دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
استاندار مازندران:
نماد دفاع مقدس در تمامی شهر‌ها پیاده‌سازی شود
استاندار مازندران با بیان اینکه نمادسازی شهر‌ها با دفاع مقدس بهترین برنامه در مقابله با تهاجم فرهنگی است، از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نماد دفاع مقدس را در شهر‌های استان پیاده‌سازی کنند.
آوای خزرزهرا شریفی: جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران عصر شنبه در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

وی به رویداد عظیم راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین رویداد راهپیمایی مسالمت‌آمیز در مسیر عاشورایی اربعین حسینی جاری و ساری است و اثر و عظمت این رویداد بزرگ بیش از هر تبلیغات دیگری حائز اهمیت است.

وی افزود: اربعین حسینی، کاخ عنکبوتی ظالمین جهان را به لرزه درآورد و این رویداد غده چرکین رژیم کودک کش صهیونیستی را آنچنان تهدید کرد که تمام رسانه‌های تحت پوشش این استکبار جهانی بایکوت خبری این راهپیمایی را دستور کار خود گذاشتند.

استاندار مازندران گفت: همه این‌ها به خاطر این است که دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نهضت امام حسین علیه السلام را بر اساس معیار‌های انسانی و اسلامی و دفاع از حق طلبی جهانی کرد.

حسینی‌پور امنیت امروز کشور را مرهون رشادت‌های رزمندگان و برکت جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نماد اخلاق معنویت، انسایت و شجاعت، و دفاع مقدس نیز نماد مقاومت و اقتدار کشور در منطقه و جهان است.
 
وی با بیان اینکه در معرفی ارزش‌های دفاع مقدس در مراحل نخست قرار داریم، گفت: اگر ملاک مظلومیت، شهامت و شجاعت توسط آزادگان جهان دارد محک زده می‌شود؛ آغاز آن از دوره کوتاه، ولی سرنوشت‌ساز عاشوراست و از عاشورا تا اربعین دنیایی مطلب به جا مانده است.

وی افزود: علت اینکه ما نتوانستیم دفاع مقدس را خوب تبیین کنیم این است که غرب‌زده‌هایِ کشور، فرمان دفاع مقدس را کج کردند.
 
تمامی شهر‌ها به نماد دفاع مقدس مزین شوند
حسینی‌پور افزود: دشمنان ما با رسانه‌هایی که در اختیار دارند، عاشورا را تحریف می‌کنند و اینک نیز تحریف دفاع مقدس را انجام می‌دهد اینجاست که تکلیف ما سنگین می‌شود.

وی با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و شمار زیادی جانباز و ایثارگر در استان آن‌ها را نماد رشادت عنوان و اظهار کرد: تمام شهر‌های استان باید نماد دفاع مقدس شود، اکنون در این استان نمادی که عمق معنویت و حضور مردم در دفاع مقدس را نشان دهد دیده نمی‌شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: نمادسازی شهر‌ها با دفاع مقدس بهترین برنامه مقابله با تهاجم فرهنگی است.

حسینی پور از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نماد دفاع مقدس را در شهر‌های استان پیاده‌سازی کنند.

حسینی‌پور لشکر خط شکن ۲۵ کربلای مازندران را کابوس رژیم بعثی عنوان کرد و افزود: ما چه میزان توانستیم قدرت این لشکر را به مردم و جوانان و نوجوانان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بهترین سبک مدیریتی است، افزود: ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان رسانه و هنر و دیگر ابزار و فنون به روز به نسل جوان تبیین شود.

استاندار مازندران به اهمیت پارک موزه دفاع مقدس پرداخت و ضمن قدردانی از هدف‌گذاری این مکان فرهنگی، خواستار پیاده‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس در این مجموعه شد.

حسینی‌پور بیان کرد: برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و از این مکان فرهنگی و ارزشی باید در دولت سیزدهم بهره‌برداری کنیم.
 
تمامی شهر‌ها به نماد دفاع مقدس مزین شوند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سخنانی دفاع مقدس را خورشید تابنده در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نامید و گفت: هفته دفاع مقدس صرفا یک واقعه تاریخی نیست بلکه یادآوری توطئه‌های گوناگون است که نظام سلطه داشته و ملت ایران در این میدان مجاهدت و ایستادگی کرد.

سرهنگ محمدحسن سلامی از تشکیل ۱۷ کارگروه برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار برنامه توسط دستگاه‌های مختلف انجام شود.

وی افزود: بخشی از برنامه‌ها با محوریت دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد و بخشی نیز با دستگاه‌های اجرایی استان است.

سرهنگ سلامی ادامه داد: مقرر شد ۴۷ یادمان از ۱۳۶ یادمان امسال به پایان برسد و ۱۴ مکان جدید نیز برای شهدای گمنام اختصاص خواهد یافت.

وی به مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: احداث و بهره‌برداری این مرکز فرهنگی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه عظیم فرهنگی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، فضاسازی و تبلیغات شهری و روستایی، محافل روایت گری و خاطره گویی دفاع مقدس، عطرافشانی گلزار شهدا را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد.

وی افزود: هدف‌گذاری دانشگاه‌های استان جهت ارائه ۲ واحد درسی معارف دفاع مقدس، و حضور فعال و گسترده جامعه زنان در برنامه‌های هفته دفاع مقدس دیگر عناوین برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه سردار عبدالله ملکی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، به عنوان مشاور ارشد استاندار مازندران در امور دفاع مقدس معرفی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: