روسیه که در استان‌های ولگاگراد، آستاراخان و شهر مسکو صورت گرفت، دستاورد‌های اولیه خوبی داشت و به گفته استاندار مازندران "در مجموع سفر پر خیر و برکتی بود. قرارداد‌های دیگری است که مذاکرات آن شروع شد و پس از به نتیجه رسیدن به اطلاع مردم مازندران می‌رسانیم".

در چهار بخش قبلی خبر‌هایی که از این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شد به چند قرارداد مهم پرداخته شد. در بخش پنجم و پایانی خبر نیز به قرارداد‌های باقیمانده و مهم دیگری که از سوی استاندار مازندران عنوان شد، می‌پردازیم.

سید محمد حسینی‌پور یکی از اهداف سفر به روسیه را فعال کردن کریدور شمال – جنوب اعلام و از اصحاب رسانه تقاضا کرد که این مهم را به گفتمان غالب تبدیل کنند.

او اظهار داشت: کریدور شمال – جنوب مزیت ژئوپلتیک و استراتژیک مازندران است و در طول تاریخ ما را از این مزیت عقب نگه داشتند و اجازه ندادند که این تعامل تجاری حوزه دریای خزر شکل بگیرد، اما اکنون این فرصت به وجود آمده است و باید استفاده کنیم.
 
دور زدن ممنوع! نهاده‌های دامی را از خزر وارد می‌کنیم
استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیشترین غلات را فدراسیون روسیه در همسایگی ما دارد در صورتی که غلات مازندران از بنادر جنوب و از مبدأ آفریقا وارد می‌شود، اظهار داشت: ورود غلات برای مازندران از مبدأ روسیه هم از نظر قیمتی، هم دسترسی و هم از نظر تجار برای ما مزیت است و باید از همین جا تهیه کنیم.

او ادامه داد: در بحث نهاده‌های دامی، کشور روسیه تبحر خاص و پیشرفت‌های خوبی دارد. در این سفر مذاکرات مفصلی را در همین زمینه داشتیم و به زودی واردات دامی را از خزر آغاز خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم نیازمندی‌های بخش دام و طیور را تأمین کنیم.

حسینی‌پور یکی از مهمترین مباحث این سفر را بحث گردشگری عنوان کرد و گفت: بیشترین گردشگران کشور روسیه به اصفهان، یزد و کرمان می‌روند و اصلا مازندران را نمی‌شناختند لذا مقرر شد که یک رویداد بزرگ گردشگری با حضور ۲۰۰ فعال گردشگری روسیه در مازندران را پنجم مهرماه امسال برگزار کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران درباره توریست‌کارت تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگرانی از ایران به روسیه و همچنین گردشگرانی که از روسیه به ایران می‌آیند به چنین کارتی نیاز دارند و تا کنون چنین چیزی نداشتیم، قرار شد با مجموعه بانک‌هایی که در ایران و روسیه است بتوانیم این موضوع را به طور کامل حل کنیم.
 
دور زدن ممنوع! نهاده‌های دامی را از خزر وارد می‌کنیم
او در ادامه، از انعقاد قرارداد تأمین مواد پلیمری تا پایان سال ۲۰۲۴ با شرکت "وستا فیلتر" به میزان ماهانه یکهزار تن به ارزش ۲۰ میلیون دلار و قرارداد تأمین مواد پلیمری "سیبور" تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱۰ میلیون دلار خبرداد.

حسینی‌پور از موافقت برای ایجاد دفتر مشترک پارک علم و فناوری استان مازندران و تکنوپارک اسکولکوو در شهر مسکو گفت و اینکه برای یک تعامل حداکثری مذاکراتی خوبی انجام شده است.

استاندار مازندران همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری دانشگاه "فذا" آمل و دانشگاه سن‌پطرزبورگ روسیه گفت که مجوز دوره‌ی زبان فارسی در آن دانشگاه داده شد که دو طرف بتوانند دوره زبان روسی و فارسی را بگذرانند.

او با اشاره به بازدید‌ها و دیدار‌هایی که در ولگاگراد به عنوان مقصد نخست سفر به روسیه انجام گرفت و علاقمندی تجاری ایرانی به سرمایه‌گذاری در این استان،  در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر آخرین وضعیت سرای تجاری مازندران در ولگاگراد اظهار داشت: فعالیت این سرای تجاری مدتی متوقف بود، اما با مراودات جدیدی که صورت گرفت فعالیت آن آغاز شده است.
 
دور زدن ممنوع! نهاده‌های دامی را از خزر وارد می‌کنیم
استاندار مازندران ادامه داد: در نظر داریم که در مسکو نیز سرای تجاری راه‌اندازی شود و به زودی این اتفاق می‌افتد.

حسینی‌پور در پایان سخنانش از رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما در پوشش اخبار سفر او و هیأت همراهش به روسیه قدردانی و اعلام کرد که به پوشش خبری رسانه‌ها و کمک آن‌ها به عنوان یکی از بازوان پر توان مدیران نیاز داریم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار