دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:
آغاز سال تحصیلی جدید با رشته محیط‌بانی
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: با تفاهم‌نامه فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل محیط زیست استان، رشته محیط‌بانی از مهرماه امسال در هنرستان کشاورزی آموزش داده می‌شود.

زهرا شریفیآوای خزر: حسین کمالی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۴۰ درصد از کتب از طریق تولیدات داخلی فراهم شده است حضوری کردن مدارس را گام‌ مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مدارس که حضوری نبود آسیب‌های زیادی به آموزش و پرورش وارد شد.

وی اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پس از یازده سال را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و افزود: برگزاری آزمون پایه دوازدهم‌ از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: چندین سال بود که نحوه جذب، گزینش و پذیرش در دانشگاه در رشته‌های درسی مطرح بود که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی مقرر شد سابقه و فعالیت تحصیلی دانش‌آموزان  ۴۰ درصد در نمرات کنکور تاثیر بگذارد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از تحصیح اوراق به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: مازندران در تحصیح اوراق و برگزاری آزمون جزء استان‌های برتر کشور بوده است که کار را به موقع و با کیفیت لازم انجام داد.

وی به برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ اشاره کرد و افزود: شاید دانشگاه فرهنگیان نتواند همه نیازهای معلم را در آموزش و پرورش تامین کند؛ ماده ۲۸ راهکار و پیشنهاد قانونی است که تا از بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در غیر دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون پذیرش معلم داشته باشیم.

کمالی یادآور شد: با تفاهم‌نامه فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل محیط زیست استان، کلاسی در هنرستان کشاورزی با گرایش محیط بانی ایجاد شد و این رشته امسال مهرماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: طی دو سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان سرانه بین مدارس استان توزیع شد و ۱۶ میلیارد تومان برای طرح شهید سلیمانی(ساخت سالن ورزشی، چمن مصنوعی) اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار