دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
امام جمعه موقت ساری:
دشمن درصدد دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی است
حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی تفرقه اندازی کند اما مسلمین باید بیدار باشند.

زهراشریفی -  آوای خزر: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزکاری توصیه کرد و گفت: به فرموده رسول اکرم(ص) اذان گفتن، قرار گرفتن در صف اول جماعت و آمادگی برای نماز جمعه را سه عمل مهم در سعادت‌مندی انسان‌ها است.

وی افزود: سیره اولیا الهی و سنت پیامبر در کنار قرآن به عنوان منبع شناخت محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت ساری به جاری شدن سیل در کشور مسلمان لیبی که هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد اشاره کرد و‌ گفت: کشوری که مورد تعدی و ظلم کشورهای غربی و‌ آمریکا قرار گرفته بود، همین منطقه‌ای که این سیل بنیان‌کن آمده منطقه خود مختار در کشور کشور لیبی بود و‌سدها هم صاحب نداشت و سال‌ها لایروبی نشده بود با بلای طبیعی بیش از ۵ هزار نفر را به کام مرگ برد.

وی افزود: بخشی از این حوادث بلایای طبیعی است اما بخشی دیگر به خاطر سوء مدیریت است؛ ما ضمن ابراز همدردی با برادرانمان در کشور لیبی از دیگر کشورهای مسلمان خواستاریم که متحد بوده و به یکدیگر کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی به راهپیمایی مقدس اربعین حسینی اشاره و از حضور مردمی و کمک دولت قدردانی کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی این حماسه را قدر بدانند و آسیب‌ها و کاستی‌ها را کاهش دهند.

وی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت مسلمین و شیعه و سنی اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه دشمن در حال تصویر نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است درحالی که مردم این دیار شهید داده و پای رکاب نظام اسلامی و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی تفرقه اندازد اما مسلمین باید بیدار باشند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها را باید بالا بریم و رسالت معلمان این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت و مطالبات معلمان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را رفع کنند تا نسلی در تراز انقلاب تربیت شود.

امام جمعه موقت ساری افزود: دشمن با سیاه‌نمایی درصدد ناامید کردن مردم است اما با رهبری داهیانه مقام معظم‌رهبری امیدبخشی کرده است.

وی ادامه داد: رسیدن به قله آمال و آرزو نیست یک‌ واقعیت است که امروز به این قله رسیدیم و امروز دانشگاه‌های صنعتی ما بعد از انقلاب جزء دانشگاه‌های برتر در دنیا هستند و در بسیاری از صنایع و نیازهای پزشکی نیازی به خارج نداریم.

وی با بیان اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، یک واقعیت است، گفت: ما در مرز دانش و تولید علم ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کنیم و دشمن این پیشر فت را نمی‌تواند ببیند و درک کند و به دنبال اغتشاش هستند.

امام جمعه موقت ساری بر لزوم صیانت و حفاظت از جنگل‌های هیرکانی تاکید کرد و افزود: سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و هیچ برنامه‌ای برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما نگهبان جنگل هستیم و باید از آن مراقبت کنیم ؛ جنگل صرفا تزیینی نیست متولیان در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها