دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
فرمانده سپاه کربلا
«قاسم سلیمانی»ها تربیت‌یافتگان دفاع مقدس هستند
فرمانده سپاه کربلا: هر نوع جنگی که به وجود آمد خون و خونریزی بود و مورد تنفر است اما جنگ ما دفاع مقدس شده است و صدها هزار نفر از جوانان ممکلت ما در جنگ تربیت شده‌اند و افرادی همچون قاسم سلیمانی از دل جنگ بیرون آمدند.

زهرا شریفی - آوای خزر: سردار سیاوش مسلمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امروز جامعه و نسل جدید به فرهنگ شهدا و دفاع مقدس نیازمند هستند، گفت: در دنیای کنونی مکاتب فکری متعددی توسط دنیایی استکبار ترویج شده است که ملل و قوم‌های مختلف را مورد استثمار قرار دادند و همه این مکاتب دارای نظام فرهنگی و تربیتی است‌که به آزادی بی‌قید و شرط و جولان هوای نفس پرداخته شده است.

وی با اشاره به تدوین قوانینی برای گسترش آزادی بی‌حد و حصر توسط کشورهای استعماری، از جشنواره اسکار یاد کرد و افزود: به عنوان نمونه یکی از شرایط پذیرش فیلم‌ها در جشنواره اسکار، توجه به همجنس‌گرایی است؛ اگر فیلمی چنین ویژگی را نداشته باشد اجازه حضور در این جشنواره را ندارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه تمامی قانون‌سازی‌های آن‌ها مبتنی بر هوای نفس است، گفت:
این افسارگسیختگی در حوزه فرهنگی و آزادی مطرح شده در تمام ابعاد زندگی آن‌ها تاثیرگذار شده است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۵۰ درصد از فرزندانی که در سوئد و همینطور انگلیس و آمریکا متولد می‌شوند، طبق آمارها نامشروع است؛ در این کشورها چیزی به نام نظام خانواده وجود ندارد و همه نظامات مبتنی بر این است که آنان دنبال سودجویی هستند.

سردار مسلمی با اشاره به اینکه این کشورها در تمامی جنگ‌ها یا شروع کننده جنگ با نقش اساسی در جنگ داشتند، افزود: هر نوع جنگی که به وجود آمد خون و خونریزی بود و مورد تنفر است اما جنگ ما دفاع مقدس شده است.

وی گفت: در این جنگ انسان‌های بزرگی ساخته شده‌اند و این هشت سال دفاع مقدس صدها هزار نفر از جوانان ممکلت ما در جنگ تربیت شده‌اند و افرادی همچون قاسم سلیمانی از دل جنگ بیرون آمدند.

سردار مسلمی از شهدا از جمله شهید طوسی و شهید عالی به عنوان الگوهای جامعه یاد کرد و گفت: امروز هرچه داریم به برکت دفاع مقدس است زیرا در تعالیم دینی آزادی‌های بی قید و شرط پذیرفتنی نیست و آزادی‌ها باید در حد شرع تعریف شود.

 

«قاسم سلیمانی»ها تربیت‌یافتگان دفاع مقدس هستند

وی با بیان اینکه دنبال کنندگان شعار زن، زندگی، آزادی دنبال آزادی‌های بی‌قید و شرط هستند، افزود: این در حالیست که اسلام عزیز ما به زن جایگاه، شخصیت و‌ منزلت داده است و به اندازه کافی آزادی نیز داریم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هشت سال دفاع مقدس گنج و ثروتی است که باید با ابزارهای نوین در آن کنکاش و فرآوری کرد.

سردار مسلمی از مازندران به عنوان استان برتر در برگزاری یادواره‌ها یاد کرد و گفت: پرداختن به شهدا و گرامی‌داشت یاد و خاطره آنها مصون کننده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: سپاه با آنچه در توان دارد برای امنیت، آسایش و رفع محرومیت در استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و امروز به برکت بسیج کارهای بسیار بزرگی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها