دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
نماز جمعه هفتم مهرماه در ساری/
گلایه آیت‌الله لائینی از وضعیت ویلاسازی و تجاوز به منابع طبیعی در مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی مسائل در استان ازجمله ویلاسازی‌های نادرست و تجاوز به منابع طبیعی و انفال، گفت: اگر مسئولان ما پیام شهدا را شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این می‌شد، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست.

زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: اگر تقوا داشته باشید وحدت، پرهیز از اختلافات و حرکت به سمت خیرها هم خواهید داشت.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) که در آستانه سالروز میلاد باسعادت ایشان و امام صادق (ع) قرار داریم، آن حضرت فرمودند که خوشا به حال کسی که مازاد مال خود را رها کرده و انفاق کند و مازاد کلام خودش را نگه دارد، مدیریت مازاد خودش یک مسئله مهم است و مدیریت درست، وضعمان را بهتر می‌کند.

وی بر مدیریت مصرف تاکید کرد و افزود:در ایران ۳۰ درصد نان‌ها دورریز می‌شود یا در مصرف سوخت و انرژی نسبت به معدل جهانی بیشتر مصرف می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک هفته وقف، گفت: وقف بسیار مهم و توصیه زیاد شده است و کار نیکویی که اثرات خیرات آن سال‌ها پس از فوت واقف برایش ثبت می‌شود.

آیت‌الله لائینی افزود: وقف باید حفظ و مصرف بهینه شود که فقط وظیفه اداره اوقاف نیست همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

وی به روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: سالمندان هم مصداق مستضعفان هستند و نیاز به حمایت و محبت، پرستاری و نگهداری و تکریم و احترام دارند و خانواده‌ها در رابطه با نگهداری آنها نهایت تلاش را انجام بدهند.

آیت‌الله لائینی با اشاره به روز اخلاق و مهرورزی افزود: اخلاق مردم را یک جهت می‌کند؛ در میان امت پیامبر اکرم (ص) نباید شاهد بی‌اخلاقی و مظاهر ضداخلاقی باشیم باید در میان امتش اخلاق موج بزند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بمناسبت هفته دفاع مقدس فرمودند : «پیام شهدا را باید به درستی بشنوید و از آن برای دنیا و آخرت و در همه دوره‌ها و نسل‌ها بهره گیریم.»

امام جمعه ساری گفت: ملت ما ملتی است که پیام شهدا را شنید؛ بسیاری از مسئولان ما هم شنیدند و خوب کار کردند، اما یک سری مسئولین پیام شهدا را نشنیدند که اگر می‌شنیدند وضع معیشت و اقتصاد و بسیاری از نابسامانی‌ها نباید به این شکل می‌بود.

گلایه آیت‌الله لائینی از وضعیت ویلاسازی و تجاوز به منابع طبیعی در مازندران

وی با بیان اینکه ما ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا، جنگل، فضای سبز، مسافرپذیری و غیره در استان داریم، تاکید کرد: سزاوار نیست که برای یک باغدار به‌صرفه نباشد که مرکبات خود را از درخت بچیند یا وضع شالی و برنج اینگونه باشد.

آیت‌الله لائینی افزود: استان مازندران در مواردی دیگر، باز هم نیاز به حمایت‌های بیشتر و بهتر داریم، جهاد کشاورزی باید بهتر از این کار کند؛ صنعت و معدن نیز همچنین، ما در زمینه تجاوز به منابع طبیعی و انفال مشکلات زیادی داریم، البته از خدمات نیز تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران از ویلاسازی‌های نادرست و عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظام حکمرانی درست در نظام و صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: اگر مسئولان ما پیام شهدا را شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این می‌شد، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار