دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
مدیرکل اوقاف مازندران در پاسخ به آوای خزر:
«اِفراز» راه حل چالش وقفی‌بودن املاک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پاسخ به سوالی درباره نگرانی مردم از بابت وقفی‌بودن املاک اعم از زمین، شرکت، خانه و ...، راه حل آن را «افراز» اعلام کرد که براساس آن ملک مورد نظر پس از روند قانونی، به نام افراد سند می‌خورد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دهم تا شانزدهم مهرماه برابر با شانزدهم تا بیست و دوم ربیع‌الاول به نام هفته وقف نامگذاری شده است تا این سنت حسنه که پیش از آن در بیست و هفتم صفر و در ایام حزن و اندوه آل الله بود، در ایام شادی و ولادت آل الله برگزار شود.

امروز در نخستین روز از هفته وقف، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حیدری جناسمی در سالن شهید نوریان امامزاده عباس علیه السلام ساری برگزار شد.

او با تبریک این هفته به واقفان خیراندیش و همکاران پرتلاش خود در ادارات و یک هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه استان مازندران، بزرگترین سرمایه مجموعه بزرگ اوقاف و امور خیریه را کارکنان آن عنوان کرد که در اجرای امینانه نیات واقفان دقت عمل دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله و سلام الله علیه، با اشاره به ویژگی‌های آن رسول مهربانی‌ها اظهار کرد: خداوند بر اهل عالم منت گذاشت و پیامبر خاتم را مبعوث کرد، ایشان «رحمة للعالمین»، اسوه حسنه، ناظر بر اعمال، شاهد و ناظر بر افعال، «خُلق العظیم» و کسی است که خدا و تمام فرشتگان بر او درود می‌فرستند.

حجت‌الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سنت وقف از جایگاه رفیعی برخوردار است و ماندگارترین معامله انسان با خدا نیز وقف است، به اعلام عملکرد این اداره‌کل در نیمه نخست سالجاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، حقوقی، ثبتی و اوقافی، مدیریت منابع و پشتیبانی، امور قرآنی، سرمایه‌گذاری طرح ملی مسکن، و همچنین حوزه‌های تحقیق، بازرسی، و در نهایت نیز بقاع متبرکه و موقوفات پرداخت.
 
پاسخ به یک چالش در حوزه وقف

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وقفی‌بودن برخی املاک در مناطق مسکونی و تجاری مانند ساری و نکا یا شهرک‌های صنعتی مانند تشبندان محمودآباد و نگرانی‌هایی که مالکان و سرمایه‌گذاران دارند درباره تعیین تکلیف آن‌ها توضیحاتی ارائه داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: «استان مرکزی کارخانجات زیادی دارد که در آنجا هم مواردی وقفی است؛ وقفی بودن با صنعتی بودن تعارضی ندارد؛ اینهمه زمین‌هایی که در بابل و ساری - در همین میدان خزر داریم - موقوفی است. موقوفه بودن تعارضی با پیشرفت ندارد و هیچگونه مشکلی ندارد، مالکان می‌آیند قرارداد می‌بندند کار‌های اداری خودشان را انجام می‌دهند».

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: «جا‌هایی مثل شهرک صنعتی محمودآباد حتی فرماندار این شهرستان پیگیری کردند که بیایند آنجا «افراز» کنند مثلا اگر دو دادنگ آن وقف است؛ افراز می‌کنیم؛ یعنی مقدار قطعیت را خارج می‌کنیم می‌شود ششدانگ و به عنوان ملک دیده می‌شود».

او ادامه داد: «خیلی از جا‌ها تعاملات انجام می‌شود، اوقاف تملک می‌دهد، اینهمه خانه‌های مردم در املاک موقوفات مگر مشکلی دارد؟ شاید در ابتدا پرداخت هزینه برای مردم مشکل است، اما ما نهایت تعامل را با مردم داریم تا تملک انجام بگیرد».
 
«اِفراز» راه حل چالش وقفی‌بودن املاک
 
عملکرد اوقاف مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفین اعلام کرد که در نیمه نخست امسال حدود ۳۰ میلیارد تومان از نیات واقفان استان محقق شده است.

حدود سه میلیارد تومان کمک به مدارس دینی، اعزام ۵۸۰ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف، اجرای طرح شمیم خدمت در ۷۰ امامزاده شاخص و توانمندسازی ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال، اجرای طرح «قرار دوازدهم» به تعداد ۴ هزار و ۷۲۰ بسته با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند در قالب ۱ هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی در مهر تحصیلی به مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان از دیگر عملکرد‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف بود که توسط حجت‌الاسلام حیدری عنوان شد.

او با بیان اینکه در حوزه معاونت حقوقی، ثبتی و اوقافی در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۳۶ سند اجاره شامل ۴ هزار و ۷۹۷ سند تجدیدشده و ۱ هزار و ۲۳۹ سند اولیه صادر شده است، اشاره داشت که در بخش ثبتی دریافت ۵۵۱ طغری سند مالکیت مجموعا به مساحت ۲۹ هزار و ۳۷۷ هکتار - که سهم وقف آن ۱۴ هزارو ۲۶۱ هکتار بوده است – صورت گرفته است.
 
عملکرد اوقاف مازندران در بخش حقوقی

حیدری همچنین در بخش حقوقی عنوان کرد که ۴۸۰ پرونده مطروحه در محاکم قضایی در همین مدت، تعیین تکلیف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۱۲۷ پروژه در بخش‌های ساخت، تکمیل و بازسازی به مساحت ۷۸ هزار ۵۰۰ با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال به ثمر نشست، از انجام ۱۷۵ طرح جامع با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان برای بقاع متبرکه سطح استان خبرداد.

او همچنین اعلام کرد: اطلاعات مکانی برای ۱ هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه از موقوفات با اعتبار بیش از ۸.۵ میلیارد تومان تهیه شده است.
 
عملکرد اوقاف مازندران در طرح ملی مسکن

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به مشارکت اداره‌کل اوقاف در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۴۸ هکتار زمین به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود در قالب مشارکت در ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد و کم‌برخوردار و فاقد مسکن، به اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران ارائه شده‌است.
 
عملکرد اوقاف مازندران در حوزه پشتیبانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: در حوزه معاونت مدیریت منابع و پشتیبانی نیز صدور حکم انتصاب ۱۲۰ نفر امین برای مدیریت، رصد، پالایش پرونده‌ها و به‌روزرسانی اسناد اجاره، و همچنین تأمین هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی انجام شده است.
 
عملکرد اوقاف مازندران در حوزه سرمایه‌گذاری

اجرای ۲۷ پروژه به مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان، اجرای ۵۳ پروژه با مساحت ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با پیش‌بینی درآمد حدود ۱۵ میلیارد تومان، کاشت، برنج، گندم، سویا و کلزا در سطح ۲۵۰ هکتار و زراعت چوب در سطح ۳۸ هکتار از اراضی مستقلات بقاع متبرکه و موقوفات از عملکرد‌های نیمه نخست سالجاری در بخش معاونت بهره‌وری وسرمایه‌گذاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بوده است که از حجت‌الاسلام حیدری عنوان کرد.

او درباره عملکرد اوقاف مازندران در امور قرآنی اظهار اعلام کرد: ۱۵۷ محفل انس با قرآن کریم و ۳۰۰ جلسه تفسیر قرآن در سطح امامزادگان مازندران، و مسابقات قرآنی با شرکت ۳ هزار نفر، در نیمه نخست امسال انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه پاسخگویی به ارباب رجوع رسالت اولیه این مجموعه است، اعلام کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و انجام کار‌های اداری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد دریافت و ارسال مکاتبات در ۶ ماهه نخست سالجاری داشتیم.
 
«اِفراز» راه حل چالش وقفی‌بودن املاک
 
بخشی از برنامه‌های هفته وقف ساری

به گزارش خبرنگار ما، در این نشست حجت‌الاسلام ولی‌نژاد رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری نیز به بیان عملکرد این اداره در بخش‌های مختلف پرداخت.

او اعلام کرد: همایش یاوران وقف شهرستان ساری روز یکشنبه هفته آینده و نصب یکی از دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان امام به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در روز پنج‌شنبه هفته جاری، و کلنگ‌زنی دو طرح وقفی و افتتاح ساختمان اداری در تعدادی از امامزادگان نیز در هفته وقف صورت می‌گیرد.

در این مراسم از خانواده‌های شهیدان محسن طاهری، و عارف نوریان که سنت حسنه وقف را با نیات خالصانه خود در بخش‌های فرهنگی و عمرانی را سرلوحه زندگی خود قرار دادند، تجلیل شد.

استان مازندران دارای افزون بر ۸ هزار اماکن متبرکه است که از این تعداد یک هزار و ۳۶۱ مورد آن بقاع متبرکه هستند. استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه کشور را دارد و شهرستان‌های بابل، آمل و ساری نیز دارای بیشترین امامزادگان شاخص در استان هستند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها