دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
رییس مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران:
رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده مددجویی در مراکز «مثبت زندگی»
رییس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران گفت: ۴۰ هزار پرونده مددجویی در مراکز مثبت زندگی استان در حال رسیدگی است.
زهرا شریفی آوای خزر: رمضانعلی گلچوبی در حاشیه بازدید از مرکز مثبت زندگی در روستای "ترم" شهرستان ساری اظهار کرد: سازمان بهزیستی با تأسیس مراکز مثبت زندگی در محلات، سطح دسترسی مردم را به خدمات اجتماعی این سازمان گسترش داد و در تلاش است تا با رفع معایب، سطح خدمات‌رسانی این مراکز را به نقطه ایده‌آل برساند.

وی با بیان اینکه این مرکز چندین روستای اطراف را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: به ازای هر ۱۵۰ مددجو یک مرکز مثبت زندگی راه‌اندازی شد.

رئیس اداره فناوری و اطلاعات و تحول اداری مثبت زندگی بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در محلات سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد  ۱۱۴ مرکز در مازندران وجود دارد.

وی افزود: تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی، کاهش تردد‌های غیرضروری به مراکز مختلف و ادارات بهزیستی با تقویت رویکرد مددکاری فعال امکان توزیع عادلانه خدمات، تقویت رویکرد خانواده و محله محور، بهبود و اصلاح و حذف فرایند‌های موازی و افزایش رضایتمندی از اهداف این مرکز است.

گلچوبی اعلام کرد: مددجویان بهزیستی تنها خدمت‌گیرندگان این مراکز نیستند و سایر شهروندان می‌توانند از مراکز مثبت زندگی به‌عنوان پیشخوان سازمان بهزیستی خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، مراکزی بر پایه خدمات الکترونیک هستند که خدمات سازمان بهزیستی را در محلات به مددجویان، مراجعین و متقاضیان ارائه می‌کنند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران عنوان کرد: ۴۰ هزار پرونده مددجویی در این مراکز در حال رسیدگی است.

گلچوبی به خدمات اجتماع‌محور در این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز مثبت زندگی با شناختی که از محلات و شهروندان ساکن آن به دست آورده‌اند و همچنین شناسایی آسیب‌ها، مشکلات و کانون‌های حمایت اجتماعی در مناطق گوناگون شهر‌ها می‌توانند بهترین ظرفیت برای ارائه خدمات سایر نهاد‌های دولت به ساکنین محلات باشند.
 
رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده مددجویی در مراکز «مثبت زندگی»
فعالیت ۱۴ مرکز مثبت زندگی در ساری

مدیر بهزیستی شهرستان ساری نیز گفت: مدیریت پیشگیری و کاهش کنترل آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها از اهداف سازمان بهزیستی است.

سید مرتضی موسوی ادامه داد: ۱۴۷ مرکز روزانه در شهرستان ساری وجود دارد و ۲ هزار جامعه هدف از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

وی به فعالیت ۱۴ مرکز مثبت زندگی با ارائه ۲۲ خدمت به جامعه هدف در شهرستان ساری اشاره و اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۵۷ نفر تحت پوشش این مراکز قرار دارند.

رییس بهزیستی شهرستان ساری افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در توانبخشی، ۷۸۸ نفر در حوزه اجتماعی، ۱۷۷ نفر در انتظار قطع مستمری هستند.

وی گفت:، چون این مراکز در محل سکونت مددجویان بهزیستی قرار دارد، مددجو به راحتی می‌تواند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شود که در این راستا باید اصل رازداری حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع و حفظ شان و کرامت مددجو به عنوان مهم‌ترین اصول در سرلوحه کار مددکاران قرار گیرد.

آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک و اتیسم، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت و پروانه مسوول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف از خدمات مراکز مثبت زندگی است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها