دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:
مهار تورم تشدید شود/ گرانی سرسام‌آور است
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری به مسوولان توصیه کرد: در زمینه مهار تورم و رشد تولید، کار بیشتری شود، چون معیشت مردم دچار مشکلات زیادی شده و گرانی سرسام آور است.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: احساسات پاک انقلابی و احساس شهادت طلبی، ولایتمداری و عشق به شهادت که با جان و روح مردم در آمیخته است، ریشه انقلاب محسوب می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، جهاد را کلید درب بهشت دانست و افزود: خداوند گشاینده امور است و کلید رزق و روزی به دست باکفایت آل محمد (ص) است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران، حفظ امنیت جامعه و مرز داری درست، دادن حق و حقوق مردم، انتخاب افراد صالح، انقلابی و جهادی در امور را از وظایف حکام عنوان کرد.

آیت‌الله لائینی،   به روز کارمند اشاره کرد و افزود: کارمند و نیرو‌هایی که انتخاب می‌شوند باید از صالحین و شایستگان باشند.

خطیب نماز جمعه ساری ضرورت نظارت بر حوزه دارو را مهم دانست و گفت: نباید در این حوزه شاهد بروز تخلفات و انحصار در تولید باشیم.

آیت‌الله لائینی با اشاره به هفته تعاون، مردمی شدن اقتصاد را ضروری دانست و افزود: باید در این زمینه تصمیمات درست اتخاذ شود.

وی از همه مدیران جهادی که دغدغه کار برای مردم را دارند قدردانی کرد و گفت: توصیه من این است که در زمینه مهار تورم و رشد تولید، کار بیشتری شود، چون معیشت مردم دچار مشکلات زیادی شده و گرانی سرسام آور است.

آیت الله لائینی گفت: صنعتی شدن استان مثل همه جای جهان باید مورد توجه قرار بگیرد، البته مثل همیشه باید گفت که ضوابط محیط زیستی هم باید در نظر گرفته شود، اما نباید اینگونه باشد که وقفه و خلل در رشد استان ایجاد کند.

وی با تاکید بر تسهیل‌گری صادرات افزود: مازندران در همه زمینه‌ها تولیدات خوبی دارد، اما صادرات سخت است اگر صادرات روان شود کشاورزان ما با آسیب مواجه نخواهند شد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به خریداری گندم از سوی دولت اشاره کرد و گفت: بخشی از مطالبات گندم کاران هنوز پرداخت نشده و این در زندگی کشاورزان تاثیرگذار است.
 
مهار تورم تشدید شود/ گرانی سرسام‌آور است
وی حفظ منابع طبیعی را مهم دانست و افزود: اداره کل منابع طبیعی باید در برخورد با مراجعین تعادل را رعایت کند، مثلا نسبت به کشاورزانی که در زمین پدری خود سال‌ها در حال کشاورزی هستند سخت گیری می‌کنند، اما در برخورد با جنگل خواران و زمین خواران سخت گیری کافی را ندارند.

آیت الله محمدی لایینی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان ناامن کردن است؛ اختلال و اغتشاش سیاستی معاویه‌ای است، مساله‌ای که الان هم دشمنان همین سیاست را در پیش گرفتند، البته چیز جدیدی نیست، اما مسئولان باید به هوش باشند و نگذارند اهداف شوم سلطنت طلبان و بدخواهان به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه  شهیدان رجایی و باهنر الگوی تمام مسئولان باید باشند، افزود: مردم خدمات و کار دولت را می‌بینند و امیدوارند از دولت مردمی سیزدهم باز هم خبر‌های خوبی در هفته دولت بشنوند.

آیت الله محمدی لایینی افزود: حفظ امنیت و مرزداری، ایفای حق مردم و جلوگیری از تبعیض و همچنین انتصاب انسان‌های صالح و توانمند از وظایف اصلی سردمداران است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها