دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
نایب رییس اتاق ایران اعلام کرد
اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری
نایب رییس اتاق ایران، منحنی رشد گردشگری در کشور را صعودی و سهم اشتغال ایران از این صنعت گسترده را ۶ درصد اعلام کرد که به همین دلیل اقبال به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را توسط فعالان و متقاضیان این حوزه افزایش داده است.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: پیام باقری روز چهارشنبه پنجم مهرماه در افتتاحیه رویداد ملی گردشگری مازندران با تبریک روز جهانی گردشگری، این ظرفیت و صنعت را به جهات مختلف یکی از پیشرانه‌های اقتصادی هم در کشور ما و هم در دنیا دانست که مورد توجه قرار دارد.

ثروت‌آفرینی و خلق ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، زنجیره‌ی تولید و تامین گسترده‌ای که در صنعت گردشگری حتی تا اقتصاد خانوار را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد، و به طور ویژه صنایع کوچک و متوسط که به نوعی درصد قابل توجهی از اقتصاد دنیا بر دو ش آنهاست نیز در صنعت گردشگری تجلی و نمود بسیاری دارد، ازجمله مهمترین دلایلی بود که به نظر نایب رییس اتاق ایران، گردشگری را برای دنیا حائز اهمیت کرده است.

باقری با اشاره به شعاری که سازمان جهانی گردشگری در سال جاری میلادی با نام "گردشگری، اقتصاد سبز" در نظر گرفته است، آن را تاکیدی بر مفاهیم اصلی در سه حوزه مردم، رفاه و سیاره زمین دانست که ما به عنوان کسانی که جلودار صنعت هستیم باید خودمان را با الگو‌های بین‌المللی، جهانی، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این رویکرد‌ها منطبق کنیم.

او برای آنکه با ابعاد گسترده صنعت تاثیرگذار گردشگری در دنیا و کشور آشنا بشویم با اشاره به آماری از شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد: سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ۷.۶ (هفت و شش دهم) درصد با رقمی معادل ۷.۷ تریلیون تریلیون دلار است که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

نایب رییس اتاق ایران ادامه داد: صنعت گردشگری ۹ درصد از اشتغال دنیا را به خود اختصاص داده است، در ایران نیز سهم این صنعت از GDP حدود ۵ درصد با رقمی بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد تومان، و سهم این صنعت از اشتغالزایی در کشور حدود ۶ درصد است به همین دلیل اقبال به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را توسط فعالان و متقاضیان این حوزه افزایش داده و منحنی رشد گردشگری در کشور صعودی است.

او ادامه داد: در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز توجه ویژه‌ای به گردشگری داریم و وظیفه و مسوولیت سنگینی را برای خودمان احساس می‌کنیم که حتما در راستای توسعه صنعت گردشگری به عنوان نماینده بخش خصوصی گام‌های اساسی برمی‌داریم.

باقری بیان کرد: در کمیسیون‌های بیست‌گانه اتاق ایران، کمیسیون گردشگری از بخش‌های فعال اتاق است و همین روند و جدیت را به جهت نیازی که به شبکه‌سازی در صنعت گسترده گردشگری داریم، در اتاق‌های استانی نیز به عنوان یک ماموریت دنبال می‌شود.

نایب رییس اتاق ایران با اشاره به توسعه کسب و کار‌های نوین با رویکرد اقتصاد خانوار و اقتصاد‌های کوچک و متوسط، آن را یکی دیگر از ماموریت‌های بخش خصوصی عنوان کرد به این جهت که گردشگری یک صنعت رو به رشدی است و ما باید همگام با رشد آن در دنیا، به پیش برویم.

او با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ گردشگری با توجه به اینکه ایرانی‌ها زبانزد همه کشور‌های دنیا هستند، گفت: ارتباط اتاق با مراجع ملی، بین‌المللی و مراجع علمی فرهنگی و مهمتر از همه شناسایی موانع گردشگری و رفع آن با کمک مسوولان، تدوین قوانین پشتیبان در جهت تسهیل فرآیند‌های فعالان بخش خصوصی، توریسم سلامت و رتبه‌بندی و ارزیابی مراکز گردشگری برای سرویس‌دهی بهتر به میهمانان در ارتقای صنعت گردشگری حائز اهمیت است.
 
اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری
باقری با اشاره به جایگاه مهم مازندران در گردشگری به لحاظ موقعیت‌های طبیعی، تاریخی و جغرافیایی در دریا، دشت، جنگل اعلام کرد: این استان می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود و در این زمینه استاندار مازندران به طور ویژه در گردشگری دریایی اهتمام ویژه داشتند.

او به نمایندگی از اتاق ایران و ساری اعلام کرد که کاملاً در راستای صنعت گردشگری در مازندران همراه و همسو هستیم و سرمایه‌گذاری در این بخش را با  توسعه متوازن مورد توجه قرار داده‌ایم.

نایب رییس اتاق ایران در پایان سخنان خود از ابتکاری که مازندران در برگزاری رویداد ملی گردشگری انجام داده است آن را یک فرصت برای میهمانانی دانست که از کشور‌های حاشیه خزر به این استان آمده‌اند تا در نهایت؛ شناخت ظرفیت‌ها، به تبادلات فرهنگی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار