دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
مدیرکل بنیاد شهید مازندران:
رونمایی از سریال‌های روجا و زیر درخت توت در هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، مجموعه‌های تلویزیونی "روجا" و "زیر درخت توت" رونمایی خواهد شد.
به گزارش آوای خزر ، سعید کهنسال به مناسبت آغاز چهل و سومین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مهمانی لاله‌ها و میثاق با شهیدان اشاره و اظهار کرد: مراسم عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا عصر پنج‌شنبه هفته جاری همزمان در ۲۲ شهرستان برگزار و پرچم مزار مطهر ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان نیز تعویض می‌شود.

وی ادامه داد: در جهت انتقال، معرفی شهدا، تعمیق فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه و مستندسازی از نقش‍آفرینی شهدا و ایثارگران عزیز در عرصه هشت سال دفاع مقدس، مجموعه تلویزیونی "روجا" و مستند ۱۳ قسمتی "زیر درخت توت" در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

این مسئول در رابطه با طرح ابتکاری برگزاری یادواره «شهدای افلاکیون» توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در این یادواره شهدا هیچ سخنرانی به جز صوت و تصویر شهید در زمان حیات و بیان خاطرات خانواده شهدا نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل دستاورد‌های دوران دفاع مقدس، خدمات ارائه شده به جامعه معزز ایثارگری و همچنین اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثار و شهادت را در یک غرفه اختصاصی به نمایش می‌گذارد.

کهنسال به ضرورت تکریم و تجلیل از ایثارگران عزیز در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با مشارکت دستگاه‍ها و با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران حماسه بی‌نظیر هشت سال دفاع مقدس در راستای طرح سپاس تجلیل و قدردانی می‌شود.

این مسئول از افتتاح قرارگاه رسانه‌ای در بنیاد خبر داد و گفت: بنیاد خانه شهید و ایثارگران عزیز است و نگاه رسانه‌ای ما در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ و ماندگاری این فرهنگ برای آیندگان این است که خاطرات این عزیزان در این قرارگاه در قالب کلیپ، موشن و ... جمع‌آوری و مستندسازی شود.

کهنسال تولید، تیزر، کلیپ، رزم آهنگ و انتشار در فضای مجازی، گروه‌ها و کانال‌های رسانه‌ای را از دیگر برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد و گفت: پیام‌آوران ایثار برای روایتگری و خاطره گویی با محوریت "دفاع مقدس و ... " به محافل، مدارس و دستگاه‌های اجرایی اعزام می‍شوند.
 
رونمایی از سریال‌های روجا و زیر درخت توت در هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران اظهار کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ستاد برگزاری نماز جمعه استان، وصیتنامه و زندگینامه شهدا از طریق تریبون نماز جمعه قرائت می‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: این اداره کل در هفته دفاع مقدس آثار هنری هنرمندان شاهد و ایثارگر را در نمایشگاه هنر‌های تجسمی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته دفاع مقدس به نمایش می‌گذارد.

کهنسال برگزاری یادواره شهدا در سطح استان و فضاسازی محیطی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، کتابخوانی، قرآنی، تجلیل از رزمندگان، نواختن زنگ ایثار در مدرسه شاهد با شروع سال تحصیلی با حضور استاندار محترم مازندران، مصاحبه تلویزیونی با خانواده معزز شهدا، دیدار با جانبازان سرافراز نخاعی در مرکز امان علی (ع)، برگزاری مسابقات رالی جانبازان، و نشست با هنرمندان شاهد و ایثارگر ... را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی اعلام کرد: نشست هم‍اندیشی فرزندان معزز شهدای شاغل در ادارات آموزش و پرورش استان در هفته دفاع مقدس در محمودآباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها