دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
امام جمعه موقت ساری:
نخبگان دغدغه‌مند نسبت به ثبت‌نام در انتخابات مجلس اقدام کنند
خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران از زنان و مردان نخبه و متخصص که دغدغه و دلسوز مردم هستند خواست تا برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

زهرا شریفی - آوای خزر: حجت‌الاسلام سید حسین شفیعی دارابی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزگاری توصیه و بیان کرد: تقوای الهی و صله رحم عمر را زیاد و رزق و روزی را وسعت می‌دهد.

وی بر حفظ و تکریم شعائر الهی به عنوان نشانه تقوای الهی تاکید کرد و ماه محرم و مجالس امام حسین(ع) را سرآمد همه شعائر الهی دانست و افزود: با وجود تمام دسیسه‌ها، هزینه و تبلیغاتی که دشمنان در سال جاری برای براندازی و تحریم عزاداری ایام محرم داشتند، شاهد حضور حداکثری مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان در داخل و خارج از کشور بودیم.

امام جمعه موقت ساری با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از خبرنگاران خواست درد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مردم را خوب بشنوند و بازگو کنند.

وی افزود: تجلیل از خبرنگاران و شهدای رسانه کار فرهنگی بزرگی است که با شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرانی در کنسولگری افغانستان شکل گرفت.

خطیب نماز جمعه ساری یادآور شد: سفیر وقت انگلیس در توئیتر خود گفت که ایران ۱۷ مرداد را رسماً روز خبرنگار اعلام کرده است ولی ما از ایران خواستاریم خبرنگارانی که در زندان و منع هستند را آزاد کنند.

وی ادامه داد: اما این آقا، ایران اسلامی را نشناخت و یا نمی شناسد و یا خود را به نفهمی میزند و نمی‌داند مسئولان وزارت خارجه امروز ما به رهبری تاسی می‌کنند و رهبر فرمودند: «گذشت آن دورانی که بزنند و در بروند امروز روز زدن و در رفتن نیست» بلافاصله وزارت خارجه سفیر انگلیس را خواستند و گفتند چرا دخالت می کنی.

حجت‌الاسلام شفیعی دارابی افزود: قدرت جمهوری اسلامی را ببینید؛ وزارت خارجه ایران به محض اینکه سفیر خائن انگلیس لب باز کرد فورا او را بازخواست کردند.

وی با انتقاد از سفر وزیران کابینه بدون اطلاع و حضور خبرنگاران و مردم به استان‌ها گفت: از خبرنگاران مازندرانی انتظار می‌رود مطالبه‌گر باشند و درد مردم را با منطق، عقل و درایت مطرح و پیگیری کنند.

نخبگان دغدغه‌مند نسبت به ثبت‌نام در انتخابات مجلس اقدام کنند

حجت‌الاسلام شفیعی دارابی ادامه داد: از مسئولان استان تشکر می‌کنیم ولی درد زیاد است، چرا باید وضعیت کشاورزی اینگونه پیش برود؟ چرا نباید تدبیری اندیشه شود؛ خبرنگاران مازندرانی از مسئولان مربوطه مطالبه گری کنند.

وی به پیش ثبت نام داوطلبان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: استقبال از داوطلبی مجلس در چند روز گذشته، خشم دشمنان ایران اسلامی را بیش از پیش بر انگیخته است که همواره برای براندازی این نظام مقدس طرح و برنامه داشته و دارند.

خطیب نماز جمعه ساری از زنان و مردان متخصص و نخبه شایسته و لایق که دغدغه‌مند و دلسوز مردم هستند خواست برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

وی افزود: قدردان تلاش نمایندگان دوره‌های پیشین و کنونی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی هستیم، اما انتظار می‌رود تلاش آن‌ها برای تعالی استان بیشتر باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها