دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:
مهدویت ناب برای جوانان تبیین شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برخی مسائل ممکن است برای افراد به ‌ویژه جوانان شگفتی داشته باشد که نیاز است در این زمینه‌ها مهدویت ناب را تبیین کنیم.

زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی بعدازظهر امروز شنبه در جلسه سیاست‌گذاری مهدویت استان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی و راهپیمایی جاماندگان، از همکاری دولت عراق و گروه‌های حشد الشعبی که در راستای تامین امنیت میلیونی زائران و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران و حافظان امنیت نیز قدردانی کرد.

وی «مهدویت» را مظهر اقتدار شیعه و نظام جمهوری اسلامی دانست که برخاسته از مکتب اهل‌البیت علیه السلام است که باید از آن در راستای مقابله با فرهنگ غرب بهره‌گیری درست کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با وجود این نماد اخلاقی و اسلامی و پایگاه عمیق سیاسی، فرهنگی، دینی و ‌اجتماعی، اما از آن بهره‌گیری درست نشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از خرافه‌گویی به عنوان یکی از چالش‌های فراروی مهدویت نام برد و گفت: خرافات و جریانات کاذب مهدویتی که در گذشته و حاضر شکل گرفته است چهره ناب مهدویت را زیر غبارها برای نسل نو مبهم کرده است بنابراین باید فعالیت‌های بیشتر مقابله‌ای داشته باشیم، که همان جهاد تبیین است.

وی افزود: برای این که مسئله مهدویت و موعودگرایی با گستردگی بیشتری مورد تامل و بررسی قرار گیرد، شناخت چالش‌ها و مسائل فراروی این موضوع ضروری است.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: برخی مسائل ممکن است برای افراد به ‌ویژه  جوانان شگفتی داشته باشد که نیاز است در این زمینه‌ها مهدویت ناب را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر گفتمان مهدویت در هدایت جوانان گفت: با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و اعتقادی باید بتوانیم این مسایل را برای نسل جوان تبیین و روشن‌ و پاره‌ای از مسائل با عقلانیت و‌منطق همراه کنیم.

آیت‌الله لائینی به فتنه‌های دجّالی اشاره کرد و افزود: دجّالیت فرهنگی حاکم ممکن است افرادی را فریب داده و از مهدویت ناب جدا کند و به سمت فرهنگ ابتذال، فساد و شهوات سوق دهد بنابراین ضرورت دارد تا ماهیت و‌ هویت دجّال شخصی، تاریخی، نوعی و فرهنگی که نقطه مقابل مهدویت است به نسل جوان شناسانده و آن‌ها را تبیین کنیم تا مبادا به دامن دجال سقوط کنند.

مهدویت ناب برای جوانان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دجّال؛ مظهر مادی و طبیعی غرب است که انسان را از اوج عزت و ‌معنویت به زیست مادی پایین می‌آورد. انسانی که موجودی زمینی آسمانی است تبدیل به موجودی زمینی تنها می‌شود.

وی بیان کرد: امروزه انسان دچار جهل به هویت واقعی خودش است اما قرآن انسان را موجودی که دو طرفش به ابدیت مطلق منتهی می‌شود معرفی می‌کند، آنوقت این انسان را در حدی که آزاد باشد، قرآن بسوزاند و به فکر شکم و دامن باشد پایین آوردند که اینها همان دجالیت معاصر و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مقایسه وضعیت قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با وضعیت جمهوری اسلامی ایران پس از آن نشان از عنایت امام زمان (ع) دارد، باید بابت کم مسئولیت‌شناسی از پیشگاه حضرتش عذرخواهی کنیم.

 آیت‌الله لائینی گفت: تقارن روز امام زمان عج با هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید تناسب خوبی است تا موضوع مهدویت را در محیط‌ دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و هیات‌ها و تشکل‌های مردمی تبیین کنیم.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار