دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
رئیس اتاق مازندران:
استفاده مازندران از ظرفیت اوراسیا باید هدفمند شود
رئیس اتاق مازندران با اشاره به اینکه استفاده روسها از ظرفیت اوراسیا در یک دهه گذشته بیشتر از ایران بوده است، با توجه به نقش استراتژیک مازندران در کریدور شمال – جنوب بر استفاده هدفمند و برنامه ریزی شده از این ظرفیت تاکید کرد.

آوای خزر: پنجمین نشست شورای اداری استان مازندران به ریاست سید محمود حسینی پور استاندار در سالن شماره یک استانداری با حضور معاونان استاندار، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسوولان بخش خصوصی استان برگزار شد.

در این نشست، تعدادی از مدیران جدید استان ازجمله علی تقی پور ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به حضار معارفه شدند.

وی در سخنانی هدف خود از پذیرش این مسئولیت را حمایت از بخش خصوصی و تعامل با حاکمیت و دولت عنوان و اظهار کرد: بخش خصوصی به بلوغ بزرگی رسیده که هر زمان کشور به حضور آنها نیاز داشته باشد بدون قید و شرط و با تمام توان حضور پررنگی از خود نشان می دهند چنانچه در هشت سال جنگ تحمیلی و اخیرا نیز در همه‌گیری کرونا در تامین و تجهیرات لوازم مورد نیاز این همت و تلاش را از خود نشان داده اند.

تقی پور ادامه داد: اکنون و در این شرایط سخت اقتصادی و با وجود تحریم های ظالمانه، بخش خصوصی با تولید و تجارت خود می خواهد به کشور و نظام یاری برساند و در این راستا نیز رفع موانع تولید و حمایت از صادرات، همت مدیران دستگاههای اجرایی و دولتی را می طلبد.

رئیس اتاق مازندران از حسن اعتماد و باور استاندار مازندران به بخش خصوصی نسبت به محول کردن وظیفه بازاریابی و مطالعات بازار به این بخش قدردانی و اعلام کرد: اتاق بازرگانی نیز در پی رسالت خود اعزام و پذیرش هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی را در برنامه قرار داده است و نخستین آن نیز با سفر به روسیه رقم خورده است.

وی با اشاره به سفر ۶ روزه ای که بخش خصوصی به اتفاق استاندار و تعدادی از مدیران کل استان به استانهای ولگاگراد، آستاراخان، شهر مسکو و همچنین دیدار با استاندار سامارا در سفارت جمهوری اسلامی ایران داشتند، درباره علت سفر به روسیه توضیحاتی ارائه داد.

تقی پور با بیان اینکه ۶۰ درصد واردات روسیه از اروپا و ۲۰ درصد از چین است، افزود: اکنون روسیه با توجه به تحریم هایی که علیه او اعمال شده است، به نقش آفرینی ایران در منطقه نیاز دارد و دیگر آن نگاه از بالا به پایین در روابط دیپلماتیک وجود ندارد بلکه نگاه همسطح و همراه با احترام متقابل است.

رئیس اتاق مازندران با اشاره به وسعت ۱۸ میلیون کیلومتر مربعی و جمعیت ۱۵۰ میلیونی روسیه به عنوان همسایه مشترک المنافع جمهوری اسلامی ایران، گفت: این روابطه به لحاظ دارا بودن امکان تجارت دریایی با وجود بنادر فعال در شمال خزر، و از سوی دیگر فعال بودن بنادر جنوبی خزر در جغرافیای مازندران، برای کشور ما بسیار با اهمیت است.

این مسوول اظهار داشت: یکی از عوامل کلیدی در افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه و حذف تعرفه های ترجیحی، عضویت ایران در اوراسیاست که در سال ۱۳۹۸ به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، و قرقیزستان نیز در این عضویت قرار دارند و ۸۶۲ قلم کالا که ۵۰۲ قلم ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران و ۳۶۰ قلم دیگر نیز ترجیحات اعطایی ایران به اوراسیا بوده است در روند این تجارت، مورد توجه است.

تقی پور با بیان اینکه در حدود یک دهه اخیر استفاده روسها از اوراسیا بیشتر از ایران بوده است، گفت: واردات ما از روسیه ۱.۵(یک و نیم) میلیارد دلار و صادرات ما به روسیه نیز ۷۴۳ میلیون دلار با تراز منفی ۸۳۲  میلیون دلار بوده است که این آمار خوبی نیست و باید سریعاً فکری برای این کاهش انجام دهیم.

استفاده مازندران از ظرفیت اوراسیا باید هدفمند شود

رئیس اتاق مازندران با اشاره به نشست های متعددی که در اتاق بازرگانی با مدیران دولتی برگزار شده است، اظهار داشت: عوامل این کاهش و تراز منفی در حوزه های گمرکی، قرنطینه، بندر، بانکی، و عدم حضور در فروشگاههای زنجیره ای بوده است.

وی اعلام کرد: در سفر به روسیه خوشبختانه با تلاش شبانه روزی و بی وقفه استاندار و اعضای هیات اقتصادی تمامی این موارد با طرف روسی در میان گذاشته شد و قول مساعد جهت رفع موانع داده شد به طوری که در یکی از موارد، مقرر شد تا محصولات کشاورزی مازندران در فروشگاههای معتبر روسیه ازجمله “ماگنت” که دارای ۲۷ هزار شعبه در سراسر روسیه است و حداقل ۴۴ میلیون مشتری دارد، به فروش برسد.

تقی پور ادامه داد: برای نخستین بار است در تاریخ مازندران بلکه در قرارداد عرضه محصولات ایرانی(مازندران) در فروشگاههای زنجیره ای معتبر روسیه به امضا رسید که با حمایت استاندار مازندران و تلاش شرکت روماک بوده است.(این قرارداد در سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه به امضا رسید)

رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه نگاه و نظر فعالان بخش خصوصی در سفر به روسیه مثبت و امیدوارانه بوده است، گفت: زحمات شبانه روزی هیات اقتصادی به ویژه استاندار، آقای مهاجر به عنوان یک چهره ملی در اتاق ایران، مدیران دولتی و روابط عمومی استانداری مازندران به جهت انعکاس به موقع اخبار سفر، نویدبخش روزهای خوب برای فعالان اقتصادی استان است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه – مسکو، و عیسی نیا نماینده وزارت امور خارجه در استان مازندران، خواستار اعتماد و باور دولت به توانمندی بخش خصوصی شد تا روزهای خوبی را برای مردم کشورمان رقم بزنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: