دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران خبرداد
افتتاح حداقل ۲۵ سالن ورزشی تا پایان امسال
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: برای نخستین‌بار تا پایان امسال حداقل ۲۵ سالن در استان افتتاح می‌شود که بخش اعظم آنها روستایی است.

زهرا شریفی - آوای خزر: علی رجبی وندچالی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ۲۶ مهر تا ۲ آبان که به نام هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است، گفت: ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تامین شادابی و سلامت جسم و روح در زندگی افراد نقش اساسی و بنیادی دارد.

وی به تاکید مقام‌معظم رهبری بر ورزش و تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: جوانمردی و روح‌ پهلوانی از شاخص‌های مهم یک ورزشکار است بنابراین با ادغام ورزش جوانان با بسیج ورزشکاران درصدد هستیم که روح پهلوانی را در بین ورزشکاران نهادینه کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران عشق به نظام و پرچم‌ جمهوری اسلامی را از دیگر خصایص یک ورزشکار برشمرد و گفت: ۲۲ ورزشکار مازندران در ۷ رشته ورزشی در مقابل ورزشکاران رژیم‌ اشغالگر اسرائیل حاضر نشدند که بنا داریم در هفته تربیت بدنی از این قهرمانان ورزشی تجلیل کنیم.

رجبی به اهمیت ورزش در حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی بازاریاب ورزشی در حوزه بانوان، تلاش داریم سلامت بانوان را ارتقاء دهیم زیرا بر این باوریم که سلامت بانوان سلامت جامعه را به همراه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: استان مازندران در مسابقات آسیایی ۱۸ مدال ورزشی کسب کرد اما اعتباری که برای این استان در نظر می‌گیرند از دیگر استان‌ها پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: برای نخستین‌بار تا پایان امسال حداقل ۲۵ سالن در استان افتتاح می‌شود که بخش اعظم آن‌هم روستایی است. همچنین کف‌پوش ۱۰ سالن ورزشی بعد از ۳۰ سال تعویض شد.

رجبی از اختصاص کاپ پنجم المپیاد ورزشی به استان مازندران خبر داد و فعال کردن خانه جوان، محله پویا، حیات پویا در مدارس و اعزام گروه‌های جهادی برای استعدادیابی ورزشی به روستاها را از اقدامات این اداره کل برشمرد.

 وی افزود: استان مازندران ۵۵ هیئت فعال ورزشی، ۱۳۳ باشگاه دارد.

در این دیدار از فیض‌الله نفجم؛ و دیگر ورزشکارانی که در دوران ورزشی خود مقابل ورزشکار رژیم صهیونسیتی قرار نگرفت با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها